Pārējie vides reklāmu iznomātāji nodevā maksās par 18% vairāk nekā līdz šim
Izmantojot Rīgas pašvaldības uzņēmumu “Rīgas satiksme”, bez konkursa tiesības izvietot reklāmu apmēram 800 sabiedriskā transporta pieturvietās saņēmis ar Rīgas domes politisko vadību saistīts uzņēmums “Baltic Media Line” (BML), vēsta LTV raidījums “de facto”.
BML ilgstoši no Rīgas domes kapitālsabiedrībām iegūst ekskluzīvas tiesības uz to rīcībā esošiem objektiem izvietot reklāmas. Pirms trīs gadiem “Rīgas namu pārvaldnieks” bez konkursa izvēlējās BML, kas ieguva tiesības iznomāt reklāmas laukumus uz pašvaldības kapitālsabiedrības pārvaldībā esošajām ēku sienām, bet vēlāk arī ar reklāmu apdrukāt pašvaldības uzņēmumu ikmēneša rēķinus. BML pieder uzņēmumam “Pilsētas līnijas”, kas izvieto reklāmu galvaspilsētas sabiedriskajā transportā.
“Konkursa nebija, jo starp “Rīgas satiksmi” un “Pilsētas līnijām” ir noslēgts līgums,” apstiprinājusi “Pilsētas līnijas” valdes locekle Ilma Kauliņa. “Pilsētas līnijas” pašas gan shēmā darbojas kā starpnieks, jo reālie darbu izpildītāji un reklāmas laukumu iznomātāji ir vides kompānija “JCDecaux”. Vides reklāmas nozarē strādājošie lēš, ka “JCDecaux” ieņēmumi no šīs reklāmas mērāmi ap četriem miljoniem eiro gadā.
“Tāda ir tā juridiskā konstrukcija, bet būtība ir sekojoša, ka mums ir, pateicoties šai konstrukcijai, liels privāts partneris, kurš iegulda vairāk nekā 10 miljonus eiro, mainot, savedot kārtībā pilsētas infrastruktūru, apsaimniekojot, gādājot par to infrastruktūru, viņi tālāk pārdod reklāmu, saņem visus ieņēmumus utt.,” skaidrojis Rīgas mērs Nils Ušakovs (S).
Rīgas domē top grozījumi saistošajos noteikumos par nodevas apmēriem no vides reklāmām. Kamēr pārējie vides reklāmu iznomātāji nodevā maksās par 18% vairāk nekā līdz šim, t.i., 1,85 eiro, par sabiedriskā transporta pieturvietu nojumēs izvietotajām reklāmām saglabāsies pazeminātais nodevas apmērs – 0,43 eiro. “Tā ir tradicionāla pieeja, kad liels privātais partneris izdara kaut ko labu pilsētai un attiecīgi pilsēta viņam arī var iet pretim. Tas ir pilnīgi un absolūti loģiski,” uzskata Ušakovs.
Raidījums atzīmē, ka neatbildēts paliek jautājums, kāpēc netika rīkots iepirkuma konkurss par pieturvietu uzstādīšanu. Iespējams, ka iemesli “Pilsētas līniju” veiksmes stāstam meklējami tās īpašnieku struktūrā – trešdaļa uzņēmuma pieder “Well media Rīga”. Tās īpašnieks ir Boriss Carjovs, kurš jau iepriekš minēts ar Rīgas domi saistītos skandālos un ir mēra Nila Ušakova padomnieka Ērika Teilāna biznesa partneris. Vēl 30% pieder Ievai Šaripo, kura kopā ar politiķiem pietuvināto uzņēmēju Māri Martinsonu darbojas kopā motokrosa atbalsta biedrībā. Kapitāldaļu turētāja ir arī Ineta Gadzjus, par kuru esot izpētīts, ka viņa saistīta ar Leonardu Teni, kurš apsūdzēts “Daimler” kukuļošanas lietā. Tenim esot senas politiskas saites ar Rīgas vicemēru Andri Ameriku (GKR). Vēl 5% pieder Tomam Didrihsonam. Interneta resursos atrodams, ka Didrihsons ilgstoši strādājis vadošos amatos uzņēmumā “Spilva”, bet tā vadītāja ir “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētāja Leona Bemhena sieva Lolita. Arī “Pilsētas līniju” valdes locekle Ilma Kauliņa ir viena no šī uzņēmuma līdzīpašniekiem.
Komentāri (13)
simourg 03.01.2017. 12.34
Finansējums uzņēmumiem Jūsu biznesa izaugsmes paātrināšanai, ieguldot investora līdzekļus uzņēmuma kapitālā vai piesaistot aizdevumu! http://www.cityfinances.lv/lv
0