Līdz 1.martam valdībā jāiesniedz priekšlikumi par institūciju, kura nodrošinās fotoradaru ieviešanu
Visticamāk, ka fotoradari uz Latvijas ceļiem atkal varētu parādīties nākamā gada sākumā, otrdien intervijā LNT raidījumam “900 sekundes” pieļāva iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.
Kozloviskis norādīja, ka fotoradari uz Latvijas ceļiem paaugstinājuši satiksmes drošību un tos būtu nepieciešams atjaunot, raksta LETA.
Ministrs informēja, ka sākusi strādāt darba grupa, kas līdz 1.martam valdībā iesniegs priekšlikumus par institūciju, kura nodrošinās fotoradaru ieviešanu, kā arī fotoradaru ieviešanas termiņiem.
Pēc Kozlovska teiktā, pēc darba grupas priekšlikumu saņemšanas būs jālemj par iepirkumu un tas jāizsludina, tādējādi fotoradarus diez vai izdotos ieviest ātrāk par nākamā gada sākumu.
Ministrs atzina, ka iepriekšējais fotoradaru skaits – 130 – varētu būt pietiekams, bet vairāk uzsvars būtu jāliek uz stacionāro radaru izvietošanu. Tāpat konceptuāli jāvienojas, kura institūcija – Iekšlietu ministrija vai Ceļu satiksmes drošības direkcija – īstenos fotoradaru ieviešanu.
Kozlovskis atzīmēja, ka fotoradaru ieviešana jādala posmos un rūpīgi viss jāizvērtē, lai neatkārtotos “vecais stāsts” un netiktu atkal pieļautas kļūdas sadarbībā ar privāto partneri.
Pēc ministra teiktā, jau februārī esot gaidāms iepirkums, kura rezultātā ceļu policijas automašīnas varēs aprīkot ar radariem, tādējādi disciplinējot autobraucējus.
Kā ziņots, jau mēnesi privātā komersanta “V-Traffic” (iepriekš “Vitronic Baltica un partneri”) fotoradari uz Latvijas ceļiem pārkāpumus vairs nefiksē un to dara ceļu policisti ar savām mērierīcēm.
Komentāri (13)
Ligiña Doniña 15.01.2013. 10.33
Kad teju visi LV speci secinājuši, ka radariem ar drošību nav nekāda sakara, tikai ar Teilāna un vēl dažu makiem…Kozlovskis nāk ar “iniciatīvu”. Bāc, kad kāds KNABĀ pacels šo lietu pa īstam? Kā labā strādā Kozlovskis un “darba grupa”?
3
grislits > Ligiña Doniña 15.01.2013. 11.26
Ivar, bet tas jau ir tas, ko teicu – satiksmes drošību neuzlaboja konkrētais fotoradaru ieviešanas veids un eksperti runāja tieši par to, nevis par to, ka fotoradari kā tādi nepaaugstina drošību. Fotoradari, ja pareizi tos ievieš, drošību paaugstina, tā kā tie ir nepieciešami.
Protams, paliek atkal jautājums, vai Kazlovskis spēs to ieviešanu nodrošināt loģiski un ar rezultātu.
0
grislits > Ligiña Doniña 15.01.2013. 10.43
Nejauc lietas! Speciālisti nav teikuši par radaru kā tādu saistības neesamību ar drošību, bet gan par konkrētā radaru ieviešamas veida (Teilāna stilā) un tā rezultāta mazo sakaru ar drošību (kad pamatā tika ieviesti pārvietojamie fotoradari un izmantoti sodu slaukšanai).
0
Ligiña Doniña > Ligiña Doniña 15.01.2013. 10.51
Statistika ceļu negadijumiem par pagājušo gadu tāda pati, kā bez radariem +/-. “Zebra” vāca visu info, īpaši bīstamajos posmos, kur radarus ar uguni nesameklēt. Ieviešanas veids tāds arī bija paredzēts. Tobiš, neieviešanas. Pasaki vēl, ka Teilāns ar Ušakova kantoris ir sveši. Un ko tur pa vidu darija Mūrniece? Kas tagad mainijies? Jauni saimnieki uzradušies…
0
kristaps_drone 15.01.2013. 10.20
Nu, ja to darba grupu atkal vada Godmane, tad ne uz ko jēdzīgu cerēt nevar…
0
archoftriumph 15.01.2013. 10.09
arpraac cik ministrs var buut neizgliitots! vinjam buutu jaasaprot ka:
1. jamaina policijas attieksme no sodisanas uz satiksmes uzlabosanu
2. japarskata esosas zimes lai taas atbilstu nepieciesamibai
3. japalielina kustibas atrums iespeju robezas nepalielinot bistamibu, jo katrs atruma kilometrs ir 35miljoni latu valsts kopproduktam
4. jamaksa policistiem normalas algas lai sie nav spiesti pasi piepelniities/izspiest kukuljus no soferiem
5. jamaksa policistiem premijas par parametra atrums x drosiba palielinasanos vinja uzraudzitaja iecirknii
ja tas netiks izdariits, tad arii naakosie radari aizies pa skuju taku, jo autobrauceeju sabiedriiba ir speeciigaaka par daziem korumpeetiem policistiem un to atbalstiitaajiem.
1
Una Grinberga > archoftriumph 15.01.2013. 10.41
1, 4, 5 tiek tieši vai netieši atrisināti ar radaru ieviešanu…
0