Kur palicis Auguļa solījums “sapurināt satiksmes nozari”? • IR.lv

Kur palicis Auguļa solījums “sapurināt satiksmes nozari”?

33
Satiksmes ministrs Uldis Augulis. Foto: Paula Čurkste, LETA
Jānis Bordāns

Balstoties uz VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) izplatīto ziņu, ka tā meitas uzņēmuma “LDz loģistika” līdzšinējo valdes priekšsēdētāju Verneru Lūsi Lietuvā ir aizturējusi policija aizdomās par saistību ar liela mēroga naftas kontrabandu, Jaunā konservatīvā partija (JKP) pieprasa satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS) skaidrojumus.

Medijos tiek ziņots, ka V.Lūsis pagājušajā nedēļā devies komandējumā, no kura nav atgriezies. Neviens no dzelzceļa pārstāvjiem šo informāciju nekomentē.

Nav noslēpums, ka savu karjeras ceļu V.Lūsis būvējis, atrodoties stingrā Aivara Lemberga uzraudzībā. Savulaik viņš tika nodēvēts par vienu no tā sauktajiem “Lemberga menedžeriem” – cilvēku, kurš pārstāvējis Ventspils mēra intereses ar tranzītbiznesu saistītos uzņēmumos. Ar Zaļo un zemnieku savienības pārstāvja Ulda Auguļa rokām 2011.gadā V.Lūsis tika iecelts lidostas “Rīga” valdē, savukārt no 2016.gada pildīja “LDz loģistika” valdes priekšsēdētāja pienākumus.

Personu, kas ieceltas Satiksmes ministrijas (SM) kapitālsabiedrību valdēs un padomēs, nespēju godprātīgi pildīt sev uzticētos pienākumus pierāda ne tikai katastrofālais valsts ceļu stāvoklis, kas gadu no gada tikai pasliktinās. Acīm redzamas problēmas ir arī dzelzceļa pārvadājumu nozarē, kur pēc bijušā LDz valdes priekšsēdētāja Uģa Magones aizturēšanas situācija nav uzlabojusies. Gluži pretēji – mērķtiecīgi novesta līdz krīzes stadijai. 2017.gada nogalē tika publicēti dati, kuros redzams, ka LDz pērn ir pārvadājis 43 miljonus tonnu kravas, kas ir zemākais kravu apjoms pēdējo 15 gadu laikā. Nozares eksperti ir konstatējuši ieilgušu Satiksmes ministrijas bezdarbību, kas jau rada sekas Latvijas tautsaimniecībai un to izjutīs ne tikai nozarē strādājošie, bet ikviens iedzīvotājs. Visā Eiropā Satiksmes ministrija ir pazīstama ar hronisko nespēju vairāku gadu garumā iegādāties jaunus pasažieru vilcienus.

U.Augulis gadiem ilgi nav spējis atbildēt uz vairākiem būtiskiem jautājumiem.

Pirmais. Tieši pirms sešiem gadiem viņš aicināja nerīkot raganu medības par, mūsuprāt, noziedzīgu nolaidību, izgāžot pasažieru vilcienu iepirkumu. Tagad, jau trešo gadu esot ministrs, – kāpēc U. Augulis joprojām neko nav izdarījis?

Otrais jautājums. Kāpēc laikā, kad dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoms sasniedzis pēdējo 15 gadu laikā zemāko līmeni, U. Augulis turpina virzīt valsts ekonomiskai drošībai bīstamu dzelzceļa elektrifikācijas projektu?

Trešais jautājums. Valsts ir ieguldījusi vairāk nekā 220 miljonus eiro uzņēmumā airBaltic. Uzņēmums šobrīd ir pelnošs un augošs. Kā interesēs U. Augulis steidzīgi virza kārtējo valstij neizdevīgo airBaltic pārdošanu?

Ceturtais jautājums. Kāpēc U. Augulis piesedz starptautiskā meklēšanā izsludināto “LDZ Loģistika” valdes priekšsēdētāju V.Lūsi?

JKP uzskata, ka pašreizējā situācija SM nav pieļaujama. Auguļa solījums “sapurināt satiksmes nozari”, nākot pie varas 2016.gadā, ir izgāzies, jo ministrija tā arī nav spējusi izstrādāt nozares attīstības ilgtermiņa redzējumu.

 

Autors ir Jaunās konservatīvās partijas valdes priekšsēdētājs

Komentāri (33)

J.šveiks 19.01.2018. 11.49

tie kuri balsos par sārkanajiem trubas zemniekiem , prasti runājot , mīksti izsakoties , par lembes mauk*m , ir vai nu galīgi aptaurēti , vai ari debili jau piedzimstot

+9
0
Atbildēt

0

tonijs 19.01.2018. 09.16

Varbūt viņš solīja “sapuvināt satiksmes nozari”? Tad viņš savu solījumu apzinīgi pilda.

+4
-1
Atbildēt

0

Sskaisle 22.01.2018. 11.13

es tikai tā domāju, ka droši vien nav salda sajūta apzināties, ka esi prasts kalps visvareniem bandītiem …..

+2
0
Atbildēt

1

    basta > Dusma 22.01.2018. 12.00

    Droši vien morāliem kropļiem, kolorado lenteņiem, čekas un bandītu rokaspuišiem, četračiem Voldiņiem. būtu jājūtas, kā pēdējiem mēsliem, bet gan jau būs apraduši.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu