Sievietes — dizaina nākotne • IR.lv

Sievietes — dizaina nākotne

4
Patrisijas Urkiolas radītie ārpus telpām lietojamie krēsli Husk Outdoor zīmolam B&B Italia.

Šogad slavenajā Milānas mēbeļu mesē toni noteica dāmas 

Mēbeļu mese Milānā Salone Internazionale del Mobile jau gadu desmitiem ir lielākā un ietekmīgākā mēbeļu un dizaina izstāde pasaulē. Ja ir jāizvēlas tikai viena mēbeļu izstāde, ko apmeklēt, tad šī būs īstā. Iesākumā, 1961.gadā, Salone del Mobile bija tikai mēbeļu pārdošanas vieta, kas vēlāk tika papildināta: Euroluce ir apgaismes, Eurocucina – virtuves mēbeļu un iekārtu, Eimu – biroja mēbeļu un Salone Internazionale del Bagno – vannasistabu dizaina sadaļa. Pirms 15 gadiem radās Salone Satellite, kurā konkursa kārtībā var piedalīties jaunie dizaineri un skolas. 

Meses veidotāji rūpējas par pievienoto vērtību – kultūras izstādēm, kas papildina pirkšanai un pārdošanai paredzēto notikumu. Attieksmi mainījuši arī lielie ražotāji, 1987.gadā Džūlio Kapelīni, dizaina uzņēmuma Capellini vadītājs izstādīja mēbeles Museo di Milano, koncentrējoties uz dizainera Širo Kuramatas daiļradi. Ar to Capellini aizsāka profesijas – mēbeļu dizainers – ceļu uz super-zvaigznes statusu. 80.gadi un 90.gadu sākums bija postmodernisma ēra, ko pārtrauca mēbeļu dizaina pavērsiens industrializācijas virzienā un 90.gadu zvaigžņu parādīšanās – Filips Starks, Džaspers Morisons un Marks Ņūsons. 

Tieši Filips Starks Milānā dizainera tēlu noveda līdz rokzvaigznes statusam. Par histērisko dizaina studentu fotografēšanos ar elkiem nepārprotami ir atbildīga Milānas izstāde. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu