LDz sliežu remonta dēļ zaudēšot vien pāris procentus apgrozījuma
Situācija ar akmeņogļu kravu plūsmu Rīgas ostā pagaidām ir normāla, un līdz šīs nedēļas beigām būs skaidrs, kas īsti notiks ar Krievijas ogļu tranzītu pa Latvijas dzelzceļu, šādu prognozi intervijā Latvijas Radio 1 (LR1) šorīt pauda Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks (“Gods kalpot Rīgai”).
Viņš noliedza, ka paša pagājšnedēļ televīzijā sniegtais paziņojums par iespējamu Krievijas akmeņogļu kravu plūsmas pārtraukšanu caur Rīgas ostu pēc bijušā ”Latvijas dzelzceļa” (LDz) vadītāja Uģa Magoņa aizturēšanas aizdomās par kukuļņemšanu būtu bijusi ”panikas celšana”. Ameriks skaidroja – par kravu samazinājumu liecinot neoficiāla informācija, ko saņēmuši lielākie beramkravu ekspeditori Rīgas ostā ”Strek” un ”Rīgas centrālais terminālis”. Neoficiālas ziņas esot arī Satiksmes ministrijas rīcībā.
Jau vēstīts, ka kompānijas ”Krievijas dzelzceļš” pēc Latvijā saceltās ažiotāžas oficiāli sniegtā informācija vēsta – jūtamu ierobežojumu kravu plūsmā nebūs. Krievijā plānotie sliežu remontdarbi nav tik liela apjoma, lai pārtrauktu kravu transportu. LETA iepriekš vēstīja – Ārlietu ministrija sazinājusies ar Krieviju un tur iespējamība, ka varētu apturēt ogļu kravu plūsmu uz Rīgas ostu, ir noliegta.
Ameriks norādīja – parasti sliežu remonts notiek, iepriekš brīdinot partnerus un ļoti operatīvā režīmā, jo pa to pašu ceļu brauc arī pasažieru vilcieni. Viņš atzina, ka Krievijā remontējamais posms nebūt nav labā stāvoklī, bet ceļu uzturētājiem jārēķinās ar uzņēmējiem, kam ir jāpilda noslēgtie līgumi.
Ja tranzīta no Krievijas piebremzēšanās nebūs totāla, LDz apgrozījumā zaudēs pāris miljonus eiro, šorīt LNT raidījumā “900 sekundes” teica uzņēmuma valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas, citē aģentūra LETA. Uzņēmumam, kura gada apgrozījums ir 440 miljoni eiro, tas nav nekas būtisks, sacīja vadītājs. Strakšas piebilda, ka par sliežu ceļa remontdarbiem, kas būtiski neietekmē transporta plūsmu, kaimiņvalstīm nav jāziņo.
Ameriks LR1 norādīja: “Šī nedēļa parādīs, vai signāli [par kravu plūsmas ierobežošanu] realizēsies dzīvē, vai tie ir bijuši tikai brīdinājumi.” Lielāka skaidrība par ogļu kravām varētu būt piektdien. Viņš noraidīja iespēju, ka patiesais iemesls kravu plūsmas ierobežošanai saistīts nevis ar sliežu ceļu remontu, bet ar Magoņa aizturēšanu. To iepriekš pieļāva satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība), atsaucoties uz neoficiālām ziņām.
Strakšas LNT uz jautājumu, vai iespējams, ka Magonis apzināti sakompromitēts, lai Krievijas kravas vairāk sūtītu caur Igaunijas ostām, atbildēja, ka “nekādā lielā draudzība tranzīta jomā trīs Baltijas valstu starpā nav”.
Komentāri (28)
eltae 17.08.2015. 16.58
Žurnālistiem vajadzēja pajautāt Amerikam kuras Eiropas ostas pilsēta labpāt ielaistu Krievijas ogles pākraušanai savā teririjā. Lai sakaņotu ogļu pārkraušanu normālā valstī vajadzīgi gadi. Ameriks ar savu vāļušanu Krievijas interesēs valstij nodara lielāku ļaunumu kā simts “troļļi”.
Latvijā dzīvojošie “troļļi” vimaz silda Latvijas ekonomiku, šeit tērējot no Krievjas saņemto ne mazo naudu.
0
Optiskais Tēmeklis 17.08.2015. 16.18
Magoņa apsūdzētājiem atvieglojums — no Krievijas dzelzceļa vadības aiziet Jaukuņins. Magonis vairs nav vajadzīgs ne LV, ne KF. (?)
Jakuņins laižas, — no mežamāsas Latvijā nobijies, beidzot.
1
ierados > Optiskais Tēmeklis 18.08.2015. 10.53
Jakuņins nevis laižas, bet pārvietojas uz viņa spējām un talantiem atbilstošāku robu ar koreša vladimira palīdzību, la tev būtu zināms.
0