“Twitter”, “Facebook” un “Draugiem.lv” topa pirmo vietu ieguvēji aktīvi darbojušies visos tīklos
“Twitter”, “Facebook” un “Draugiem.lv” ietekmīgāko zīmolu topa pirmo vietu septembrī ieņēma tehnoloģiju uzņēmums “Samsung”, biznesa portālam “Nozare.lv” pastāstīja aģentūras “DDB Consulting” stratēģiskais plānotājs Artis Krilovs.
Ietekmīgāko zīmolu topa otrajā vietā ir kinoteātris “Forum Cinemas”, savukārt trešo vietu ieņem ziņu portāls “Kasjauns.lv””. Topa pirmo piecnieku noslēdz “Latvijas mobilais telefons” (LMT) un lidsabiedrība “airBaltic”. Žurnāls “Ir” topā ieņem 16.vietu.
“Zīmoli, kas septembrī iekarojuši pirmās četras pozīcijas, visai aktīvi darbojušies visos trijos sociālajos tīklos, bet piektās vietas ieguvējs – “airBaltic” – savu vietu nodrošinājis, darbojoties tikai “Twitter” un “Facebook”,” paskaidroja Krilovs.
Pēc Krilova teiktā, topa metodoloģija ir vienkārša – katrā no sociālajiem tīkliem tiek aplūkoti divi rādītāji – zīmola auditorija un iesaiste. Pirmais nosaka, cik liela auditorija pieteikusies sekot zīmola ziņām, bet otrais – cik aktīvi pēdējā mēneša laikā auditorija iesaistījusies zīmola aktivitātēs. Veidojot kopējo topu, sociālo tīklu “Twitter”, “Facebook” un “Draugiem.lv” rezultāti tiek saskaitīti.
Starp visiem trim sociālajiem tīkliem var novērot atšķirības, norādīja Krilovs. Piemēram, “Twitter” septembrī izcēlies ar to, ka tajā veiksmīgāk nekā citos sociālajos tīklos darbojas mediju zīmoli. “Draugiem.lv ” Top 50 iekļuvis ne viens vien zīmols, kura mērķauditorija ir tieši sievietes, – apavu veikali, tirdzniecības centri, rokdarbu un smaržu tirgotāji. Savukārt “Facebook” topa augšgalā satopami vairāki auto industrijas zīmoli, kas liek domāt, ka šajā sociālajā tīklā veiksmīgi iespējams uzrunāt arī vīriešu auditoriju.
Krilovs pastāstīja, ka sadarbībā ar nacionālo ziņu aģentūru LETA jau vairāk nekā gadu “DDB Consulting” katra mēneša sākumā apkopo Ietekmīgāko zīmolu topu sociālajā tīklā “Twitter”. “Kopš marta ietekmīgākie zīmoli tiek noteikti arī sociālajā tīklā “Facebook”, savukārt septembrī ietekmīgo zīmolu topa izveidei pievienojās arī “Draugiem.lv”,” teica “DDB Consulting” pārstāvis.
“Twitter”, “Facebook” un “Draugiem.lv” ietekmīgāko zīmolu top septembrī:
1. “Samsung”; 2. “Forumcinemas”; 3. “Kasjauns.lv”; 4. LMT; 5. “airBaltic”; 6. “Delfi”; 7. “Radio 101”; 8. “Diena”; 9. “Swedbank”; 10. “Positivus”; 11. “Lattelecom”; 12. “City Life”; 13. “Pērkam Kopā”; 14. “Kalnciema Kvartāls”; 15. “Tele2”; 16. “Ir”; 17. “Domina”; 18. “Apollo.lv”; 19. “Laima”; 20. “Čili pica”; 21. “Bite”; 22. “Danija”; 23. “Whatcar.lv”; 24. “Adrenaline Tan”; 25. “Narvesen”; 26. “Satori”; 27. “Dinamo Rīga”; 28. “Travelnews”; 29. “Sockbox”; 30. “LG”; 31. “Drogas”; 32. “OKarte”; 33. “Deisy”; 34. “Madara”; 35. “Sportland”; 36. “Stilīgi apavi”; 37. “Rimi”; 38. “Alfa”; 39. “EZ Auto”; 40. “Nokia”; 41. “Nacionālais teātris”; 42. “Maxima Latvija”; 43. “Izklaides Kanāls 2”; 44. “Red Sun Buffet”; 45. “Zelta Zivtiņa”; 46. “1a.lv”; 47. “Pērle; 48. “Rus.delfi.lv”; 49. “Gudriem.lv”; 50. “Siluets”.
Avots: Zimolutops.lv/ietekmigakie-zimoli/apvienotais/.
Komentāri (23)