Priekšrocības saredz ērtākā un aizraujošākā lietošanā, naudas ietaupījumā
Atbalstu digitālo mācību grāmatu izmantošanai izglītības procesā izglītības uzņēmuma ”Lielvārds” pētījumā pauduši 78% skolēnu vecāku, informē firmas pārstāve Vita Šķēle. Kā būtiskākās priekšrocības minētas vieglāka skolas soma -58% respondentu, ātrāka un ērtāka informācijas pārlūkošanas un meklēšanas iespēja – 42%.
Finansiāls ietaupījums, lietojot digitālās grāmatas, būtisks 35% aptaujāto. Teju piektdaļa jeb 19% vecāku kā būtisku digitālo materiālu plusu norādījuši aizraujošāku mācīšanās procesu, savukārt 12% būtisks šķiet laika ietaupījums.
Nedaudz piesardzīgāki par digitālo mācību grāmatu lietošanu ir lauku teritorijās dzīvojošie – atbalsta 64%, kā arī iedzīvotāji ar zemiem ienākumiem – atbalsta 64%. Taču kopumā respondenti norāda, ka šādai pārmaiņai pienācis laiks un tā ir izglītības sistēmas nākotne. Būtiski, ka digitālo mācību grāmatu izmantošanu pārliecinoši atbalsta gan latviešu – 71%, gan krieviski runājošo ģimenes – 73%.
Uzņēmums ”Lielvārds” jaunajā mācību gadā piedāvā izmantot digitālo bibliotēku, kuras grāmatas var lietot uz jebkura personālā datora, planšetdatora vai viedtālruņa. Bibliotēkai var pieslēgties ar e-klases pasi, sociālo tīklu draugiem.lv, Facebook vai Twitter kontu, vai īpašu bezmaksas reģistrācijas kontu no uzņēmuma vietnes internetā.
Jāpiebilst, ka datorizācijas līmenis skolās patlaban nav tik augsts, lai skolēni katrā mācību stundā varētu izmantot mācībām datorus, kas vajadzīgi digitālo materiālu lietošanai. Bijušajam izglītības ministram Robertam Ķīlim bija iecere īsā laikā apgādāt skolas ar planšetdatoriem, lai tādi būtu pieejami katram skolēnam, taču tā nav īstenota un patlaban netiek pieminēta.
Uzņēmuma ”Lielvārds” valdes priekšsēdētājs Aivars Gribusts teic, ka digitāli satura risinājumi pilnvērtīgam mācību procesam ir jauna pasaules mēroga izglītības tendence, tās mērķis ir mācīšanos padarīt efektīvāku, ērtāku un 21.gadsimtam atbilstīgu.
Pētījums par gigitālo mācību materiālu izmantošanu veikts šī gada augustā, sadarbībā ar ”OMG Snapshots” aptaujājot vairāk nekā 800 respondentu Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku teritorijās.
Komentāri (18)
anesteeziste 21.08.2013. 21.03
Ļoti gribētos uzzināt ko vairāk par pētījuma izlasi – kādi vecāki tika aptaujāti. Laukos liela daļa ģimeņu visu skolām vajadzīgo nevar atļauties, kur nu vēl planšetdatorus vai citus e mācību līdzekļu lasītājus.
0
normundskr 21.08.2013. 13.16
Patiesībā, digitalizācijai būtu jānes līdzi diezgan lielas izmaiņas skolu darba plānošanā.
Ja materiāli (grāmatas, uzdevumi) ir pieejami digitāli, tad skolotāja loma mainās no informācijas nodevēja vairāk uz individuāla paskaidrotāja lomu
–> tātad , nav jēgas, ka viņš pēc noteikta grafika stāv 20-30 skolēnu priekšā un atkārto zināmu tekstu (tas nav efektīvi, jo elektroniskais mācību materiāls dara to pašu, un lētāk)
–> efektīvāk ir organizēt konsultācijas pēc vajadzības
–> katra skolēna grafiks kļūst individuālāks, lai neteiktu, stipri individuāls (kas, patiesībā, ir ļoti pareizi)
Domāju, agri vai vēlu tas tai virzienā aizies.
4
dzintarz > normundskr 21.08.2013. 13.37
Yeah!
http://kaspars-omuls.kaikits.lv/
Mani sauc Kaspars Omuls/+.
Ja meklējat pieredzējušu biznesa / sistēmu analītiķi, iespējams, ka varu Jums noderēt.
=============
IR reklāmlapa…
Analītiķis.. Jaunvecāku bērns.
0
normundskr > normundskr 22.08.2013. 15.07
Nu digitālā veidā jau var būt ne tikai grāmatas, bet arī interaktīvi uzdevumi, mācību video, arī sadarbības iespējas – piemēram, pie uzdevuma atrisināšanas arī diskusijas, kāpēc tas vai kas cits ir sanācis.
0
normundskr > normundskr 21.08.2013. 14.59
Pelēkais Vilks
Dzīvoju mežā. Ēdu Sarkangalvītes.
Kur problēma? Tanī, ka nerakstu anonīmi?
0
Ieva > normundskr 22.08.2013. 12.02
Es gan neredzu atšķirību vai teksts ir kindlā vai klasiskā grāmatā. Jadiktē nav vienalga…
0
Inese 21.08.2013. 17.35
Kaut kāda Lielvārda reklāmraksts, kas tiek uzdots par “ziņu”.
Un tas, ka raksta autors pat nav mēģinājis pārlasīt savus murgus, tikai apliecina, ka IR redakcijai ir nospļauties par saviem lasītājiem:
“Pētījums par gigitālo mācību materiālu izmantošanu”
0