Šī nodeva neattieksies uz vieglajiem automobiļiem un autobusiem
No 1.jūlija, Latvijā tiek ieviesta autoceļu lietošanas nodeva kravas transportlīdzekļiem, ko paredz Autoceļu lietošanas nodevas likums.
Autoceļu lietošanas nodevas likums Saeimā tika pieņemts 2008.gadā, informē Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba. Tādējādi Latvija pārņēma Eiropas direktīvas, kuras noteica infrastruktūras lietošanas maksu smagajiem kravas transportlīdzekļiem.
Saeima, veicot grozījumus 2010.gada decembrī, nolēma, ka likuma spēkā stāšanās tiek noteikta 2014.gada 1.janvārī, taču pēc tam nodevas ieviešanas termiņš tika pagarināts par pusgadu.
Nodeva attieksies uz tiem kravas transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3,5 tonnām un kuri paredzēti vai tiek izmantoti kravu autopārvadājumiem. Šo nodevu būs jāmaksā arī par ārvalstīs reģistrētiem transportlīdzekļiem.
Nodevas likmes aprēķinātas atkarībā no transportlīdzekļa pilnas masas, asu skaita, dzinēja ekoloģiskās klases, un tās diferencētas pēc ceļu tīkla lietošanas ilguma – viena diena, viena nedēļa, viens mēnesis (30 dienas) un viens gads.
Autoceļu lietošanas nodevas likumā noteikti tie valsts galveno autoceļu posmi, par kuru lietošanu maksājama minētā nodeva. Ieņēmumus no nodevas plānots novirzīt autoceļu uzturēšanai, atjaunošanai un attīstībai.
Nodevas samaksas kontroli veikts Valsts policija, prognozētie valsts budžeta ieņēmumi no nodevas šogad plānoti četri miljoni eiro.
Satiksmes ministrija (SM) vērš uzmanību, ka šī nodeva neattieksies uz vieglajiem automobiļiem un autobusiem.
Autoceļu lietošanas nodevas maksāšanas, iekasēšanas un administrēšanas kārtība paredz, ka samaksāt nodevu varēs internetā portālā www.lvvignette.eu, kā arī skaidrā naudā vai ar maksājumu karti pie pakalpojumu sniedzējiem. Nodevas maksājums interneta portālā būs bez papildus izdevumiem nodevas maksātājam. Portāls darbosies trijās valodās – latviešu, angļu un krievu.
Latvijā nodevu varēs samaksāt arī lielākajās degvielas uzpildes stacijās un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pakalpojumu sniegšanas vietās.
Informatīvie plakāti par autoceļu lietošanas nodevas ieviešanu patlaban izvietoti uz visiem galvenajiem autoceļiem, iebraucot Latvijā, kā arī Rīgas, Ventspils un Liepājas ostās, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja SM.
Tāpat Satiksmes ministrija ar notām caur Ārlietu ministriju 47 valstu Transporta ministrijām nosūtījusi vēstules ar informāciju par to, ka Latvijā no 1.jūlija iekasēs autoceļu lietošanas nodevu kravas transportam virs 3,5 tonnām. Tās esot valstis, ar kurām ir noslēgti divpusējie līgumi par autosatiksmi.
Uz piektdienas, 27.jūnija, pēcpusdienu, “www.lvvignete.eu” jau bija veikts 191 nodevas maksājums, bet CSDD nodaļās – 65 maksājumi, kopējā samaksātā nodeva pārsniedza 60 000 eiro. Aktīvākie maksātāji esot no Latvijas un Igaunijas, bet ir arī no Lietuvas, Somijas, Polijas, skaidro ministrijā. Pirmdienas dati liecinot, ka kopējā nodevās samaksātā summa mājaslapā “www.lvvignete.eu” un CSDD nodaļās sasniegusi 150 000 eiro.
Uz “Nozare.lv” jautājumu, cik lielu uzcenojumu degvielas uzpildes stacijās par eirovinjetēm varēs uzlikt degvielas tirgotāji un kā atbildīgās institūcijas kontrolēs, lai tā nebūtu par augstu, Satiksmes ministrijā norāda, ka Ministru kabineta noteikumi nenosaka uzcenojuma apmēru, tāpat tas netiek noteikts noslēgtajos līgumos.
“Taču ir skaidrs, ka katram komersantam veidojas savi izdevumi, sniedzot attiecīgus pakalpojumus. Ņemot vērā, ka nodevu samaksāt varēs, izmantojot vairāku komersantu pakalpojumus – Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD), degvielas uzpildes stacijas un muitas brokeru, pakalpojuma cena veidosies pēc tirgus principiem un to noteiks konkurence uzņēmēju vidū,” skaidro ministrijā.
Vairāk par autoceļu nodevu varat uzzināt infografikā šeit.
Komentāri (32)
Janka, Janic 30.06.2014. 19.12
un paareejos ceļus var sabraukt lupataas , man zinaami ceļi pa kuriem brauc ceļinieku lielaas laivas ar grants vezumiem , bet ceļu lietošanas nodoklis iet viņiem zecen , arii ar asfalta segumu liidz sagruvuma stadijai.viņi nebraukaa pa galvenajiem valsts ceļiem , bet sabrauc pagastu ceļus , arii tos kuri klaati ar asfalta segumu, nodevas buutuiekaseejamas no viņiem pa pilno , citaadi liekas šie priviliģeetaa staavoklii
0