Rubļa rijēji. Turpinājums • IR.lv

Rubļa rijēji. Turpinājums

Liepāja Bulk Terminal piestātne Liepājas ostā. Iepriekšējos divos gados šis uzņēmums bijis lielākais Krievijas preču importētājs Latvijā. Foto — Andris Gertsons, Kurzemes Vārds
Sanita Jemberga, Re:Baltica

Re:Baltica pirmo reizi publicē Krievijas resursu lielāko importētāju sarakstu Latvijā kopš Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā. Dominē graudi, naftas produkti un metāla sakausējumi

Liepājas ostā, nedaudz apdrupušā ķieģeļu biroju ēkā, mīt lielākais Krievijas resursu importētājs Latvijā. Šis uzņēmums pirmajos divos kara gados Latvijā ievedis preces un izejvielas vismaz 335 miljonu dolāru vērtībā.

Visdrīzāk jūs nekad neesat dzirdējuši tā nosaukumu. Arī īpašniece Irina Hrapova plašākai sabiedrībai nav zināma. Transit Service Agency (TSA) pats neko neražo — tas ir starpnieks, kas organizē kravu pārvadājumus.

TSA šos pakalpojumus sniedz vienam no trim lielākajiem Liepājas ostas uzņēmumiem — Liepāja Bulk Terminal, kura galvenais bizness ir graudu un citu lauksaimniecības preču tranzīts. Šie produkti ir puse no Liepājas ostas kravām, saka uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Juris Matvejevs.

«Ja robežu aizvērtu strauji — un mēs nerunājam tikai par Krieviju, bet arī par Centrālāziju  —, Liepājai tas nozīmētu vismaz 1000 darbavietu, kas saistītas ar ostu,» paskaidro ostas pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis. «Mums tas būtu praktiski otrs Liepājas Metalurgs

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu