Latvijas jūrnieks no "Daļņij Vostok": Tas, ka izglābāmies, ir brīnums • IR.lv

Latvijas jūrnieks no “Daļņij Vostok”: Tas, ka izglābāmies, ir brīnums

34
Kuģis "Stende", vēlāk - "Daļnij Vostok". Foto: ITAR-TASS/LETA

Latvijas jūrnieku reģistrā uzskata, ka abi Latvijas pilsoņi uz kuģa strādājuši likumīgi

Tas, ka izglābāmies, ir brīnums, tā pēc atgriešanās Latvijā atzīst viens no kuģa “Daļnij Vostok” nogrimšanu pārdzīvojušajiem Latvijas jūrniekiem Nikolajs Kudenko. “Kaut ko vairāk atcerēties gan vairs nevēlos,” norāda Nikolajs.

Kuģa mehāniķis Nikolajs un zvejas meistars Fjodors Latvijā atgriezās vakar vakarā ar lidmašīnas reisu Maskava – Rīga. Abi piedzīvoja emocionālu atkalredzēšanos ar tuviniekiem, svētdien vakarā vēstīja raidījums “LNT Ziņas sešos”.

Nikolajs neslēpj, ka izglābšanās ledainajos ūdeņos ir smags pārdzīvojums, tāpēc atgriezties mājās ir vēl jo lielāks prieks.

Pēc kuģa nogrimšanas izskanēja vairākas versijas, kāpēc tā noticis, tai skaitā saskriešanās ar aisbergu, kapteiņa kļūda un slikts kuģa tehniskais stāvoklis. Nikolajs jau tagad izslēdz versiju par slikto stāvokli. Pēc viņa norādītā, kuģis bija labā darba kārtībā un nekādu tehnisku problēmu tam nebija.

Nikolajs uz nu jau nogrimušā tralera bija strādājis 15 gadus. Viņš tur veica mehāniķa pienākumus, kad tā mastā bija vēl Latvijas karogs un tā nosaukums bija “Stende”. Pēc izglābšanās izrādījās, ka, pašam to nezinot, Nikolajs pēdējos mēnešus, kopš uz kuģa bija pacelts Krievijas karogs, ir strādājis nelikumīgi. Visiem ārvalstniekiem, kuri bija nodarbināti uz tralera “Daļnij Vostok”, Krievijas amatpersonas piemēroja 2000-5000 rubļu jeb 30-80 eiro lielu naudas sodu. Tiesa, pretēji Krievijas kolēģiem, Latvijas jūrnieku reģistrā uzskata, ka abi Latvijas pilsoņi uz kuģa strādājuši likumīgi.

Uz kuģa “Daļnij Vostok” nogrimšanas brīdī strādāja trīs jūrnieki no Latvijas. Nikolajam un Fjodoram izdevās izglābties, bet trešais jūrnieks noslīka.

Traleris “Daļnij Vostok” avarēja 2.aprīlī ap plkst.6.15 pēc vietējā laika. SOS signāls no tralera netika saņemts.

Kuģis būvēts 1989.gadā Krievijā. Līdz 2014.gadam tas ar nosaukumu “Stende” kuģojis Baltijas jūrā un bāzējies Rīgā, ziņo LETA.

Pērn kuģi iegādājies uzņēmums “Magellan”, un tas pārbraucis uz Krievijas Tālajiem Austrumiem, kur kuģim piešķirts jauns vārds. Tā bāzes osta bijusi Neveļska, Sahalīnā.

 

 

Komentāri (34)

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu