Absolūtais vairākums – 96% – Latvijas iedzīvotāju augstu vērtē klātienes iepirkšanās priekšrocības un ikdienā labprāt apmeklē lielveikalus. Svarīgākie kritēriji, izvēloties iepirkšanās centru, uz kuru doties, ir pārtikas veikala pieejamība, ērta nokļūšana, kā arī plašs apģērbu un apavu veikalu klāsts. Par būtiskiem faktoriem tiek atzīts arī ērts tirdzniecības centra plānojums un veikalu izvietojums, liecina iepirkšanās un izklaides centra “Akropole” veiktā aptauja.
Kas ir svarīgi Latvijas iedzīvotājiem, izvēloties, kuru tirdzniecības centru apmeklēt? Sadarbībā ar “Snapshots” veiktā aptauja rāda, ka lielveikala izvēles kritēriji dažāda vecuma pircējiem atšķiras. Tā patērētājiem vecumā no 18 līdz 29 gadiem biežāk nekā vidējam Latvijas tirdzniecības centru apmeklētājam ir svarīgi, lai lielveikalā būtu pieejami apģērbu un apavu veikali, kafejnīcas un restorāni, kosmētikas un skaistumkopšanas preces, sporta preces, kinoteātris un sporta zāle. Interesanti, ka tieši šiem patērētājiem biežāk nekā jebkurai citai vecuma grupai ir svarīga veikala vide un interjers, kā arī videi draudzīga piekļuve, izmantojot velosipēdu.
Trīsdesmitgadnieku paaudze izceļas ar būtiski augstākām gaidām pret ērtu auto novietošanu (vairāk nekā pusei aptaujāto svarīgas stāvvietas), izklaidējošām aktivitātēm papildus veikaliem, kā arī plašu sporta preču klāstu. Tikmēr senioru paaudzei vecumā pēc 60 gadiem vairāk nekā jebkurai citai vecuma grupai ir svarīgi, lai tirdzniecības centrā būtu pieejams pārtikas veikals, kā arī sadzīves preces.
Augstākas prasības par papildus pakalpojumiem tirdzniecības centrā ir aptaujātajiem, kuru ienākumi mēnesī sasniedz 700-900 eiro. Viņiem vairāk nekā vidējam pircējam ir svarīgi, lai iepirkšanos varētu apvienot ar izklaidi un lai tirdzniecības centrā būtu pieejama rotaļu istaba bērniem, kā arī veselības profilakses pakalpojumi. Arī šai aptaujāto grupai ir būtiski, lai pie tirdzniecības centra varētu ērti novietot auto.
Pagaidām nav neviena komentāra