21.gs. skola • IR.lv

21.gs. skola

6
Ilustratīvs foto.
Gunita Nagle

«Bērni, paņemiet savu planšetdatoru!» Šāds aicinājums Latvijas skolās atskan aizvien biežāk, jo skolotāji, gluži tāpat kā daudzviet citur pasaulē, apjautuši – mūsdienu tehnoloģijas nevis traucē, bet palīdz mācīties

Jē, man izdevās! – iesaucas pirmklasnieks, kura ziepju burbulis planšetdatora ekrānā pārplīst, un tas nozīmē, ka viņam izdevies pareizi atrisināt matemātikas uzdevumu. Viņš nepacietīgi ar rādītājpirkstu uzsit uz bultiņas, lai redzētu nākamos saskaitāmos. Nevienam no Valmieras 5.vidusskolas 1.a klases skolēniem nav ne mazākās aizķeršanās, darbojoties ar Juniors Mathematic lietotni. Troksnis klasē, plīstot digitālajiem ziepju burbuļiem un atskanot dažādām bērnu emociju izpausmēm, ir neiedomājams. Taču azarts, ar kādu pirmklasnieki darbojas, nav salīdzināms ar to paklausīgo rāmumu pirms pārdesmit minūtēm šajā pašā stundā, kad skolotāja interaktīvo tāfeli klases priekšā izmantoja gluži tāpat kā zaļo tāfeli, bet skolēni planšetē ar rakstāmrīku vilka ciparus, plusus un vienādības zīmes. Vienīgā atšķirība no jebkuras citas stundas – skolēnu pārraudzības sistēma skolotājai ļāva savā datorā vai uz tāfeles redzēt, kā katrs no bērniem darbojas planšetdatorā. 

Valmieras 5.vidusskola Latvijā ir viena no pirmajām nedaudzajām skolām, kur ierīkota digitālā klase. Šis ir tikai mācību procesa digitalizēšanas sākums. 

Pagaidām digitālo klasi Valmieras zēni un meitenes visaktīvāk izmanto matemātikas, fizikas, ķīmijas, dabaszinātņu stundās. Lai gan kabinets, kurā pieejami planšetdatori un interaktīvā tāfele, vismaz divreiz mēnesī pieejams katrai Valmieras 5.vidusskolas klasei, visbiežāk tajā mācās vidusskolēni. Iemesls ir vienkāršs – eksaktajos mācību priekšmetos ir daudz vairāk pieejamo interaktīvo un digitālo mācību materiālu nekā humanitārajos. Ir neskaitāmas izglītojošas lietotnes angļu valodā un viena lietotne matemātikas pamatu apguvei latviešu valodā Gudrinieks. Daudzveidīgus interaktīvos mācību materiālus var sameklēt Latvijas Universitātes Dabaszinātņu un matemātikas izglītības centra mājaslapā. Visbeidzot vasarā skolotājiem rīkoti kursi, kā veidot digitālos mācību līdzekļus, uzsvaru liekot tieši uz dabaszinātņu mācību priekšmetiem. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu