Vēl pat neuzņēmis ātrumu, Baltijas valstu gadsimta dzelzceļa būves projekts Rail Baltica draud nobraukt no sliedēm, ceturtdien raksta žurnāls Ir.
Par sarežģītajām savstarpējām attiecībām un lēmumu pieņemšanas smago gaitu projekta īstenošanā dzirdam jau gandrīz kopš 2014. gada, kad trīs Baltijas valstis parakstīja līgumu par ātrvilciena trases ar Eiropas platuma sliedēm būvēšanu no Tallinas līdz Polijas robežai. Tagad sarkanā trauksmes signāllampiņa iemirgojusies arī 62 uzņēmuma RB Rail atklātajā vēstulē, kas nosūtīta trim Baltijas valstu premjerministriem. Tajā izteiktas dziļas bažas par uzņēmuma vadības biežo un kaitīgo mainību, aicināts novērst interešu konfliktus uzņēmuma pārvaldībā un ministru prezidentiem uzņemties tiešu atbildību par projektu.
25. novembrī Briselē notika projektā iesaistīto pušu, tajā skaitā Eiropas Komisijas pārstāvju tikšanās, kurā Rīhimeki uzstājās ar atvadu runu. Ir rīcībā nonākusi Rīhimeki sanāksmei sagatavotā prezentācija, kurā viņš atklāti un skarbi novērtē projekta šī brīža stāvokli.
«2019. gada rezultāti ir vāji,» viņš secina un uzskaita daudzos svarīgos jautājumus, kuri jau gadu vai ilgāk nav atrisināti akcionāru neizlēmības vai laika vilkšanas dēļ. Jau trīs gadus ilgušās «debates un konfrontācija» par Kauņas «pudeles kaklu» vēl aizvien nav novedušas pie risinājuma. Tāpat nav atrisināts jautājums par PVN atmaksām uzņēmumam, kā rezultātā RB Rail gandrīz visu 2019. gadu bijis «ļoti tuvu naudas krīzei». «Kas notiktu ar uzņēmuma reputāciju, ja tas kļūtu maksātnespējīgs?» jautā Rīhimeki. Iepirkumu vadlīniju ieviešana kavējas vairāk nekā gadu, par spīti tam, ka visi tās it kā akceptējuši. Visbeidzot — uzņēmuma pašreizējā struktūra, kurā padome atliek vai nespēj pieņemt lielus lēmumus, bet pastāvīgi iejaucas RB Rail ikdienas darbībā, nozīmē, ka «projekts neizdzīvos celtniecības fāzē», jo «pašreizējā organizācija nespēs nodrošināt nepieciešamo lēmumu plūsmu (viena nozīmīga lēmuma nepieņemšana var apturēt visu projektu).»
Vairāk lasiet žurnālā Ir šeit.
Ja vēlaties abonēt žurnālu Ir, spiediet šeit.
Pagaidām nav neviena komentāra