Kultūras pilī "Ziemeļblāzma" priekšpēdējais "Skaņu meža" koncertvakars • IR.lv

Kultūras pilī “Ziemeļblāzma” priekšpēdējais “Skaņu meža” koncertvakars

34
NULL

Festivāls noslēgsies svētdien, kad Kaņepes Kultūras centrā uzstāsies japāņu avangarda mūziķis Otomo Jošihide 

Sestdien, 26.  oktobrī plkst.19.30 Rīgā, kultūras pilī “Ziemeļblāzma”, norisināsies nepieradinātās mūzikas festivāla “Skaņu mežs 2013” priekšpēdējais koncertvakars, kurā būs klausāms dzejas un mūzikas projekts “Vārdrūme II”, japāņu psihodēliskā noizroka grupa “Fushitsusha” un amerikāņu avangarda popmūzikas dziedātāja Džūlija Holtere. 

Projektā “Vārdrūme II” uz skatuves satiksies dueti, kas citādi nesadarbotos – dzejnieks, atdzejotājs un esejists Jānis Rokpelnis ar nihilistiskas trokšņmūzikas izpildītāju Māri Butleru no grupas “Dubna”, tekstu grupas “Orbīta” dalībnieks Semjons Haņins ar kontrabasistu Staņislavu Judinu, un ar speciāli pasākumam tapušiem tekstiem pēc vairāku gadu klusēšanas pie dzejošanas atgriezīsies Agnese Krivade, kas sadarbosies ar elektroniskās un akustiskās mūzikas komponistu Oskaru Herliņu. 

Šajā vakarā priekšnesumus sniegs arī japāņu rokmūziķa, improvizētāja un trokšņotāja Keidži Haino psihodēliskā noizroka grupa “Fushitsushaa” un amerikāņu sintīpopa un tā dēvētās pagrīdes popmūzikas izpildītāja Holtere. 

Keidži Haino jau vairāk nekā 40 gadus darbojas Japānas avangarda mūzikas laukā, liekot uzsvaru uz ģitārnoizu, brīvo improvizāciju un dažādām eksperimentālā roka formām, ieskaitot krautroku, speisroku un Ņujorkas no-wave kustībai radniecīgu post-panku. Viņš uzstājas gan kā solo mākslinieks, gan kā neskaitāmu blakusprojektu dalībnieks, un viņa priekšnesumi allaž ir agresīva primitīvisma piesātināti, robežojoties no dēmonisku kaislību piesātinātas performances līdz noskaņās un skaņu tekstūrās bagātīgam rituālam. Haino ir sadarbojies ar visdažādāko mūzikas žanru un subkultūru pārstāvjiem, tostarp “drone” metāla pionieri Stīvenu O’Melliju no grupas “Sunn 0)))”, trokšņu mūzikas smagsvaru “Merzbow”, starpžanru elektroniskās mūzikas duetu “Pan Sonic”, spontānās elektroakustiskās mūzikas autoriem Kītu Rovu un Orenu Ambarči, kā arī virkni brīvās improvizācijas mūziķu. Grupā “Fushitsusha” viņš sastrādājas ar basģitāristu Nasuno Micuru un bundzinieku Takaši Ikuro. Grupas cienītāji “Fushitsusha” priekšnesumus uztver kā transcendentālu pieredzi, kas balansē starp nihilisma triumfu un apgaismotību, taču tos var uzlūkot arī kā meditācijas par rokmūzikas intuitīvo, zemapziņā un primitīvākajās cilvēka interesēs sakņoto dabu. 

Savukārt Losandželosā dzīvojošā Holtere ir piesaistījusi uzmanību ar neparasto spēju radīt inteliģentu popmūziku, sakausējot sintīpopu un “indie” ar elektronisko un laikmetīgo mūziku, kā arī ietekmīgā komponista un teorētiķa Džona Keidža idejām, netradicionāliem skanējumiem un smalki izvērstām iedvesmām no antīkās literatūras un agrīnā kino laukiem. Holteres mūzika tiek salīdzināta ar “Cocteau Twins” un “Grimes” veikumu. Holteres albumu “Ekstasis” mūzikas portāls “pitchfork.com” nosaucis par vienu no 2012.gada labākajiem ierakstiem, savukārt viņas jaunais albums “Loud City Song” kritiķu vidū tiek dēvēts par vienu no 2013.gada spēcīgākajiem. 

Pēdējais festivāla “Skaņu mežs” rudens sesijas koncertvakars paredzēts rīt, 27.oktobrī, Kaņepes Kultūras centrā, un tajā uzstāsies japāņu avangarda mūziķis Otomo Jošihide. 

Vairāk informācijas festivāla mājas lapā

Komentāri (34)

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu