Līdz nedēļas beigām sola atrisināt neskaidros vilcienu iepirkuma jautājumus • IR.lv

Līdz nedēļas beigām sola atrisināt neskaidros vilcienu iepirkuma jautājumus

17
Pasažieru vilciens. Foto: Santa Berlakova, F64

Līgumslēdzējām pusēm jāatceļ konfidencialitātes statusu noslēgtajam līgumam pēc tā stāšanās spēkā

“Pasažieru vilciens” un Spānijas uzņēmums “Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A.”(CAF) aicināti līdz nedēļas beigām atrisināt visus jautājumus, lai 2.oktobrī varētu parakstīt jaunā vilcienu iepirkuma līguma grozījumus. To pēc Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes (NTSP) Transporta apakškomisijas ārkārtas sēdes paziņoja (LDDK) ģenerāldirektore Līga Meņģelsone.

Ja vienošanās netiks panākta, tiks organizēta Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes sēde valdības līmenī. Svarīgi esot, lai abām pusēm būtu kopīga izpratne par vilcienu iepirkuma līgumā grozāmajiem pieciem punktiem – kādi ir garantijas nosacījumi un citas pozīcijas. Meņģelsone pieļāva, ka pie galda būtu jāsēžas nevis juristu, bet ekspertu grupai. Viņa arī uzsvēra, ka būtiski ir, lai pēc tam nebūtu nekādi riski Latvijas valstij un, grozot līgumu, tiktu ievērotas Eiropas Savienības (ES) iepirkuma procedūras, vēsta “Nozare.lv”.

Trešdien sanāksmē dalībnieki vienojās, ka darba grupai saskaņotie grozījumi jāiesniedz Satiksmes ministrijā (SM) līdz piektdienai, 28.septembrim, tāpat jāpanāk saskaņa par līguma nosacījumiem, lai nekavētu ES finansējuma saņemšanu pilnībā, kā arī līgumslēdzējām pusēm jāatceļ konfidencialitātes statusu noslēgtajam līgumam pēc līguma stāšanās spēkā, ņemot vērā sabiedrības intereses un publisko resursu ieguldījumu līguma finansēšanai.

Tāpat secināts, ka strīdu izskatīšana arbitrāžā vai tiesvedībā nav Latvijas valsts interesēs. Sanāksmē SM un Ministru kabinetu aicināts veikt pasākumus, kas garantētu valsts pasūtījumu pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu visā projekta īstenošanas laikā, tajā skaitā pietiekamu finansējumu ar pasažieru pārvadājumiem saistītās dzelzceļa infrastruktūras finansēšanai.

CAF uz darbības izvēršanu Latvijā skatoties pragmatiski, no biznesa viedokļa. CAF izvēlas pamatražošanas vietu Latvijā, jo šeit ir kvalificēts darbaspēks, labi investīciju nosacījumi, turklāt ražošana notiek ES valstī, kur ir liels eksporta potenciāls, skaidroja Menģelsone.

Svarīgi esot līdz 2.oktobrim vienoties, lai Latvija nezaudētu CAF pienesumu tehnoloģiju jomā.

Latvijas Brīvo Arodbiedrību Savienības (LBAS) priekšsēdētāja vietnieks Egils Baldzēns savukārt uzsvēra, ka pats sliktākais scenārijs būtu, ja abas puses pretenzijas viena otrai izvirzītu un jautājumus sāktu iztirzāt starptautiskajās institūcijās.

CAF trešdien paziņoja, ka nav gatavs slēgt jaunu vilcienu iepirkuma līgumu, kā to piedāvā Latvijas puse, bet gan veikt nepieciešamos grozījumus jau 2.aprīlī parakstītajā līgumā.

Kā Saeimas Tautsaimniecības, agrārās vides un reģionālās politikas komisijas sēdē atzina CAF pārstāvji, viņi ir gatavi diskutēt par konkrētu līguma punktu grozījumiem, taču Latvijas puse piedāvājusi vispirms parakstīt jauno līgumu un tad diskutēt. CAF neesot saņēmis konkrētus piedāvājumus grozīt konkrētus punktus, un nopietnas diskusijas par šo tēmu neesot bijušas.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem ir jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

CAF un PV par parakstītā jauno vilcienu iepirkuma līguma grozījumiem jāvienojas līdz 2.oktobrim.

 

Komentāri (17)

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu