Stingrāki sodi par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem velobraucējiem nav paredzēti
Saskaņā ar jaunajiem ceļu satiksmes noteikumiem velosipēdisti nedrīkstēs braukt pa ietvi, to darīt varēs tikai izņēmumu gadījumos. Tomēr stingrāki sodi velosipēdistiem netiks paredzēti, aģentūrai LETA paudis Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.
Viņš skaidroja, ka jau patlaban velosipēdistiem ir paredzēts sods līdz 30 eiro, taču sodīšana neesot risinājums. Vairāk esot jāorientējas uz aizrādījumu un brīdinājumu izteikšanu. Satiksmes ministrija kopā ar iesaistītajām institūcijām un partneriem izstrādājusi jaunu Ceļu satiksmes noteikumu projektu, kura mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību. Noteikumu projektā ir stingrāk noteikts, ka ietve ir domāta gājējiem, kuriem uz tās vienmēr ir priekšroka. Velobraucēji tiek rosināti izvēlēties velo infrastruktūru, divriteņu kustībai drošas ielas un tikai nepieciešamības gadījumā atrasties uz ietves.
Šodien velokafejnīcā “Miit”, atverot īpašo “pop-up” velo eksaminēšanas punktu, kurā, nokārtojot eksāmenu, būs iespējams saņemt velosipēdista apliecību, Lukstiņš uzsvēra, ka ietve ir paredzēta tikai un vienīgi gājējiem, līdz ar to velosipēdistiem jāizvēlas veloceliņi vai brauktuves. Velokafejnīcā “Miit” trīs dienas CSDD bez maksas piedāvās nolikt eksāmenu un iegūt velosipēda apliecību.
Kā informē CSDD, ierodoties uz velo eksāmenu, jāuzrāda pase, ID karte vai dzimšanas apliecība braucējiem līdz 15 gadu vecumam. Kārtojot eksāmenu pirmo reizi, tas ir bez maksas, bet par atkārtotu likšanu jāmaksā 1,08 eiro. CSDD velo eksaminēšanas punkts velokafejnīcā “Miit” darbosies līdz 30.aprīlim.
Lukstiņš gan atzina, ka autovadītāji negribīgi satiksmē integrē velosipēdistus. Tomēr situācija esot jārisina, jo katru gadu velosipēdistu skaits pieaug par aptuveni 17%, šogad trīs velosipēdisti jau gājuši bojā un 43 ievainoti. Situāciju sarežģījot fakts, ka 33% velosipēdistu brauc bez tiesībām un liela daļa no tiem nepārzina satiksmes noteikumus. Velo patruļas laikā secināts, ka 15% neievēro luksofora signālus, bet 10% brauc agresīvi.
Satiksmes ministrijas pārstāvis Tālivaldis Vectirāns uzsvēra, ka bez apliecības velosipēdisti pa ielām nedrīkst braukt. Viņš skaidroja, ka autovadītājiem vajadzētu mācīties respektēt velobraucējus, bet velosipēdistiem – gājējus, jo uz ietves kājāmgājēji mēdz gan apstāties, gan risināt sarunas, un šādos gadījumos velosipēdistu neapmierinātība neesot pamatota.
Līdz ar to jaunajos noteikumos būs paredzēts, ka velosipēdistiem ir jāpārvietojas pa brauktuves malu, nevis jāizvēlas ietves. Velosipēdistiem būs iespēja izmantot sabiedriskā transporta joslas, gan respektējot autobusu un trolejbusu satiksmi. Pārmaiņas skars nosacījumus, kā satiksmes dalībniekiem izpildīt kreiso pagriezienu, lai tas būtu droši.
Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka vietniece Vineta Mistre norādīja, ka vasaras sezonā policijai ir jāpievērš vairāk uzmanības velosipēdistiem. Vienlaikus arī viņa atzina, ka sodi nebūs tas labākais līdzeklis, kā uzlabot velosipēdistu uzvedību, būtiski esot informēt sabiedrību, rīkot kampaņas, kas akcentē problēmas un to risinājumus.
Komentāri (17)
Unabomberz 27.04.2015. 23.30
Kaut viens kaut vienā portālāk vismaz hipersaiti uz tiem noteikumiem ielikt nevar, a ko? Šī idiotiskā mode ielikt virsrakstu bez informācijas rakstā tā krīt uz nerviem…
5
Unabomberz > Unabomberz 28.04.2015. 10.44
Žorž, es pietiekami daudz esmu braucis pa Rīgu un zinu par ko runāju. Ar mašīnu braucot ielas ir gludākas, bet braucot ar velo tieši tie trīsdesmit – četrdesmit cm ielas malā satur visvairāk bedru. Un jā es kā reize tās redeļainās lietusūdeņu notekas arī biju domājis :) Plus vēl risas (piemēram Brīvības iela virzienā uz centru no Pērnavas līdz Cēsu ir apmēram desmit cm augstumā, tur faktiski sajūta tāda, ka viss liekais asfalts ar trolejbusa smagumu ir sastumts uz ielas malu).
0
traductrice > Unabomberz 27.04.2015. 23.37
Lukstiņš teica. Vai tad ar to nepietiek? :)
0
zanE. > Unabomberz 27.04.2015. 23.57
http://pbs.twimg.com/media/CDn3o0dWYAANu5C.jpg
http://www.csdd.lv/tools/download.php?file=files/text/1429889566422_SAMNot_180315_CSN.DOC
0
Zorro kundziņš > Unabomberz 28.04.2015. 09.39
>Unabomberam
Nu visā visumā jau pa ietvēm braukt tomēr ir stipri negludāk, nekā pa ielām, – gan bruģis, gan uzbrauktuves-nobrauktuves, plus vēl visādi mazie līkumi – apkārt cilvēkiem, pieturām utml. nelieliem škēršliem, – ielu brauktuves tai ziņā ir krietni atbilstošākas braukšanai.
Un bedres jau, ja ir, tad vairāk brauktuves vidū mēdz būt nekā malās, kur ar riteni parasti ripinām. Brauktuvju malās tie būtiskākie šķēršļi drīzāk ir rīdziņas (gūlijas jeb lietusūdeņu notekas), kur tās ir veidota stādā skā bedrēs, – kā piemēram uz Akmens tilta virzienā uz Vecrīgu.
0
Unabomberz > Unabomberz 28.04.2015. 00.10
Paldies Zane, laikam neuzmanīgi meklēju, jo MK mājas lapā nevarēju atrast un http://www.likumi.lv arī.
PS – smieklīgs tas pants. Skatoties uz Rīgas bedrēm īpaši smieklīgs. Pa brauktuvi ar mašīnu vietām bīstami bedru dēļ braukt, par riteni nerunājot. Jo pat tur kur jauns asfalts uzlikts es neesmu redzējis, ka ūdens notekas lūkas būtu normāli ieguldītas asfaltā.
0
Zorro kundziņš 27.04.2015. 22.33
Visnotaļ atbalstu. Kā gājēju velosipēdi uz ietves mani ļoti traucē. Kā velosipēdists arī nekad pa ietvēm nebraukāju, jo tas ir stipri apgrūtinoši.
0
zēniņš 27.04.2015. 23.19
Sen jau bija laiks. Nu nav uz ietuves vieta šādam lērumam braucēju, un pašiem braucējiem arī apgrūtināta pārvietošanās. Pēdējos gadus gan Rīgā esmu reti, bet jau pirms 10 gadiem, kad kļuvu par pastāvīgu velobraucēju, nebija problēmas ar braukšanu uz ielas kopā ar mašīnām — vajag vienkārši zināt noteikumus, iekļauties plūsmā un komunicēt ar pārējiem satiksmes dalībniekiem.
Bet kas tās par apliecībām?
1
v_rostins > zēniņš 28.04.2015. 09.08
zēniņš
Bet kas tās par apliecībām?
————–
Lai apmierinātu ZRP(v) pocu aizvien pieaugošās finansiālās vajadzības, Lukstiņam nāksies pļaut lielāku pļavu.
0