Apvidus auto aizvien populārākie Latvijā • IR.lv

Apvidus auto aizvien populārākie Latvijā

35
foto: Andrejs Strokins, f64

Prognozē, ka šogad Latvijā vēl par trešdaļu palielināsies jaunu auto skaits

Kā ziņo portāls Nozare.lv, 2010.gadā no jauniem auto Latvijā visvairāk reģistrēti tieši apvidus auto – 1438 jeb 28,9% no visiem reģistrētajiem auto, par ko liecina Latvijas Pilnvaroto auto tirgotāju asociācijas dati. Otrajā vietā ir kompaktklases auto ar 1262 (25,4%) spēkratiem, trešajā vidējā klase ar 788 (15,8%) automašīnām.

Sporta automašīnu klasē pagājušajā gadā tika reģistrētas 57 jaunas automašīnas, luksusa klasē 42 auto

Aizvadītajā gadā reģistrēts par trešdaļu vairāk jaunu automašīnu, nekā 2009.gadā.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem populārākā marka Latvijas jaunu auto tirgū 2010.gadā bijusi "Toyota" ar 846 reģistrētiem automobiļiem. Otrajā vietā ir "Volkswagen" ar 599, bet trešajā "Škoda" ar 338 reģistrētām vieglajām automašīnām. Citu marku pārstāvjiem izdevies realizēt mazāk par 300 automašīnām. Procentu izteiksmē ar vislielāko pieaugumu 2010.gadā var lepoties "Peugeot" pārstāvis, kas pārdevis 289 šīs markas auto – par 416,1% vairāk nekā 2009.gadā.

LPAA prezidents Andris Kulbergs prognozē, ka šajā gadā jaunu automašīnu pārdošanas apjomi varētu palielināties vēl par trešdaļu. Viņš to skaidro ar ekonomikas stabilizēšanos pasaulē

 

Komentāri (35)

oktaavs 23.01.2011. 18.51

Latvijā, pie normālas attīstības, bija jābūt labiem ceļiem un nelielām mašīnām. Tagad viss ir gluži otrādi. Kam jāsaka “paldies” arī rakstīt ?

+4
0
Atbildēt

0

Bulkujānis www.lasma 23.01.2011. 19.33

Paldies iepriekšējiem komentētājiem, izlasīju un sapratu, ka esmu drausmīgi neiedomājami meistarīgs braucējs – braukāju jau n-tos gadus ar parastām pavecām mašīnām, braucu ikdienā, pa briesmīgajiemm un superbīstamajiem Latvijas ceļiem, un nekas slikts man nenotiek – riteņi nesasisti, iekare vesela. Ja tic iepriekšējos komentāros teiktajam par šausmīgajiem Latvijas ceļiem, tad jau es esmu Šumahers, ja ne Michaels, tad vismaz Ralfs!
… Bet varbūt es tomēr neesmu tik meistarīgs. Bet tad tie ceļi tik drausmīgi nemaz nav… Un absolūtā nepieciešamība pēc SUV to pārvarēšanai arī varbūt nemaz tik liela nav… ;-))))

+2
0
Atbildēt

3

    pavluts > Bulkujānis www.lasma 24.01.2011. 09.17

    Es arī šobrīd ikdienā iztieku ar priekšpiedziņas mazauto, bet, ik pa brīdim ir iespēja braukt ar Pajero pa tām pašām Rīgas ielām, pa kurām braucu ar savu mazauto. Un nav runa par Šumahera cienīgām autovadītaja prasmēm, ar Pajero braucot es jūtos komfortablāk un ērtāk. Piemēram, man nav jādomā kā es izbraukšu pa pašā Rīgas centrā nekad netīrītu Etnas ielu. Un gala beigās, pagaidām vēl lielais vairums lielauto īpašnieki maksā nodokli, lai gan domāju, ka ar vien vairāk meklēs iespēju pārreģistrēt auto uz kaimiņvalstīm.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    info > Bulkujānis www.lasma 23.01.2011. 19.52

    imo SUV ir must have ziemaa un laukos, jo tur lai arii celjus tiira, tomeers ne visus.
    es kkaadus 10 gadus vazaajos pa latvijas celjiem un neceljiem – asfalteetiem un grants. nu neesmu nevienu riepu paarsitis un disku bojaajis.
    p.s. kaa tad tomeer iedalas tie vaageni bobikos un vieglajos?
    pie kaa buus skoda yeti? xc70? duster? allroad?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > Bulkujānis www.lasma 23.01.2011. 19.51

    Imula17, autolietojumā normāla izdzīvošana sākas ar lieka pižonisma nekopšanu. 2 iepriekšējiem auto, ko second hand statusā pirku, katrreiz pirmais, ko darīju, — atdāvināju čomam mehāniķim lietos diskus: ja nesasitīsi nebšu dārgi, jāvalcē. Visvienkāršākos tēraudniekus neviens arī necentīsies noskrūvēt: tos gan reizēm grūtāk nopirkt, jo tirgotāju vairums nav diezcik gudrs… :) Visbiežāk tiek asajās bedru kantīs caursistas pižonu zemās asfaltgāzētāju riepas: kam tās Latvijā vajadzīgas (?), — vienīgi priekš zīmēšanās. Tagad lielāks šiks ir atrast auto, kam logus ar kurbulīti var atskrūvēt, tie nekad neiesalst un, ja iesalst, nenokauj elektromotoriņus… :)
    Jaunauto targašu statistika arī apšaubāma: par apvidnieku saukt Cayenne piparporšu vai jaunāko Range Rover? Visticamāk, cenās virs Ls 25 000 — 30 000 faktiski ir tikai luxus un prestižnieki. Teim arī luxus nodokļi būtu pa spēkam bez liekas žagošanās. Kam praktiski vajag, labus un īstus apvidniekus var jaunus nepirkt un iztikt ar Ls 10 000 — 15 000. Man vēl vairāk simpatizē vīri, kuri auto neuzskata par tik vērtīgu, lai pirkumā ieguldītu vairāk par Ls 8000, bet krīzes laikā jaunu pirkt neatzīst par prāta darbu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Agnese Lûse 23.01.2011. 22.34

Es par laukiem kur nu vēl par Islandi ar savu kalnaino reljefu nerunāju,iet runa par jaunbagātnieku “zīmēšanos”,ar ko Eiropa jau sen ir izslimojusi !

+3
-1
Atbildēt

1

    dao > Agnese Lûse 24.01.2011. 10.26

    Jā, jā, arī to īpašo uzmanības pievēršanu viņiem un rādīšanu kādi viņi zīmuļi, ka tas viss uz kredīta un ka viņiem kompleksi- to mēs arī jau visi izslimojām nu jau pirms kāda laika, būs jau gana :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu