Priedītis neprognozē, cik ilgi aviosabiedrība varētu darboties bez papildu līdzekļiem
Nacionālās aviokompānijas “airBaltic” darbības nodrošināšanai īstermiņā nepieciešami desmiti miljoni latu. To otrdien pirms Ministru kabineta sēdes slēgtās daļas, kurā skatīs “airBaltic” jautājumu, sacīja aviokompānijas kreditora – “Latvijas krājbankas” – prezidents Ivars Priedītis.
Pēc viņa teiktā, “Latvijas krājbanka” un valdības piesaistītais finanšu konsultants “Prudentia” ministriem piedāvās lemt par šīs summas nodrošināšanu valsts aizdevuma veidā, ziņo “Nozare.lv”.
Viņš norādīja, ka šī nauda varētu būt nepieciešama līdz statūtkapitāla palielināšanai.
Kā akcentēja Priedītis, lai ātri palielinātu statūtkapitālu, jāizpilda noteiktas likumu normas un tas prasa zināmu laiku, bet “airBaltic” nepieciešami līdzekļi ikdienas darbībai.
Cik ilgi aviosabiedrība varētu darboties bez papildu līdzekļiem, viņš atturējās prognozēt, bet izteica cerību, ka vēl nav par vēlu. Plašus komentārus par aviosabiedrības “veselības stāvokli” viņš atturējās izteikt, atsaucoties uz likumu normām, kas liedz sniegt informāciju par klientu.
Vaicāts, vai “Latvijas krājbanka” ir gatava “airBaltic” maksātnespējai, baņķieris teica, ka šādai situācijai vienmēr jābūt gataviem, bet viņš nedomājot, ka šis ir tas gadījums. “Tāpēc esam atnākuši, lai atrastu risinājumu.”
Priedītis teica, ka nezinot, kāpēc tika atcelti vairāki “airBaltic” reisi, un norādīja, ka nav kontaktējies ar “airBaltic” vadītāju un līdzīpašnieku Bertoltu Fliku.
Viņa teiktais liecina, ka ar “Prudentia” ir arī vienošanās attiecībā uz Flika nomaiņu. Taču vaicāts, vai ir vienošanās arī par jauno vadītāju, Priedītis norādīja, ka valstij kompānijā ir vairākums un tā pati nolemj, ko likt aviosabiedrības vadībā. Baņķieris tikai teica, ka ir slikti, ja vadītājs atrodas ārzemēs.
Kā ziņots, “airBaltic” otrdien atcēla 14 lidojumus – ne tikai septiņus no Rīgas, bet arī septiņus uz Rīgu. “airBaltic” 12.septembrī bez konkrēta iemesla no Rīgas atcēla četrus reisus.
“Air Baltic Corporation” ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un “Baltijas Aviācijas sistēmas” (47,2%). “Baltijas Aviācijas sistēmas” vienādās daļās pieder lidsabiedrības vadītājam Bertoltam Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai “Taurus Asset Management Fund Limited”.
Patlaban starp “airBaltic” akcionāriem – Fliku un valsti – ir saspringtas attiecības saistībā ar “airBaltic” finanšu stāvokli un nepieciešamajiem ieguldījumiem lidsabiedrībā.
Komentāri (10)
andrisskrastins 13.09.2011. 15.32
Es parasti esmu tolerants pret bankām bet…
Kādā sū tu Priedīti nāc pie valdības, NEZINOT ko dara Fliks šajā momentā (varbūt skaita atlikušo naudu uz Kaimanu salām), NEZINOT kāpēc tika atcelti lidojumi. Viņš pie jums ņēma kredītu – par tādu kredīta summu parasti bankas iebāž visur savus snuķus un uzmana lai nenotiek feileris kā tas kas patlaban. Tāpēc lūdzu nenāc un nestāsti ka neko nezini. Tu zini. Tikai tu gribi lai valdība atkal samaksā par to, ka tevi kāds krāpnieks ir smuki apnesis.
0
disassociative 13.09.2011. 16.33
Šomēnes 10, nākammēnes atkal 10 un tā uz priekšu? Pat biļešu kases vairs nepieder pašam Air Baltic! Tā ir tukša čaula, kurā vairs nekā nav! Afērists Fliks noslēpies Vācijā un pat degunu vairs laukā nebāž. Otrs afērists Šķēle nejauši Kijevā satiek Fliku. Kaut kādi ofšori, kaut kādas puslegālas Flikam un Co piederošas kompānijas. Un šādā uzņēmumā vēl jāpumpē nodokļu maksātāju nauda?!
0
Dina Repša 13.09.2011. 15.58
52,6%. Manuprāt, tas ir galvenais skaitlis 2011. gada septembrī un – varbūt agrāk vai vēlāk. Ja mūsu valsts atbildīgie. Nevar. Ar 52,6%. Nodrošināt. Piedodiet, bet Valdis vai Ainārs taču var aizbraukt un sadot Bertoldam pa purnu tā, ka… Nebūšu populārs, bet drošības naudu pēc šāda žesta sametīs.
Ja nopietni – tiesiskums te nelīdz. Jo AB ir arī mans un Tavs īpašums, kolēģi? Jeb kļūdos?
0