Ronis turpinās darbu līdz 1.martam; viens no demisijas iemesliem – algas valsts uzņēmumos
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (Vienotība) piektdien pieņēma satiksmes ministra Aivja Roņa demisiju, ziņo LETA.
Pēc tikšanās ar ministru Dombrovskis sacīja, ka Ronis tupinās darbu līdz 1.martam, lai pabeigtu jau iesāktos darbus. “Ir pietiekami ilgs laiks atrast jaunu ministru līdz 1.martam,” teica premjers.
Premjers pateicās Ronim par padarīto darbu, taču vienlaikus atzina, ka viņiem atšķīrušies viedokļi par algu palielinājumu kapitālsabiedrībās.
Arī Ronis pateicās Dombrovskim par iespēju strādāt viņa valdībā. Viņš pat salīdzināja premjeru ar Mozu: “Iedomājieties, ja Mozum būtu desmit baušļi jāizdabū cauri koalīcijas padomei un vēl Latvijas Saeimai, kas tad būtu sanācis.”
Lai arī satiksmes ministrs norādīja, ka bijušas situācijas, kad viņš nav zinājis, kam zvanīt, lai uzzinātu koalīcijas viedokli, pēc Roņa domām, koalīcijai ir visas iespējas “sapurināties” un strādāt labāk.
Ronis bija solījis pēc tikšanās ar premjeru sīkāk izskaidrot demisijas iemeslus. Šodien viņš atzina, ka viens no demisijas iemesliem bija algas valsts uzņēmumos. Viņš par šo jautājumu mēģinājis runāt gan ar Saeimas deputātiem, gan arī pārliecināt šajā jautājumā kolēģus valdībā, tostarp premjeru. Pats Dombrovskis gan atkārtoja iepriekš teikto, ka viņš ir bijis pārsteigts par tik krasu atalgojuma palielinājumu.
No Roņa teiktā noprotams, ka viņš jau vairākkārt brīdinājis premjeru par demisijas iespēju. Vienlaikus viņš arī norādīja, ka Dombrovskis viņam kā ministram sniedzis pietiekamu atbalstu tajos jautājumos, kuros tas bijis iespējams. Plašāk par viņa demisijas paziņojumā piesauktajām “viedokļa atšķirībām gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju” un nepieciešamību “noņemt spriedzi koalīcijā” Ronis neizteicās.
Ronis neatklāja savus nākotnes plānus. “Dzīvošu tālāk, strādāšu tālāk,” sacīja politiķis. Publiski ir izskanējis, ka Ronim esot darba piedāvājums privātajā sektorā ārpus Latvijas.
15.janvārī Ronis paziņoja, ka viņam dažos jautājumos ir izveidojušās viedokļa atšķirības gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju un, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, viņš pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā.
Savukārt premjers kā iemeslu satiksmes ministra demisijai minēja Roņa atbalstītos grozījumus par atalgojumu kapitālsabiedrībās. Ministrs piedāvāto algu līmeni uzskatījis par samērīgu, nepieļaujot kritiku, ka atalgojuma palielinājums bijis nesamērīgs.
Dombrovskis pieļauj, ka Roņa vietu valdībā varētu ieņemt bezpartijisks ministrs. “Pašreiz atbilstoši koalīcijas līgumam ir noteikts, ka tas ir kandidāts, par kuru kopīgi uzņemas atbildību “Vienotība” un neatkarīgo deputātu grupa. Es domāju, tas ir risinājums, pie kā varētu palikt un šajā gadījumā, visticamāk, tas ir bezpartijisks profesionālis.”
Kā ziņots, izveidojot Dombrovska valdību, politisko atbildību par Roņa vadīto Satiksmes ministriju uzņēmās “Vienotība” kopā ar sešiem neatkarīgajiem deputātiem, kas aizgāja no Reformu partijas.
Tieši sarunās starp “olšteiniešiem” un “Vienotību” arī tikšot izvēlēts nākamais ministra amata kandidāts, taču interesi par vēl vienu ministra krēslu izrādījusi arī nacionālā apvienība.
Ronis kļuva par satiksmes ministru 2011.gada novembrī.
Komentāri (4)
janazakovica 18.01.2013. 12.01
pateicas par padarito..ko tad vins darija..imiteja darbibu..pat to nee..tagat olstena sesinieks sanems satiksmes ministriju kaa balvu par dombrovska valdibas atbalstisanu..jo taa olsteinam lika PLL galvenie biedri.
0
silvija_vitina 18.01.2013. 11.01
tad jau sanāk, ka magonim algu “pielīdzinās” (neceļas roka rakstīt – samazinās) citu ministriju pakļautībā esošo valdoņu algām tikai ar martu?
0