Valsts kontrole: Rīgas dome neizmanto pasūtītos transporta infrastruktūras pētījumus • IR.lv

Valsts kontrole: Rīgas dome neizmanto pasūtītos transporta infrastruktūras pētījumus

1
Valsts kontroliere Elita Krūmiņa un Valsts kontroles padomes loceklis Edgars Korčagins piedalās preses konferencē. Foto: Edijs Pālens, LETA

Rīgas dome pasūta transporta infrastruktūras pētījumus, bet tos neizmanto, secināts Valstskontroles revīzijā “Vai Rīgas pilsētas transporta infrastruktūras, tajā skaitā autostāvvietu izbūve, rekonstrukcija un uzturēšana notiek atbilstoši normatīvo aktu prasībām, plānveidīgi, efektīvi un ekonomiski?”.

Revīzijā norādīts, ka laika posmā no 2013.gada līdz 2015.gadam ir veikti vismaz desmit pētījumi saistībā ar stāvparku, autonovietņu, autostāvvietu izveidošanu un velosatiksmes attīstības iespējām Rīgas pilsētā, samaksājot par tiem 326 170 eiro, tomēr revidējamā laika posmā tie nav izmantoti neviena projekta realizēšanā.

Turklāt vismaz divu pētījumu, kas veikti 2014.gadā saistībā ar velosatiksmes attīstību, izmaksas 46 728 eiro apmērā ir norakstītas, jo pēc tiem nav izstrādāti konkrēti projekti, un izpētes materiāli, iespējams, tikai informatīvi izmantoti transporta infrastruktūras attīstības plānošanā. Valsts kontroles ieskatā, minētais norāda uz risku par projektu ieviešanas izmaksu izvērtēšanu un uzskaiti grāmatvedībā.

Valsts kontroles padomes loceklis Edgars Korčagins trešdien pastāstīja, ir pētīta velo attīstība, stāvparku ieviešana un citas lietas, bet rezultāta nav. “Vienlaikus ir virkne svarīgu lietu, kas nemaz netiek pētīta, piemēram, satiksmes dalībnieku drošība,” pauda amatpersona.

Vērtējot Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, Korčagins norādīja, ka tā tiek balstīta nevis uz esošās situācijas analīzi, bet gan uz novecojušiem, 2005.gada datiem.

Viņš arī informēja, ka Rīgas transporta jomai 2016. un 2017.gadā piešķirts 441 miljons eiro. No šiem līdzekļiem 136 miljoni piešķirti Rīgas domes Satiksmes departamentam transporta infrastruktūras uzlabošanai. Tomēr revīzijā secināts, ka Rīgas domes rīcība nerisina iedzīvotāju reālās vajadzības un 5,4 miljoni eiro izlietoti nelietderīgi.

Tāpat Korčagins norādīja, ka dome nerisina jautājumus par ceļu satiksmes negadījumu skaita samazināšanu, kā arī lietus ūdens kanalizācijas sistēmas tehnisko stāvokli. “Jau 2006.gadā bija plāns kā sakārtot kanalizācijas sistēmas tehnisko stāvokli, taču līdz šim īstenoti tikai 15% no nepieciešamajiem darbiem,” sacīja amatpersona.

Kopumā dome patlaban esot sasniegusi tikai divus no 11 izvirzītajiem rādītājiem, kas saistīti ar transporta infrastruktūras attīstību.

Domes veiktajās aptaujās pozitīvu vērtējumu par iespēju pārvietoties ar velosipēdu pa Rīgu pauduši 70% iedzīvotāju, bet atzinīgu vērtējumu par veloceļu kvalitāti – 75%. Taču Valsts kontrolei šāda pat veida aptaujā pozitīvu vērtējumu par šiem jautājumiem pauduši vien 12% aptaujāto.

Savukārt satiksmes infrastruktūras attīstības jomā dome īsteno “mistiskus, iepriekš nevērtētus projektus”, nevis tos, kuri bijuši iekļauti Investīciju programmā, teica Korčagins.

Rīgas domē būtība esot izveidota ļoti loģiska kārtība, kā noteikt prioritāri īstenojamos projektus, proti, visas pašvaldības struktūrvienības Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentam iesniedz projektus, kuri, viņuprāt, būtu īstenojami attiecīgā laika periodā. “Departamentā īpaši izveidota darba grupa šos projektus novērtē piešķirot tiem punktus. Loģiski būtu, ka visvērtīgākie projekti arī tiek īstenoti, taču realitātē esam secinājuši, ka nauda tiek piešķirta mistiskiem projektiem, kas nemaz nav vērtēti, vai arī projektiem ar vismazāko punktu skaitu,” sacīja Korčagins.

Komentāri (1)

lindab456 07.02.2019. 09.34

“Vienlaikus ir virkne svarīgu lietu, kas nemaz netiek pētīta, piemēram, satiksmes dalībnieku drošība…”
Jau gadiem par to tiek runāts, bez rezultāta – mēģiniet ar bērniem pie rokas vai bērnu ratiņiem, par invalīdu vienlīdzīgām tiesībām pat nerunāsim, – šķērsot Gaisa tiltu pie VEF! Paldies cilvēku tolerancei, pārsvarā mums ir ļoti iejūtīgi un inteliģenti velobraucēji. Tomēr, bērni ne vienmēr ir prognozējami un uz ietves jūtas neapdraudēti un brīvi. Līdzīga situācija ir maršrutā no centra uz Mežaparku, kur pārklājas un nav nolasāmas gājēju un velobraucēju joslas.

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu