Pretsparam Krievijas noteiktajam embargo Latvijas uzņēmēji aicina izvēlēties Latvijā ražotus produktus
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) sadarbībā ar reklāmas aģentūru “DDB Latvia” un vairāku nozaru asociācijām šonedēļ sākusi ilgtermiņa kampaņu “Latvijas labums”, aicinot iedzīvotājus veicināt valsts ekonomiku, iegādājoties Latvijā ražotus produktus un preces, ziņo LETA.
Šī nebūs īstermiņa kampaņa un tās mērķis ir stāstīt par to, kā ar mazām ikdienas izvēlēm iespējams uzlabot savu un Latvijas ikdienu. Kampaņas laikā Latvijā ražotas preces un produkti tiks atzīmēti ar uzlīmi, etiķeti vai plakātu “Latvijas labums”.
Kampaņas organizatori aicina Latvijas iedzīvotājus “dziedāšanu šoreiz aizvietot ar darīšanu”. “Ja katrs no mums palielinās vietējo preču patēriņu tikai par 10%, kopā mēs izglābsim veselus 20 000 darba vietu. Nē, reālu cilvēku! Vienīgais, kas Tev jādara – jāizvēlas vietējie uzņēmumi un prece,” teikts kampaņas aicinājumā.
“Kampaņas mērķis ir mainīt Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumus – izvēlēties vietējā ražojuma preces un produktus,” uzsvēra LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.
Savukārt “DDB Latvia” vadītājs Andris Rubīns stāstīja, ka kampaņa tapusi pāris dienu laikā un tā neattiecas tikai uz Krievijas sankciju skartajām jomām, bet gan visu nozaru precēm un produktiem, kas ir ražoti Latvijā.
Visiem uzņēmumiem, kas vēlas iesaistīties kampaņā, ir jāvēršas kampaņas mājaslapā “www.latvijaslabums.lv”, kurā būs atrodama aktuālā informācija par iespējām, kā iesaistīties kampaņā. Savukārt jau tagad interesenti var lejupielādēt augstas izšķirtspējas dokumentus, plakātus utt. ar “Latvijas labuma” identitāti, ko uzņēmumiem iespējams integrēt savos materiālos.
Endziņš norādīja, ka kampaņā var iesaistīties ikviens uzņēmums, turklāt akcijas laikā uzņēmumiem netiek izvirzīta, piemēram, prasība, ka produktam jābūt pilnībā ražotam no Latvijā iegūtām izejvielām. “Galvenais ir izcelsmes fakts, ka produkts ir ražots Latvijā. Ja kāds uz citu valstu ražojuma uzliks “Latvijas labums”, tā būs negodprātīga komercprakse ar attiecīgām konsekvencēm,” piebilda LTRK vadītājs.
Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas valdes priekšsēdētājs Indulis Jansons atzina, ka šīs akcijas labākais rezultāts būs pierādījums, ka piegādātāji, ražotāji un tirgotāji spēj sadarboties. “Ja tas tā būs, tad šī kampaņa nebūs īstermiņa, bet gan saglabāsies kā pamata uzstādījums vietējās ekonomikas stiprināšanai,” uzsvēra Jansons.
Arī Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis norādīja, ka pārtikas tirgotāji uz šo kampaņu skatās kā uz ilgtermiņa akciju, jo tā vienos patērētājus, ražotājus un tirgotājus vienam mērķim – celt Latvijas labklājību. “Kampaņa nekoncentrējas uz vienu Krievijas sankciju vairāk skarto nozari, bet plašāk. Lielākie tirgotāji šai kampaņai pievienojās nekavējoties, jo šis ir veids, kā runāt par Latvijas labklājību,” atzina Krūzītis.
Kampaņu atbalsta LTRK, Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija, “Zemnieku saeima”, Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija, Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācija, Latvijas Tirgu savienība, Latvijas Darba devēju konfederācija, “DDB Latvia”, AS “Citadele banka”, mazumtirdzniecības tīkli “Rimi”, “Maxima”, “Narvesen”, “Elvi”, kā arī “Lotos Pharma”, “Sakret”, “Durbes veltes”, “Milda-KM”, “Tritone Studio”, “Latvijas produkts”, nacionālā informācijas aģentūra LETA, “Draugiem.lv”, “Inbox.lv”, “JCDecaux”, “Delfi” u.c.
Krievija 7.augustā noteikusi pilnīgu embargo lielākajai daļai pārtikas produktu, kas tiek importēti no Eiropas Savienības, ASV un citām rietumvalstīm, kuras ieviesušas sankcijas pret Maskavu. Krievijas embargo attiecas uz liellopu gaļu, cūkgaļu, augļiem, dārzeņiem, mājputniem, zivīm, sieru, pienu un piena produktiem. Šajā sarakstā gan nav iekļautas šprotes, zivju un gaļas konservi, kā arī alkohols un saldējums.
Komentāri (25)