«Pasažieru vilciens» saņem visus modernizētos dīzeļvilcienus • IR.lv

«Pasažieru vilciens» saņem visus modernizētos dīzeļvilcienus

34
Pasažieri izmantos sešus modernizētus vilcienus. Foto: Austra Helēna Žaggere, LETA

Ražotāju kavēšanās dēļ samazinājies ES līdzfinansējums un uzņēmuma ieguldījums

Akciju sabiedrība ”Pasažieru vilciens” 19.septembrī pieņēma ekspluatācijā pēdējo no sešiem modernizētajiem dīzeļvilcieniem, līdz ar to ir noslēdzies Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansētais 19 dīzeļvilcienu vagonu modernizācijas projekts, vēsta Latvijas sabiedrisko mediju portāls lsm.lv.

Dīzeļvilcienu modernizācijas projekta kopējās izmaksas sasniedza nepilnus 22 miljonus eiro, no tiem gandrīz 9 miljoni ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums un 1,5 miljoni eiro – valsts līdzfinansējums. Iepriekš vilcienu modernizācijai bija paredzēti 13 miljoni eiro kā ES līdzfinansējums.

”Pasažieru vilciens” ieguldījums modernizācijas projektā pārsniedz 11,6 miljonus eiro. Ražotājiem par termiņa kavējumu uzlikts līgumsodi 2,2 miljoni eiro, samazinot AS ”Pasažieru vilciens” ieguldījumus.

No šodienas AS ”Pasažieru vilciens” reisos sūtīs sešus mūsdienīgus, ES vides aizsardzības prasībām atbilstīgus dīzeļvilcienus. Tie ir aprīkoti ar klimata kontroles iekārtām un sistēmām, kas nodrošina ērtu iekāpšanu cilvēkiem ar kustības traucējumiem.

Sanitārās telpas ir piemērotas arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem un aprīkotas ar zīdaiņu pārtinamajiem galdiņiem. Vilcienos ir ērtākas un plašākas sēdvietas, paaugstināta komforta klases vagons ar papildu ērtībām, mūsdienīga informācijas sistēma, pieejams bezvadu internets.

Jūnijā valdība ļāva pagarināt AS “Pasažieru vilciens” dīzeļvilcienu modernizācijas projektu no 30.jūnija līdz 20.septembrim. Sākotnējais projekta termiņš bija 2015.gada 31.decembris, taču pērn decembra sākumā “Pasažieru vilciens” to lūdza pagarināt līdz 2016.gada 30.jūnijam.

Dīzeļvilcienu modernizācija tika uzticēta pilnsabiedrībai “DMU vilcieni”, kurā ietilpst AS “Rīgas vagonbūves rūpnīca”, AS “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” un AS “VRC Zasulauks”. Ārvalstu piegādātāji nav spējuši operatīvi piegādāt nepieciešamās komplektējošās daļas, līdz ar to aizkavēta sertifikācija un nodošana ekspluatācijā.

Komentāri (34)

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu