Eksponēti vairāk nekā 100 Latvijas dizaina paraugu un pakalpojumu
Ceturtdien, 5.februārī plkst.17 Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā (DMDM) tiks atklāta izstāde “Humanizācija”, raksta aģentūra LETA. Izstādes “Humanizācija” mērķis ir izcelt Latvijā izstrādāto dizainu kā starpdisciplināru izpausmju rezultātu, vienlaicīgi laužot iesīkstējušos priekšstatus par dizainu kā elitāru parādību un iezīmējot tā klātbūtni dažādās dzīves jomās, kā arī uzsvērt iespējas un priekšrocības, kuras apzinoties un izmantojot, var vairot gan katra personīgo, gan arī uzņēmumu un sabiedrības labklājību un Latvijas ekonomisko izaugsmi.
DMDM eksponēti vairāk nekā 100 Latvijas dizaina paraugu un pakalpojumu. Izstādes pamatideja ir veidot dažādas ainas no cilvēka dzīves, kuru katrs izdzīvo ikdienā, esot mājās, darbā vai kustībā vai veicot elementārus rituālus – ēdot, mazgājoties un ģērbjoties. Estetizēta sadzīves žanra vide un saturs uzburti, izmantojot Latvijas dizaina produktus, instrumentus un pakalpojumus. “Piemēram, izstādes galvenais varonis no rīta uzvelk Latvijas modes dizaina apģērbu, kuru veidojusi Natālija Jansone, Reinis Ratnieks un citi, dodas uz darbu ar “Ērenpreisa” velosipēdu, bet ofisā, sēžot Alda Circeņa krēslā “Bloom”, veic pierakstus ISSP plānotājā 2015.gadam, meklē fona mūziku “Pieci.lv” mobilajā aplikācijā un remdē slāpes, dzerot ūdeni no “Munio Casa” glāzes. Tā ir tikai viena no neskaitāmajām etīdēm, kas var tikt izspēlētas no izstādes objektiem. Ar tām vienkārši un interaktīvi tiek parādīta Latvijas dizaina objektu klātesamība mūsu ikdienas dzīvē, aktualizējot to praktisko pievienoto vērtību,” stāsta viena no izstāžu cikla “Dizaina manifestācija” organizatorēm Dita Danosa.
Lai sabiedrībā veicinātu dziļāku izpratni par dizaina izmantošanas labumiem, paralēli izstādei tiks rīkotas dizaina darbnīcas un apspriedes dažādām auditorijām, kā arī dizaina pastaigas projekta kuratoru un partneru vadībā, kas aicinās tuvāk ieskatīties dizaina tapšanas procesā. Izstāde “Humanizācija” ir Latvijas laikmetīgā dizaina četru ekspozīciju cikla “Dizaina manifestācija” sastāvdaļa. Izstādes laikā DMDM un pārējās cikla “Dizaina manifestācija” norises vietās kopā ar apmeklētājiem taps dizaina manifests, lai fiksētu pašreizējo situāciju Latvijā radīto produktu un pakalpojumu tirgū un mēģinātu formulēt tālāku nozares attīstības perspektīvu valstī.
Izstāde “Humanizācija” būs apskatāma līdz 29.martam. Vairāk informācijas muzeja mājas lapā
Komentāri (32)