Normunds Jakubovskis, Jawa fanāts • IR.lv

Normunds Jakubovskis, Jawa fanāts

4
Normunds Jakubovskis ir vienīgais 1956.gada Jawa 500 OHC II īpašnieks Latvijā. Motociklu viņš atjaunoja divus gadus. Foto — Mārtiņš Zilgalvis, F64
Ieva Alberte

Garāžas vārti vaļā, skan radio. Vidū motocikls. Garāžu kooperatīvā Imantā iemitinājusies Alekseja Popova motociklu restaurēšanas darbnīca. Viens no vairākiem meistariem ir Normunds Jakubovskis

Normundam bija 15 gadu, kad pāri savam pagalmam uz Popova darbnīcu viņš devās palūgt velosipēda gultņus. (Tolaik darbnīca bija citviet.) Popovs palīdzēja puikam divriteni saremontēt un izrādīja savu garāžu. «Ieraudzīju močus, iedeva izbraukt ar motociklu K-58, un es «saslimu».» Ar Čehoslovākijā ražotajām javām Normunds sāka ķimerēties tāpēc, ka tās bija visvienkāršākās un pieejamākās. Ar laiku iegādājās piekabi ar vienu riteni, pēcāk blakusvāģi.

Pie Popova Normunds motociklus atjauno septīto gadu. Garāžā pie sienas ir bildes, kur redzams, kā antīkie motocikli izskatījās pirms un pēc restaurācijas. No dažiem attēliem smaida aktieri, jo daudzi atjaunotie motocikli ir «filmējušies». «Re, vācu kara motocikls ar velkošo atpakaļgaitu, ložmetēju un hidrauliskajām bremzēm,» Normunda kolēģis Aldis norāda uz kādu foto.

Patlaban Normunds atjaunoto retu Zündapp markas motociklu – pasaulē radīti vien 250, taču patlaban apzināti vairs tikai pieci. «Netīšām Igaunijā tirgū pamanījām motoru un nolēmām atjaunot.» Rāmi un dakšu «sakasījuši» pa malu malām. Parasti trūkstošās detaļas tiek darinātas pēc parauga vai pasūtītas no Čehijas, Polijas. To, kāds mocis izskatās, Normunds atrada internetā – tuvākais eksemplārs pilnā komplektācijā bija Nirnbergas muzejā. Viesojoties Vācijā, kolēģis moci sabildēja.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu