Ideja par to, ka Zemkopības ministrijai jāveido savs eletroauto uzlādes staciju tīkls, radās ministra Kaspara Gerharda (Nacionālā apvienība) valdīšanas laikā 2021. gada septembrī saistībā ar zaļā kursa īstenošanu. Tā vēlāk ministrija skaidrojusi Valsts kontrolei, kas veica revīziju iestādē, raksta žurnāls Ir. Valsts kontrole secināja – izšķērdēts 3,1 miljons eiro elektroauto uzlādes stacijām, turklāt vairāk nekā puse no 52 stacijām stāv neizmantotas. Daļa iestāžu nemaz nezina, ka uzlādes stacijas var lietot.
Ideja radusies jau pēc tam, kad Finanšu ministrijā bija iesniegts saraksts ar prioritārajiem pasākumiem, kuru īstenošanai vajadzēja papildu finansējumu no valsts budžeta. Nevienā no pasākumiem Zemkopības ministrija nebija minējusi, ka varētu izveidot savu uzlādes staciju tīklu. Taču septembra izskaņā ministrija iesniedza prioritārā investīciju pasākuma pieteikumu, kurā bija iekļauta šāda tīkla attīstība ministrijas un padotības iestāžu vajadzībām aptuveni 50 punktos, nepieciešamais finansējums — trīs miljoni eiro. Iesniedzot pieteikumu Finanšu ministrijai, nebija veikts nekāds tehniskais un ekonomiskais izvērtējums vai iestāžu aptauja par šāda tīkla nepieciešamību. Ne uzlādes punktu skaitam, ne trīs miljonu finansējumam nebija nekāda pamatojuma. Zemkopības ministrijai tobrīd bija trīs elektroauto.
Neraugoties uz to, Krišjāņa Kariņa (JV) valdība ministrijas ieceri atbalstīja. Pieņemot 2022. gada valsts budžetu, zaļo gaismu deva arī Saeima.
Vienīgais uzņēmums Latvijā, kas atbilda ministrijas izvirzītajām augstajām prasībām konkursā par staciju izveidi, bija Reck. Tā patiesā labuma guvēja ir Nacionālās apvienības priekšsēdētāja vietnieka Riharda Kola māsa Elizabete Kola.
Vairāk lasiet žurnālā Ir šeit.
Pagaidām nav neviena komentāra