Briškens: "Rail Baltica" bocmanis ministrijā bija aizmidzis • IR.lv

Briškens: “Rail Baltica” bocmanis ministrijā bija aizmidzis

1
Kaspars Briškens. Foto — Ieva Salmane

Rail Baltica sadārdzinājums bija zilonis istabā, ko politiķi izlēma noslēpt no sabiedrības pirms Saeimas vēlēšanām, intervijā žurnālam Ir saka satiksmes ministrs Kaspars Briškens (Progresīvie). Bijušo ministru viņš sauc par aizmigušu bocmani, bet vai Briškens pats grasās atkāpties, ja ātrvilciena sliedes tomēr neies cauri Rīgai, skaidro Ir.

Pašreizējās investīciju vajadzības lielajam projektam esot 6,5 miljardi. “Pieejams ir nedaudz zem pusotra miljarda. Ja paredzam, ka nākamajās finanšu sarunās varētu iegūt vēl 2—3 miljardus nākamajā septiņgadē, tad delta ir apmēram 2—3 miljardi pirmajā fāzē. Lietuva jau meklē alternatīvu finansējumu. Es gaidu ļoti aktīvu Finanšu ministrijas iesaisti, visiem jāliek galvas kopā. Iespējams, jāveido centralizēta pārvaldības institūcija, kurā būtu Latvijas Dzelzceļš kopā ar Eiropas Dzelzceļa līnijām. Uzņēmums ar spēcīgu bilanci, kas spēj meklēt finansējumu privātajā tirgū,” stāsta ministrs.

Briškens atklāj, ka Latvija pašlaik iet “uz vienkāršošanu pirmās fāzes tvērumā, uz ļoti sāpīgām izvēlēm. Piemēram, būtisku samazinājumu sniegs tas, ka atsevišķos posmos sākotnēji būs tikai viens sliežu ceļš”.

“No 2016. gada līdz pat šodienai visiem svarīgiem lēmumiem, kas pieņemti kopuzņēmuma padomē, būtu jābūt atklātiem, jo ļoti daudz kritiski lēmumi ir notikuši šādā līmenī. Ja paskatos caurspīdīguma līmeni citos megaprojektos, Rail Baltica ļoti tālu atpaliek, jo ļoti daudzas lietas notiek tieši tumsā,” saka Briškens.

Uz jautājumu, kas ir atbildīgs par lēmumiem, kas sadārdzināja projektu un demonstrēja ne labāko pārvaldību, ministrs atbild: “EDzL valde, kas šos līgumus noslēdza un kam bija pienākums tos uzraudzīt. Viņi bija pasaules čempioni vēstuļu rakstīšanā. Nevis menedžēja būvniecības līgumus, bet visu laiku domāja, kā piesegties ar kādu vēstuli. Un tad šeit ministrijā kāds ir aizmidzis pie stūres un saka — ejiet tikai uz priekšu. Tavs kuģis tuvojas aisbergam, bet tu nevis maini kursu vai apturi to, bet prasi bocmanim no Satiksmes ministrijas, vai drīksti turpināt. Bocmanis ir aizmidzis, tāpēc tu pieņem, ka ir O. K.”

Vairāk lasiet žurnālā Ir šeit.

Komentāri (1)

Uldis.M42 08.08.2024. 14.10

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu