Neapdomīgais skrējiens • IR.lv

Neapdomīgais skrējiens

Jana Altenberga

Kādi sodi un ierobežojumi palīdzētu ierobežot elektroskrejriteņu negadījumus un traumas?

Galvas traumas, lūzumi, koma un pat nāve — Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) statistikas dati liecina, ka gada pirmajos piecos mēnešos negadījumos ar skrejriteni cietis jau 91 cilvēks. Pērn šajā periodā bija cietuši 64. 

Tikmēr ārsti arvien skaļāk pauž bažas par gūto traumu smagumu un aicina ieviest stingrākus regulējumus elektroskrejriteņu izmantošanai. 

Beidzot palīgā saucieni sadzirdēti — Saeimas Tautsaimniecības komisijā ir apstiprināti un šonedēļ 3. lasījumā lemšanai parlamentā tiks virzīti grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kas paredz virkni ierobežojumu un jauninājumu drošības situācijas uzlabošanai. Bet vai paredzētās izmaiņas — obligāta braukšanas apliecība, skrejriteņu reģistrācija, lielāki sodi un lielākas pilnvaras pašvaldībām — uzlabos skrejriteņu satiksmes drošību pilsētā? 

Lielāki sodi

Viens no būtiskākajiem grozījumiem Ceļu satiksmes likumā ir sodu apmēru palielināšana par dažādiem ar skrejriteņiem saistītiem pārkāpumiem, piemēram, par braukšanu divatā, telefona lietošanu brauciena laikā, distances neievērošanu un ceļa šķērsošanu pie sarkanās luksofora gaismas. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu