Pēdējie divi gadi bija sarežģīti jebkurai uzņēmējdarbības jomai, kur daļa uzņēmumu saskārās ar ierobežojumiem un pat liegumu strādāt, citi – ar darbaspēka trūkumu, bet atsevišķas nozares ar tik milzīgu pieprasījuma pieaugumu, ka dažbrīd bija pat grūti nodrošināt pasūtījumu izpildi.
Baltijas valstīs, līdzīgi kā citur Eiropā, izaugsmi piedzīvoja e-komercija jeb iepirkšanās internetā, jo daļa valstu slēdza tirdzniecības centrus un citus veikalus, kas nebija pirmās nepieciešamības preču grupā, tādēļ iedzīvotāji lielu daļu pirkumu izdarīja internetā. Līdztekus e-pirkumu pieaugumam arī piegādes kompānijām darba kļuva arvien vairāk, tādēļ bija steidzami jādomā, kā šī joma pārdzīvos nākamos pandēmijas viļņus, ja pieprasījums būs tikpat liels. Šajā gadījumā vienīgās zāles ir investīcijas, attīstība un savu pozīciju nostiprināšana.
Redzot, ka Covid-19 tik ātri vēl neatkāpsies no pasaules dienaskārtības, arī mēs sākām domāt, kā nodrošināt kvalitatīvus pakalpojumus gan biznesa, gan tiešajiem klientiem. Viens no pirmajiem lēmumiem bija ievērojami palielināt pakomātu skaitu visās Baltijas valstīs, tostarp Latvijā, dodot iespēju iedzīvotājiem sūtījumus saņemt pēc iespējas ērtākās vietās izdevīgā laikā.
Lai gan sākotnēji sabiedrība paku saņemšanas pakalpojumu izmantoja samērā reti un ar aizdomām, ātri vien pakomāti kļuvuši ļoti populāri, jo nav jāstāv rindā kā pastā. Savukārt, lai nodrošinātu iespējami augstu pakalpojumu kvalitāti, svarīgs ir ne paku skapju plašais tīkls, bet arī termināli, kur notiek sūtījumu sadale un izvešana organizēti augstā kapacitātē. Tāpēc jau četrās Latvijas pilsētās izvietoti šķirošanas termināli, kas ne tikai nodrošina darba vietas, bet arī palīdz tikt galā ar lielo pasūtījumu skaitu.
Otrkārt, svarīgi nodrošināt biznesa klientu intereses. Līdzko sākās pandēmija, kas strauji pārņēma visu pasauli, sāka bremzēties loģistikas pakalpojumi. Kravas no tālākām valstīm bieži vien tika piegādātas ar lielu kavēšanos, kas radīja problēmas uzņēmējdarbībā, jo pasūtīto detaļu vai komponenšu trūkums neļāva produkciju pārdot tālāk. Sapratām, ka izveidotā sistēma nespēlē par labu Baltijas valstīm, jo lielākā daļa kravu no Āzijas nogādā Amsterdamā vai kādā citā lielā Eiropas pilsētā. Tās ir tālu, tādēļ piegādes laiks palielinājās līdz pat piecām dienām. Risinājums? Organizēt tiešos gaisa kravu pārvadājumus uz un no tālākām valstīm, tostarp Ķīnas, Amerikas Savienotajām Valstīm u.c. Mēs ceram, ka sadarbībā ar lidostu “Rīga” šis projekts gūs atzinību un atvieglos Baltijas valstu uzņēmēju sadarbību ar šiem reģioniem.
Izaugsme nozīmē mainīties ne tikai lielumā, bet arī iekšēji radīt jaunas vērtības. Esam izveidojuši jaunu zīmolu, rādot gan darbiniekiem, gan sabiedrībai, ka augam un attīstāmies. Jaunas un spilgtas krāsas, kas pauž uzņēmuma profesionalitāti, drosmi un dinamiku, palīdzēs piepildīt vīziju, ka no pirmā e-pasta ziņojuma līdz pat paciņas gala saņēmējam rodas tikai pozitīvas emocijas, saņemot augstas kvalitātes pakalpojumus.
Visbeidzot varu teikt, ka jebkurš novērtējums un atsauksme ir svarīga uzņēmumam, kas nodrošina pakalpojumu sniegšanu gan biznesam, gan iedzīvotājiem. Esam patiesi lepni, ka “Baltic Brand Forum 2021” saņēmām 2.vietu visstraujāk augošo Lietuvas uzņēmumu vidū. Tikai kopā to ir iespējams sasniegt, tāpēc turpināsim sadarbību ar ikvienu.
Justas Šablinskas ir “Venipak” vadītājs.
Pagaidām nav neviena komentāra