Novembra divās nedēļās vien dzīvību uz autoceļiem zaudējuši 19 cilvēki
Pirmdien, 25.novembrī, Satiksmes ministrijā (SM) notiks Ceļu satiksmes drošības padomes ārkārtas sēde, kurā tiks meklēti risinājumi bojāgājušo skaita mazināšanai uz Latvijas autoceļiem, informē SM.
Iniciatori šīs sēdes sasaukšanai ir satiksmes ministrs Anrijs Matīss un iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP), kas šo pasākumu rosinājuši, ņemot vērā faktu, ka bojāgājušo skaits uz Latvijas autoceļiem pēdējo mēnešu laikā vairs neuzrāda samazinājuma tendenci.
CSDD apkopotā provizoriskā statistika liecina, ka no šā gada 1. līdz 12. novembrim ceļu satiksmes negadījumos gājuši bojā 19 cilvēki, pērn visa mēneša laikā – 17. Savukārt kopumā no gada sākuma līdz 12.novembrim uz Latvijas autoceļiem bojā gājuši 156 cilvēki, kas ir tikai par diviem cilvēkiem mazāk nekā pērnā gada 11 mēnešos. Tiesa, salīdzinot ar laika periodu pirms 10 gadiem, šis rādītājs ir krietni uzlabojies – 2003.gadā uz Latvijas autoceļiem bojā gāja 532 cilvēki.
Rīgā un Pierīgas reģionā šogad bojā gājis 31 gājējs, kuram nav bijis atstarotāja vai lukturīša, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apkopotā informācija. Kopumā līdz 10.novembrim uz Latvijas ceļiem bojā gājuši jau 53 gājēji, bet šogad kopā notikušas 153 traģēdijas ar letālām sekām, ziņo LETA.
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Jānis Golubevs trešdien intervijā Latvijas Radio stāstīja, ka CSDD apkopotā statistika par bojā gājušajiem uz autoceļiem nav iepriecinoša, tāpēc sasauktajā sēdē tiks analizēti apkopotie dati, kā arī aktualizēti jautājumi par fotoradariem un sodu palielināšanu.
“Runājot par fotoradariem, var teikt, ka tie ir vitāli vajadzīgi. Jā, Latvijā pāris fotoradari ir, policijas klātbūtne uz autoceļiem autovadītājus disciplinē, bet jocīgākais ir tas, ka tie vienalga jūtas nesodāmi,” rezumēja Golubevs.
Viņaprāt aktualizēt jautājumu par fotoradariem ir par maz, tāpēc šajā gadījumā tiks runāts, kā palielināt sodus par atļautā maksimālā ātruma pārsniegšanu. Uz jautājumu, cik lielam sodam vajadzētu būt, Golubevs atbildēja, ka tas tagadējo piecu latu vietā varētu pieaugt līdz 15 latiem.
“Ja runājam par sodiem, tad vēl tiek izskatīts jautājums, drīzāk plānots atgriezties pie diskusijas, kad par smagiem pārkāpumiem autovadītājam varētu konfiscēt transportlīdzekli. Tomēr būtiskākais ir tas, ka padomes sēdē tiks analizēta apkopotā statistika, tādējādi meklējot risinājumus problēmām,” sacīja Golubevs.
Lai arī gada pirmajā pusē ceļu satiksmes negadījumu un bojā gājušo statistiska bija aptuveni pērnā gada līmenī, taču situācija pasliktinās, un novembrī katru dienu uz Latvijas ceļiem bojā gājuši viens līdz divi cilvēki.
Lielākā daļa traģēdiju, kurās iesaistīti gājēji, notiek diennakts tumšajās stundās, laikā starp plkst.17 un pusnakti. Kā norāda CSDD, noguris autovadītājs nespēj tik ātri reaģēt un saskatīt tumsā gājējus un velosipēdistus. Turklāt, ja mazāk aizsargātiem satiksmes dalībniekiem nav atstarotāja vai lukturīša, viņi ir ģērbušies tumšās drēbēs un iet pa nepareizo ceļa pusi, viņus tumšā laikā ir neiespējami saskatīt.
Ārpus apdzīvotām vietām gājējiem jāpārvietojas pa ceļa kreiso pusi – pretēji auto plūsmai -, pat tad, ja veicamais attālums ir neliels, savukārt velosipēdistiem – pa ceļa labo pusi.
CSDD aicina ikvienu satiksmes dalībnieku lietot atstarotājus vai atstarojošus elementus, tas ir, atstarojošas vestes, lukturīšus, mobilo tālruņu lampiņas, ievērot drošu braukšanas ātrumu, apdzenot transportlīdzekli vai uz šaurākiem ceļiem izmainoties ar citiem auto, ņemt vērā, ka gar ceļa malu var iet gājējs vai braukt velosipēdists, sagatavot auto braukšanai ziemas apstākļos.
(papildināts ziņas sākums)
Komentāri (33)
archoftriumph 13.11.2013. 09.40
es aicinu piemerot policistiem sodus par kjersanu pie neatbilstosi uzliktaam ziimeem taa vietaa lai ruupeetos par satiksmes drosiibu.
aizvakar pievaniiju pa policijas nr 110 un pastastiju policijai par nenomarkeeto un biistamo krustojumu uz baldoni, no bauskas sosejas, kur jau 2 ieskreejusi graavii tikai celinieku neizdariibas un darbu pienjeemeeja bezatbildiibas deelj (mainita celja trajektorija bet nav ne liiniju uz celja, ne stabinju, ne barjeru, tikai dzilie graavji), un policija atbildeja ka vinju tas neintereseejot, lai zvanot celju dienestam…. savukaart staaveet tajaa krustojumaa uz kjert uz stopziimes neieveerosanu tur vinji naski. tur kaa reiz bija vieta kur izveidot ieskriesanaas joslu bet neizveidoja jo tad nebuutu stopzimes uz ko kjert.. taa straadaa muusu policija.
4
Vineta > archoftriumph 13.11.2013. 10.08
Krix
Zivtiņš jau izlidoja no krēsla, kad sabruka Teilāna radaru afēra,
Kāpēc izlidoja? Pac aizlaidās kad iecerētā sile aizbrauca.
0
Vineta > archoftriumph 13.11.2013. 09.53
Edmunds Zālīte
Ko gribi no padumjiem miļicioņeriem, īpaši, ja pac galvenais arī no tās sugas.
0
janis17 > archoftriumph 13.11.2013. 12.56
Zivtelei šobrīd samaksā par pūlēm teilāna & co labā, lai tur muti!
0
lebronj2356 > archoftriumph 13.11.2013. 09.50
Principā ar tiesībsargājošām struktūrām LV vajadzēja izdarīt tāpat kā to izdarīja Saakašvili Gruzījā – visus vecos vēžus no dažādām kulītēm no amatiem laukā – visus ķužus, lieljukšus, utt. Tikai tad beidzot mainītos attieksme pret veicamajiem uzdevumiem un to kvalitāti. Zivtiņš jau izlidoja no krēsla, kad sabruka Teilāna radaru afēra, tagad uzlabos satiksmi RS ietvaros… Tas cik idiotiski tiek projektēti ceļi arī ir vēl japameklē kaut kur citur!
0
Ieva 13.11.2013. 11.16
Situāciju vislabāk raksturojošs ir veiktais ceļu remonts Vidzemes šosejas sākumposmā, uzreiz aiz Juglas.
Pirmkārt, tas jau bija vislabākais posms šai šosejai, laikam tāpēc tur remontu bija veikt visvieglāk, neskatoties uz milzīgām problēmām ar transporta plūsmu remonta laikā. Posms aiz Inčukalna, piemēram, bija dikti bedrains un palika dikti bedrains.
Otrkārt, tur ilgu laiku netika savilktas atdalošās līnijas.
Treškārt. Vairākus mēnešus pēc tam, kad ceļš bija kārtībā, stāvēja zīme 70 , ceļa remonts- tātad tā bija labi ietaisīta ķeršanas vieta, ko policisti arī darīja..
Kad kaut ko dara, tad ir arī kļūdas, bet visabsurdākais šinī stāstā ir tas, ka nekas no uzrakstītā netiek uzskatīts par kļūdu. Ne Ceļu pārvalde, ne Policija, ne CSDD, ne satiksmes ministrija uz to nekādi nereaģē- TAS pie mums ir NORMĀLI!
Un tas te ir visskumjākais.
0
elinaliepina 13.11.2013. 09.58
Kārtējais slaukšanas projekts! Atkal palielinās mazos sodus, kur varēs masveidīgi iekasēt pa pārdesmit latiem, toties no liela daudzuma autovadītāju. Lukstiņš reiz publiski izteicās, ka vairāk kā 40% negadījumu rodas trūkstošā ceļu marķējuma dēļ. Kur ir atstarojošais ceļa apmaļu un viduslīnijas marķējums? Tagad braucot tumsā, jādomā ne tikai par tiem tumšajiem ļautiņiem ceļa malā, bet arī, kā, dodot ceļu pretimbraucējam, nenobraukt no asfalta, jo malu jau neredz…
0