Ameriks paredz ogļu tranzīta krahu Rīgas ostā, valsts zaudēšot 130 miljonus
Valsts akciju sabiedrības “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) nu jau bijušā valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa aizturēšana var samazināt dzelzceļa kravu tranzītu no Krievijas caur Latviju, šorīt intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam “Rīta panorāma” sacīja Eiropas Parlamenta deputāts Andrejs Mamikins (Saskaņa), citē aģentūra LETA.
Politiķis pieļauj – visticamāk, līdz šim saglabāt salīdzinoši pozitīvus dzelzceļa kravu tranzīta rādītājus Latvijai ļāva Magoņa labās attiecības ar “Krievijas Dzelzceļa” prezidentu Vladimiru Jakuņinu, bet pēc aizturēšanas situācija varētu mainīties. “Krievijas biznesa aprindās daudz kas ir atkarīgs no privātiem kontaktiem, no pazīšanās, un šis faktors spēlēja pozitīvu lomu, jo mums atsevišķās jomās mazlietiņ bija kravu pieaugums. Tur, kur bija kritums, tas nebija tik liels kā, piemēram, Igaunijai,” sacīja Mamikins. Viņš pauda šaubas, ka cits LDz vadītājs varētu ātri un tikpat efektīvi kā Magonis atjaunot Krievijas dzelzceļa kravu tranzītu caur Latvijas ostām.
Draudīgajai prognozei ”Rīta panorāmā” piebalsoja Rīgas vicemērs Andris Ameriks, paziņojot – Krievija jau tuvākajā laikā varētu apturēt akmeņogļu kravu tranzītu caur Rīgas ostu, vēsta Latvijas sabiedrisko mediju portāls lsm.lv. Šādas neoficiālas ziņas esot saņemtas no uzņēmuma ”Latvijas Dzelzceļš”, kas savukārt šādu informāciju ieguvis no Krievijas.
Latvijas Radio 1 (LR1), atsaucoties uz ziņu aģentūrām, dienas vidū vēstīja – līdzīga neoficiāla informācija ir arī satiksmes ministra Anrija Matīsa (Vienotība) rīcībā. Vēl pagājušajā nedēļā nozares vadītājs apšaubīja, ka Magoņa aizturēšana varētu negatīvi ietekmēt pārvadājumus pa dzelzceļu, jo LDz valde ir lemtspējīga.
Ameriks LR1 pavēstīja, ka paziņojumu par atteikšanos no pakalpojumiem vakar saņēmuši divi Rīgas ostas termināļi. Kaut arī osta pēdējā laikā centusies diversificēt biznesa virzienus, mazinot atkarību no vienveidīgām kravām, tas vēl neesot izdevies, ziņo LR1.Akmeņogļu nozarē pārmaiņas vērojamas visā pasaulē, tām sarūk pieprasījums un cena.
Ameriks LR1 uzsvēra: ”Ja viena cilvēka nodarījums spēj tā ietekmēt veselas nozares darbu, tad mēs tālāk par padomju laiku neesam tikuši.”
Ameriks ”Rīta Panorāmā” atgādināja, ka Rīgas ostā pārkrauto ogļu kravu īpatsvars ir vairāk nekā trešdaļa no visām ostā pārkrautajām kravām. ”Es domāju, ka tas ietekmētu Latvijas ekonomiku kopumā,” teica Ameriks. ”Es ceru, ka šī informācija neapstiprināsies, taču parasti pēc neoficiālas informācijas seko nākamie soļi,” viņš piebilda. Krievija nekādus paskaidrojumus neesot sniegusi.
Ja šī informācija būs oficiāla, tad Latvijas budžets varētu zaudēt 130 miljonus eiro, jo katra ogļu krava valsts budžetā dod 10 eiro. ”Mums ir jārēķinās ar ļoti nopietnām sekām,” teica Ameriks. Vaicāts, vai Rīgas osta var gatavoties iespējamajām pārmaiņām, Ameriks atbildēja: ”Ko mēs varam gatavoties? Sliežu platums ir atbilstošs Krievijas platumam!” Viņš izteica cerību, ka patlaban neoficiālā informācija tomēr nekļūs oficiāla.
Krievijas dzelzceļa vadītāja Jakuņins ir viens no ietekmīgākajiem kaimiņvalsts oligarhiem, iekļauts ASV sankciju ”melnajā sarakstā” kopš 2014.gada marta. Sankcijas pret viņu vērst plānoja arī Eiropas Savienība (ES), bet Latvijas politiķi un diplomāti tam iebilda, iepriekš ziņoja raidījums ”De Facto”. Jakuņins šogad martā apmeklējis Magoņa 50 gadu jubilejas svinības Rundāles pilī, ko satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vinotība) iepriekš novērtēja kā labu rādītāju no ekonomiskā viedokļa. Ir svarīgi uzturēt labas attiecības ar Krieviju, jo Krievijas kravas veido 75% Latvijas tranzīta koridora, teica ministrs.
Kā ziņots, pagājušās nedēļas ceturtdienas vakarā Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbinieki aizdomās par liela apmēra kukuļa pieņemšanu aizturēja LDz valdes priekšsēdētāju Magoni. Jau piektdienas rītā viņš tika atbrīvots no amata, bet sestdien tiesa Magonim kā drošības līdzekli piemēroja apcietinājumu.
Magonis, iespējams, tiek turēts aizdomās par teju pusmiljona eiro kukuļa saņemšanu saistībā ar “LDz ritošā sastāva servisa” nesenu daudzmiljonu iepirkumu – četru vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Igaunijas miljonāram Osinovskim piederošā uzņēmuma “Skinest”. Osinovskis noliedzis korupciju darījumā par lokomotīvju pārdošanu LDz. Kukulis atrasts Magoņa automašīnā viņa aizturēšanas brīdī, atgriežoties no Igaunijas.
Krimināllikums par Magonim inkriminēto noziegumu paredz brīvības atņemšanu no diviem līdz desmit gadiem, konfiscējot mantu. Magonis LDz valdes priekšsēdētāja amatu ieņēma nepilnus desmit gadus. Pirms tam no 2003.gada viņš bija šī uzņēmuma padomes loceklis un padomes priekšsēdētājs.
Komentāri (101)
j_zalitis 13.08.2015. 09.39
Šie vīri laikam nesaprot, ka ir atsaukušies uz komandu “Kremļa stipendiāti, vienu soli uz priekšu!”.
0
rinķī apkārt 13.08.2015. 09.39
… Magoņa aizturēšana var samazināt dzelzceļa kravu tranzītu no Krievijas caur Latviju, šorīt intervijā … “Rīta panorāma” sacīja … Andrejs Mamikins (Saskaņa)….Draudīgajai prognozei ”Rīta panorāmā” piebalsoja Rīgas vicemērs Andris Ameriks, paziņojot – Krievija jau tuvākajā laikā varētu apturēt ogļu kravu tranzītu caur Rīgas ostu…+++
Ar ko šobrīd nodarbojas mūsu ceturtā vara? :) Kārtējais uz sensācijām tendēts žurnālistu tukšpaurīgs stulbums, šādi iepakot info un laist to visu gaisā. Žurnālists arī ir savā ziņā politiķis, kurš ir spējīgs un atbild par morālo temperatūru valstī.
Patiesībā šī ziņa ir vien no vispozitīvākajām, kādu es pēdējā laikā esmu lasījis. Latvijas situācija ir kļuvusi daudz drošāka, jo viens no kremliniem atkarīgs cilvēks, kurš reizē vada valsts nozīmes stratēģisku uzņēmumu Latvijā ,ir mazāk, bet SC un Gods kalpot Latvijai tikai apliecina sevi kā valsts ienaidnieka lobijus, par to bija jāraksta un šādi šī ziņa jāpasniedz Rīta Panorāmā
2
Charlie Hebdo > rinķī apkārt 13.08.2015. 09.52
rinķī apkārt
Latvijas situācija ir kļuvusi daudz drošāka, jo viens no kremliniem atkarīgs cilvēks
Vai ir cerība, ka čeka Magones vietā atkal neieliks savējo? Atgādināšu, ka tas bija Matīss un valdība, kas ar viņu atjaunoja darba līgumu un ne jau ASV Gosģepa mudināti, bet ne SC un GKR.
0
aivarsk > rinķī apkārt 13.08.2015. 13.22
RA kāpēc Tu domā, ka šīs ziņas tā neiepako tādi paši magoņi, kuriem darbs MIL?
Jau dižais voloģja teica – no sākuma pasts, tilti, telegrāfs, dzelzceļa stacija!
Mūsdienu voloģja to ir apguvis – TV, prese, dzelzceļš, ostas… lielāko pilsētu mērijas…
0
traductrice 13.08.2015. 10.46
Ja šī informācija būs oficiāla, tad Latvijas budžets varētu zaudēt 130 miljonus eiro…
—-
koroče, mamikinamerika ieskatā KNAB darbinieki ir jāsoda par kaitējuma nodarīšanu valsts ekonomikai! Cieti, kā teiktu kāds izbijis šeptmanis!
4
Charlie Hebdo > traductrice 13.08.2015. 11.28
traductrice
Tā nav terminoloģija. Ja nebūtu gejs-prostitūts un čekas ziņotājs, mēs par viņu neko nebūtu dzirdējuši. Tādu sabiedrībā nezināmu “šeftmaņu” bija tūkstošiem.
0
Charlie Hebdo > traductrice 13.08.2015. 10.56
traductrice
Cieti, kā teiktu kāds izbijis šeptmanis!
“Cieti”, teica čekas informators un gejs-prostitūts.
0
aivarsk > traductrice 13.08.2015. 16.09
Charlie ir pilnīga taisnība un nav ko tēlot princeses, skarbas lietas saucamas skarbos vārdos.
0
traductrice > traductrice 13.08.2015. 11.01
katram sava terminoloģija, ģenerāli
0