EP komitejas vadītājs: Baltija var zaudēt "Rail Baltica" naudu, ja nevienosies • IR.lv

EP komitejas vadītājs: Baltija var zaudēt “Rail Baltica” naudu, ja nevienosies

22
Ilustratīvs attēls: railbaltica.info

Gaida politisko lēmumu no Lietuvas; nav vienprātības par PVN sadali

Ja Baltijas valstis arī turpmāk nespēs atrast kopīgu valodu jautājumā par Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” projektu, tās var zaudēt šim projektam piešķirtos līdzekļus, brīdinājis Eiropas Parlamenta (EP) Transporta un tūrisma komitejas priekšsēdētājs Mihaels Krāmers, vēsta aģentūras LETA-BNS.

Intervijā portālam “15min.lt” viņš paudis neizpratni par Lietuvas nostāju un vēlmi darbu konkursus izsludināt atsevišķi, nevis ar Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” starpniecību.

“Mums visiem jāsaprot, ka lielāko daļu līdzekļu piešķir Eiropas Savienība, un te ir spēkā nepārprotams princips – “liec lietā vai arī paliksi bešā” (“use it or loose it”). Ja šī nauda netiks izlietota Baltijas valstīs, tā aizceļos uz Vāciju, Austriju vai Franciju,” norādījis EP komitejas vadītājs. “Visu valstu politiķiem šī situācija ir skaidri jāapzinās un jāatsakās no ilūzijām. Jā, starp Lietuvu, Latviju un Igauniju pastāv atšķirības, bet projektu iespējams īstenot vienīgi tādā gadījumā, ja tas tiks darīts kopīgi. Ļoti svarīga te ir arī Polijas piedalīšanās.”

Pēc Krāmera teiktā, vienoties par projekta īstenošanu izdosies tad, kad tam piekritīs Lietuva. “Baltijas valstīm ir jāstrādā kopā. Ir vajadzīgs galīgais lēmums, kura joprojām nav. Zinu, ka trūkst politiskā lēmuma, kas jāpieņem Lietuvas Satiksmes ministrijai,” viņš sacījis.

Baltijas valstis ilgu laiku nespēja vienoties, kā sadalāms pievienotās vērtības nodoklis (PVN) par “Rail Baltica” darbiem. Lietuva centās panākt, lai PVN paliktu tai valstī, kur notiek darbi, nevis Latvijā, kur dibināts kopuzņēmums “RB Rail”. Jūlijā Lietuvas, Latvijas un Igaunijas ministri parakstīja vienošanos par PVN sadali, tomēr par galīgo finansējuma shēmu vienprātības joprojām nav.

Baltijas valstis arī nespēj vienoties, kā būtu ieceļami “RB Rail” valdes locekļi. Lietuva grib, lai katra valsts uzņēmumā būtu pārstāvēta ar vienu valdes locekli, bet “RB Rail” valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa iesaka valdes locekļus izraudzīt konkursa ceļā.

Eiropas Komisijas pārstāve Ziemeļjūras un Baltijas koridora projekta koordinatore Katrīna Trautmane jau jūnijā aicināja Baltijas valstis vienoties par “RB Rail” pārvaldību. Pirms tam viņa brīdināja, ka valstis var palikt bez atbalsta līdzekļiem, ja nespēs atrast kopīgu valodu.

Komentāri (22)

jurisml_inbox_lv 01.09.2016. 09.15

ja nojuks , kremlis buus ļoti pateiciigs , jo tas kas ciešaam saiteem saseejis veel ar padomju impeeriju baltijas valstis , ir kopiigais dzelzceļa tiikls , kuram veel liidz šai baltai dienai nav tiešas izejas uz Eiropu , kura bija pirms 2. pasaules kara , bet ar krievu okupaaciju tas tika nojaukts un burtiski uzaarts , es šo dzelzceļa liiniju paarbuuvi peec Eiropas standarta saistiiju taapat ka bijušo komunistu nomenklatuuras un kaadžībii lustraaciju tuuliit peec neatkariibas atjaunošanas ,taapat arii paareju uz valsts finanseetu izgliitiibu tikai valsts valodaa, kas nu jau velkas 25 gadus

+3
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu