Kompānijas interesējas par "airBaltic" reisu pārņemšanu • IR.lv

Kompānijas interesējas par “airBaltic” reisu pārņemšanu

41
Foto: Lauris Vīksne, F64

Luhse noliedz, ka “airBaltic” vieta varētu palikt tukša

Starptautiskās lidostas “Rīga” vadībai interesi pārņemt Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” reisus ir izteikušas vairākas lētās lidsabiedrības, kas jau strādā Rīgas lidostā, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” norādīja lidostas valdes priekšsēdis Arnis Luhse.

Šobrīd “no lētā gala” lidsabiedrībām Rīgā darbojas gan “Ryanair”, gan “Wizz- Air”. Luhse skaidroja, ka vairāki lēto lidsabiedrību pārstāvji pie lidostas vadības jau vērsušies pirmajā reizē, kad publiski tika izplatīts paziņojums par to, ka “airBaltic” tūlīt bankrotēs. “Aviosabiedrību pārstāvji nāca pat vairākas reizes un teica – mēs pārņemsim,” uzsver Luhse, noraidot “airBaltic” vadītāja Bertolta Flika apgalvojumus, ka pēc “airBaltic” palikšot tukša vieta.

“Protams, Rīgas bonus ir bijis “airBaltic”, jo tā veido starpsavienojumus un orientējas uz tranzīta pasažieriem, taču tukša vieta nepaliks, un, ja Fliks tā saka, viņš melo un blefo,” uzsver Luhse un norāda: “Protams, pasažieru ”savelkošo” centru Rīgā neviens neveidos, jo čehi, piemēram, to veidos Prāgā. Nacionālās kompānijas veidos savu centru savās mājās, nu, šajā ziņā Flikam ir taisnība.”

Viņš skaidro, ka viegli lidsabiedrībām būtu pārņemt tiešos reisus. “Tiešajos reisos tiek apkalpots viens miljons pasažieru, un šos, protams, pārņems citas aviokompānijas,” atzīst Luhse. Tranzītpasažieru skaits esot 1,9 miljoni gadā, citas lidsabiedrības, visticamāk, tos nepārņemšot.

Viņš norāda, ka, ja notiek “melnākais scenārijs” un “airBaltic” bankrotē, lidosta “atlec atpakaļ uz trīs miljoniem pasažieru gadā”. Tiesa, uzreiz lidosta atkritīšot uz diviem miljoniem un pēc pusgada būšot jau trīs miljoni, jo kādu laiku aizņemšot reisu pārņemšana. Tā gan lidostai nebūšot katastrofa – jo mazāk reisu, jo mazāks apkalpojošā personāla skaits. Tie neesot tiešie zaudējumi.

Viņš skaidro, ka “airBaltic” jau ziemas sezonā ir samazinājis lidojumu skaitu no 8% līdz 10%, salīdzinot ar pērno ziemu. Savukārt, ja salīdzina ar vasaras sezonu, lidsabiedrības parasti globāli samazina lidojumu skaitu līdz 30%.”Jā, var teikt, ka tagad šie 10% “airBaltic” samazināto reisu paliek tukšā, un tas nozīmē mazāku pasažieru apjomu. Ja kompānija līdz šim nepārtraukti ir augusi, tad šis ir pirmais samazinājums,” uzsver Luhse.

Jau rakstīts,”airBaltic” vadītājs Bertolts Fliks šonedēļ paziņoja, ka jau šā gada novembrī “airBaltic” samazinās lidojumu skaitu par 726 lidojumiem un decembrī par 723 lidojumiem salīdzinājumā ar 2010.gadu, bet 2012.gadā “airBaltic” plāno kopumā veikt 45 517 lidojumus. Tas ir par 9400 lidojumiem mazāk nekā 2011.gadā.

 

 

Komentāri (41)

reiznieks 16.09.2011. 23.58

Tieši tā, VD, tāpat kā viņam lojālie komentētāji māk atrunāties tikai ar likumu normām un paragrāfiem, šovakar premjeru diskusijā viņš bija kā sabojāta plate, nespējot atbildēt uz jautājumiem, atkārtoja neskaitāmas reizes vienu un to pašu – cilvēks bez radošas domāšanas un dzīva skatījuma. Man patika kāds komentārs no viena cita portāla: “Dzīve valstī neuzlabojas, uzlabojas tikai makroekonomikas rādītāji.” Un to cilvēki pa īstam izjutīs, kad sāksies apkures sezona.

+1
-1
Atbildēt

0

Līga Lētiņa 16.09.2011. 14.12

pilnīgs fufelis. nelido un nelidos lētais īrs uz tām lidostam uz kurām lido airbaltic. tā kā “krīzes” menedžeris luhste var pievaldīt savu verbālo nesaturēšanu. tā nokrīzēja VDI, ka tur pat no jumtiem strādnieki sāka krist.

0
-1
Atbildēt

3

    Līga Lētiņa > Līga Lētiņa 16.09.2011. 15.08

    nu tad pasaki valdībai, lai pārdod airbaltic un sponsorē mildronātu. nafig tu to adresē man? es runaju pavisam par ko citu – īri neņems tos reisus , jo lido uz citām lidostam. no rīgas , bet uz citām. un viss. luhse lej. tas pirmkārt. otrkār lidostai maz labuma no īriem. viņiem atšķirībā no airbaltic ir lielas atlaides.
    bet ja gribi , ko pieradīt, meklē sakarīgākus argumentus. diezi vai krivu biezie lido uz rīgu , lai nokļūtu parīze? un esi pāliecināts , ka zviedri neizmanto csa , lufthansu un citus , lai nokļūtu gruzijā?

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Līga Lētiņa 16.09.2011. 15.23

    Viņš skaidro, ka viegli lidsabiedrībām būtu pārņemt tiešos reisus. “Tiešajos reisos tiek apkalpots viens miljons pasažieru, un šos, protams, pārņems citas aviokompānijas,” atzīst Luhse. Tranzītpasažieru skaits esot 1,9 miljoni gadā, citas lidsabiedrības, visticamāk, tos nepārņemšot.
    —-
    Kas tur tiek liets? Visur, kur būs pilnas lidmašīnās ar latviešiem, visur lidos? Kur stress? Pēdējos lidojumos uz Kišiņevu un Amsterdamu, latviešu bija maz – pārsvarā tranzītnieki! Nu, lidošu uz Briseli un braukšu ar vilcienu 1h.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Līga Lētiņa 16.09.2011. 14.39

    Ja pašu LV iedzīvotāju lidojumu skaits ir 1 milj. un tos var pārņemt citas lidsabiedrības, tad kāda velna pēc no valsts nodokļiem būtu jāsponsorē lidojumi 1.9 milj. tranzīta pasažieriem? Tad tos 60 milj. latu var drīzāk atdot jaunā mildronāta patentiem visā pasaulē un nopelnīt savus 600 milj. no peļņu nesoša biznesa nevis no airBaltic, kas valstij ir radījis vairāk zaudējumus, kā reāli uzrādījis kādu peļņu.
    LV nav tik bagāta, lai sponsorētu zviedru ģimeņu brīvdienas Gruzijā vai Krievijas bagātnieku brīvdienas Parīzē!!!!

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

Marija 16.09.2011. 15.42

Kritizēt Vienotības svētumu – Valdi Dombrovski ir kā pieklauvēt pie lapseņu pūžņa.

Kas notiek cilvēku galvās? Kur pazūd spēja analītiski domāt un tā vietā sākas atgaiņāšanās ar normatīviem, paragrāfiem utt., aizmirstot, ka stāsts ir par valsts slīdēšanu uz grāvja pusi.

+1
-6
Atbildēt

4

    Marija > Marija 16.09.2011. 16.14

    >zanE
    Iepauzē tagad.
    Paskatīsimies vēlēšanu rezultātus.
    Paklausīsimies varaskāres pārņemto politiķu maskētās kaulēšanās-tirgošanās štelles.

    Un tad parunāsim par sajūsmas rašanās/zaudēšanas cēloņiem.
    P.S.
    Ja vien Tu neesi V partijā, tad objektīva diskusija ir neiespējama pēc definīcijas.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Marija 16.09.2011. 17.55

    @zanE
    FED-2 ir objketivitātes etalons!!! Punkts, un viss.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > Marija 16.09.2011. 16.01

    – “Kur pazūd spēja analītiski domāt ….”

    ….gribēju to tieši, Tev, pajautāt…pēdējā laikā Tavs žultainums pārmāc loģisko spriedumu ķēdi….

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > Marija 16.09.2011. 16.19

    …neesmu!…:))

    +4
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu