Atpakaļ uz sākumu • IR.lv

Atpakaļ uz sākumu

Pirmizrādi piedzīvos kustību izrāde Plaušas, ko veido režisore Inese Mičule kopā ar horeogrāfi Lieni Stepenu. «Romantiska izrāde par attiecībām kustības un mūzikas valodā,» saka festivāla direktors Reinis Suhanovs. Publicitātes foto
Marija Leskavniece

Valmieras Vasaras teātra festivāls četru dienu garumā aicina skatītājus domāt par iekšējo brīvību un piedzīvot brīvu kopābūšanu

Seši jauniestudējumi un trīs augsti novērtētas izrādes no iepriekšējiem gadiem. Četras dienas. Simtbalsīgs festivāla koris. Jaunatklātas teritorijas un «štābs» vienā no leģendārākajiem Latvijas naktsklubiem. Tāda varētu būt Valmieras Vasaras teātra festivāla īsā bilance. 

Par festivāla vadmotīvu izvēlēta brīvdomība — sajūta, ko tik viegli piedzīvot bērnībā vai agrā jaunībā, bet ar laiku tā nemanāmi piekāpjas sadzīvei, pienākumiem un kā sīpola mizas kārtām uzkrātām atbildībām. Lai gan izvēlēta jau pagājušajā gadā, kad «vēl nebija iestājusies kara realitāte», savu aktualitāti tēma nav zaudējusi, pārliecināts ir festivāla direktors Reinis Suhanovs. 

«Manuprāt, mums kā sabiedrībai un arī man pašam kā indivīdam ir svarīgi atbildēt uz jautājumu — cik savā domāšanā esam brīvi?» viņš saka. Tagad jo īpaši esam spiesti apzināties savas personīgās brīvības un sabiedrības kopējo vajadzību sadursmi. «Par to domājot, es vēlreiz pieskāros savas jaunības laikam, kad dzīvoju neatkarīgās mūzikas pasaulē, spēlēju pankroka grupā, gāju uz koncertiem un domāju par antikapitālismu un dažādiem alternatīviem dzīves uzskatiem,» stāsta Reinis. Tā veidojusies festivāla emocionālā struktūra.

No mūzikas gara

Vienā no vērienīgākajiem notikumiem — lielformāta koncertā Citu dziesmu svētki skanēs tieši šī perioda, 90. gadu beigu un tūkstošgades sākuma, pagrīdes un avangarda grupu dziesmas. Piemēram, pankroka grupas Pest of a Child, kurā muzicēja arī koncerta mākslinieciskais vadītājs Jēkabs Nīmanis. «Tolaik viņi uzstājās panku koncertos mazos pagrabos, bet šogad komponista, kurš ir izaudzis no šīs grupas, šīs domāšanas un radošās vides, darbs bija iekļauts Aviņonas teātra festivālā,» stāsta Suhanovs. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu