Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) Saeimas frakcija neatbalsta Ministru kabinetā akceptētos likuma grozījumus un aicina valdību nekavējoties pārskatīt normas attiecībā uz obligātās apdrošināšanas (OCTA) nepieciešamību arī transportlīdzekļiem, kuri nepiedalās ceļu satiksmē, aģentūru LETA informēja ZZS pārstāve Dace Kārkliņa.
“Mums nav saprotami iemesli, kāpēc uzlikt papildus maksājumus tiem transportlīdzekļu vadītājiem, kuru spēkrati nepārvietojas pa autoceļiem. ZZS neatbalstīs OCTA piemērošanu arī attiecībā uz tiem transportlīdzekļiem, kuri tiek izmantoti, piemēram, tikai darbiem pagalmā, pļavā vai saimniecības ēkā, bet nepiedalās ceļu satiksmē,” akcentē ZZS Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Augusts Brigmanis.
OCTA likuma grozījumi ir nepatīkams pārsteigums, par to nav bijušas diskusijas un acīmredzot atsevišķi Finanšu ministrijas ierēdņi nav pietiekami iedziļinājušies jautājuma būtībā, uzskata ZZS. Līdz ar to ZZS Saeimas frakcija aicina valdību tuvākajā laikā pārskatīt lēmumu par izmaiņām OCTA likumā un saglabāt esošo regulējumu attiecībā uz OCTA nepieciešamību tikai transportam, kurš piedalās ceļu satiksmē.
Valdībā otrdien atbalstītie grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā paredz, ka turpmāk OCTA būs jāiegādājas arī tad, ja transportlīdzekli neizmanto ceļu satiksmē.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā gan skaidro, ka izmaiņas attieksies nevis uz automašīnām un motocikliem, kas laika apstākļu dēļ uz ilgāku laiku tiek nolikti garāžā, bet gan uz tehniku, kas tiek izmantota darbam slēgtās teritorijās, pagalmos, pļavās, tīrumos, mežos, piemēram, lauksaimniecības tehnika, piekabes u.c. transportlīdzekļi.
Tātad turpmāk OCTA nepieciešama arī, piemēram, lauksaimniecībā izmantojamam traktoram, bet tā joprojām nav nepieciešama automašīnai, kas stāv garāžā un netiek izmantota ceļu satiksmē.
Likumā vārdi „ceļu satiksmē” aizstāti ar vārdiem „atbilstoši tam paredzētajai funkcijai”, tādējādi OCTA apdrošināšana turpmāk būs nepieciešama katram transportlīdzeklim, kurš tiek lietots, neatkarīgi no tā, vai ar transportlīdzekli piedalās ceļu satiksmē, vai to lieto ārpus ceļiem, piemēram, pagalmā, pļavā vai saimniecības ēkā.
Ja transportlīdzeklis netiek lietots, piemēram, stāv garāžā vai tas nav lietošanas kārtībā, apdrošināšana tam nav nepieciešama. Tātad transportlīdzeklis, kuram nepieciešama OCTA, ir sauszemes mehāniskais transportlīdzeklis, piekabe (puspiekabe), mopēds, kas ir reģistrējams Ceļu satiksmes drošības direkcijā vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā, vai vietējā pašvaldībā vai ir reģistrēts ārvalstī, un tramvajs, kas ir reģistrējams vietējā pašvaldībā.
Komentāri (3)
J.šveiks 04.10.2017. 20.48
kāpēc trubas sarkanie zemnieki tā rīkojas? bilde skaidrāka par skaidru , … pelnīs reitinga punktus , komnunisti ir baigie maitas, ( ar čekistu līdzdarbību tai skaitā) , pirmkārt kurš šo sū*u pasvieda?, atliek nobalsot pret un reitings cēļas kā jaunam puikam… nekādu reklāmas izmaksu
1
vitalisvita > J.šveiks 04.10.2017. 22.55
Tev, Jozef, atkal pilnīga taisnība ! Tie zaļzemnieki neatbalsta – ko? Viņi neatbalsta to, kā nemaz nav!
Tādu Ministru kabinetā akceptētu likuma grozījumu par “OCTA visiem transporta līdzekļiem” – nav;. Ministru kabinets ir akceptējis likumu grozījums par OCTA tikai lauksaimniecības transportam, un attiecas tas tikai uz šī transporta izmantošanas laiku (sezonu) ceļu satiksmes režīmā.
1
basta > vitalisvita 04.10.2017. 23.32
Ko nozīmē “(sezonu) ceļu satiksmes režīmā”, tas ka traktoram četras reizes vasarā iznāks šķērsot šoseju? OCTA, kas jau tā bija neattaisnojama klauša satiksmes dalībniekiem, pateicotiem prokremlisko pidrillu lobētiem apdrošinātājiem, paliek aizvien zvēriskāka, drīz izdzimteņi izdomās, kā uzlikt nodevu arī zāles pļāvēju īpašniekiem,.
0