Kalniņš: Putins neļauj savu valsti pārvērst par iebraucamo vietu
Bijušais Saeimas deputāts, nesekmīgi no Zaļo un zemnieku savienības saraksta uz 11.Saeimu kandidējušais komponists Imants Kalniņš atklātā vēstulē, kas piektdien publicēta “Neatkarīgajā Rīta Avīzē“, paziņo, ka ir pret eiro un slavē Baltkrievijas diktatoru, kā arī uzteic Krievijas prezidenta politiku.
“Man ir nepieņemams un biedējošs tas, kas šodien notiek Latvijā. Es meklēju pasaulē pēc tiem, kas cenšas tam pretoties, un redzu, kā mūsu kaimiņvalsts Baltkrievijas prezidents Aleksandrs Lukašenko pūlas savu tautu un valsti nosargāt, lai kā nesmilkstētu bankrotējušās Rietumu “demokrātijas” šakāļi,” vēstulē raksta Kalniņš.
Lai arī savu politisko darbību Kalniņš pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados sāka, 5.Saeimas vēlēšanās startējot no nacionālās politiskās apvienības LNNK, tagad komponistam un pensionāram liekas, ka “mūsu kaimiņvalsts Krievijas prezidents Vladimirs Putins neļauj savu valsti pārvērst par iebraucamo vietu, par krogu vai spēļu namu, kur katrs var nākt ar savu dziesmu grāmatu un, kam vien nav slinkums, izrādīties un, kazi, varbūt, ja palaimējas, ieraust ko savā kabatā”. Viņš teic, ka “varbūt kādu dienu arī Latvijai būs tādi valstsvīri, kas visu nemērīs vienīgi ar savas izpratnes vai sava izdevīguma olekti”.
Kalniņš, kurš vairākus Saeimas sasaukumus darbojies gan kā deputāts, gan arī bijis parlamenta Budžeta komisijas loceklis, tagad uzskata, ka “Eiropas Savienība vairs nav tā organizācija, par iestāšanos kurā Latvijas pilsoņi nobalsoja 2003. gada 20. septembrī – 2009. gada 1. decembrī stājās spēkā Lisabonas līgums”.
Vēstulē, kas publicēta avīzē, komponists saka: „Pievienošanās eirozonai tik vien mums dos, kā stipri apgrūtinās mūsu izkļūšanu no šīm nāvējošajām skavām. Latviešu tauta nav balsojusi par pievienošanos federatīvai Eiropai, tāpēc šoreiz referendums ir obligāts. Tikai jautājumam ir jābūt nevis par pievienošanos eirozonai, bet par nepievienošanos utopiskam projektam, kas saucas federatīva Eiropas valsts.”
Savukārt ceturtdien noikušajā diskusijā “Eiro 2014: Latvija var!” partijas ‘Vienotība” pārstāvji un arī Latvijas pašreizējie vadītāji – Saeimas spīkere Solvita Āboltiņa un valdības galva Valdis Dombrovskis – uzsvēra, ka Latvijai eiro ir stratēģisks mērķis un drošības simbols un Latvijas dalībai eirozonā ir ģeopolitiska nozīme, jo tā būs skaidra piederības zīme Rietumu pasaulei un Rietumu vērtībām.
Āboltiņa atgādināja, ka “Latvijas lats jau tagad ir piesaistīts eiro un Latvija jau astoņus gadus ir daļa no Eiropas Savienības. Mūsu asinsrite jau sen ir Eiropa”.
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis skaidroja, ka galvenie ieguvumi, ieviešot eiro, ir straujāk augoša ekonomika, lielāka pārliecība iedzīvotājiem par savu uzkrājumu stabilitāti un ievērojami ietaupījumi, atsakoties no konvertācijas izmaksām un samazinoties procentu likmēm. Šos ieguvumus izjutīs gan mājsaimniecības un uzņēmēji, gan arī valsts.
Komentāri (138)
silvija_vitina 18.01.2013. 09.56
Tas ir plaģiāts, Kalniņ. Depardjē pasteidzās pirmais.
3
Ilgonis > silvija_vitina 18.01.2013. 12.10
Tik trāpīgi pateikts!!!
Nez, vai mūsu tautas iemīļotais komponists kļuvis par ‘jaunā viļņa’ fanu un atbalsta krievu jaunbagātnieku ālēšanos Daugavas krastā?!!!
0
silvija_vitina > silvija_vitina 18.01.2013. 10.39
vēl ir otra versija: Kalniņš pēc Korāna iztulkošanas ir sācis svēto karu pret neticīgajiem.
0
Elīna Barkovska > silvija_vitina 18.01.2013. 10.07
traductrice: Sasmējos…:)) Trāpīji uz naglas:))
0
grislits 18.01.2013. 09.55
Ja nepatīk, kas notiek Latvijā, nenozīmē, ka jāslavē autoritāri režīmi, pie tam tādi, kas vēlas sagraut Latviju.
Ja Latvijā ienāks Putina Krievija, Kalniņa kungs, tad jums vairs neatliks nekas, kam Latvijā patikt vai nepatikt, jo Latvijas vairs nebūs.
Kalniņš uz vecumu galīgi sviestā sagājis, vai? Kur var cilvēks nespēt salikt kopā 2+2?
4
ievuliitis > grislits 18.01.2013. 13.38
Pamanīju kļūdu savā komentārā. Kalniņš uzrakstīja atklātu vēstuli, ko es nez kāpēc jūtu uzplūdā nodēvēju par interviju. To es pamanīju tikai, lasot cinīša atbildi. Atvainojos par neprecizitāti.
Kalniņš ir sastrādājis tik daudz stulbību un (pieļauju) arī nekrietnību. Te varētu vēl un vēl. Bet tāpēc jau nav jāuzskata par aplamībām arī faktus, ko viņš min, kā pamatojumu.
Atvainojos vēlreiz, man jādodas prom.
0
janis17 > grislits 18.01.2013. 12.54
Betija, tieši manas domas. :)
0
Andris > grislits 18.01.2013. 13.18
> Betija: „intervija Neatkarīgajā (kāds izsmiekls!) tak ne pat to.”
Diemžēl „ne vien, bet arī”: ja nebūtu noslēguma, piekrītu Tev, ka viņa pārdomās ir vairākas nianses, kurām var piekrist, – par to, ka nevienam, kurš šajos jau vairāk nekā 20 gados bijis pie valsts stūres, primārā nav bijusi valsts (brīva, neatkarīga, plaukstoša), bet gan – kā izlīferēt starp Skillu un Haribdu, te novirzoties uz vienu, te – uz otru pusi. Tāpēc atļauj vienā niansē nepiekrist arī Tev – „ka valsts nespēj sargāt savas intereses”. Ir aizdomas, ka nevis nespēj, bet, Levita vārdiem sakot, joprojām dominē gļēvlatvieša sindroms. Vai spēsim no tā tikt vaļā?
Taču noslēgums aizslauka visu diskusijas vērto: ar tikpat labām sekmēm varētu aplaudēt arī Staļinam vai Hitleram – arī tie bija vīri, kam autoritāte tautā. Rezultāti zināmi. Jā, gan Lukašenko, gan Puķinam kalibrs ievērojami mazāks, taču tendences tās pašas.
Nez kāpēc komponistam tā tīk grāvji? Vai nu vienā, vai otrā. Atliek vien atcerēties I.K. neseno sajūsmu par Korānu, kuram jābūt katra latvieša mājās. Nav iebildumu ne pret šo grāmatu, ne pret citu reliģiju avotiem, taču… „Jedem das Seine”.
0
ievuliitis > grislits 18.01.2013. 12.43
Robert, absolūti neesmu Kalniņa fane, atceros šo apdzērušos Saeimas bufetē kvernam ne reizi vien, atceros, kā absolūtā ķēmā nāca uz tribīni parakstīt deputāta zvērestu un vēl visu ko, arī balotēšanos no ZZS saraksta. Mākslinieks ir ļoti neviennozīmīga personība un, ja vērtējām to ar plus zīmi mūzikā, tad politikā viņa veikums ir ļoti pretrunīgs un neviennozīmīgs. Tai pašā laikā rakstā citētās ir lietas, kam piekrītu par simts procentiem un vietas, kas izraisa absolūti negatīvu attieksmi. Es piekrītu par 100%, ka Latvija, kā valsts nespēj sargāt savas intereses, viegli pakļaujas spiedienam gan no Rietumiem, gan no Austrumiem, ka katrs, kam vien nav slinkums, te var nākt un gudri mūs mācīt un tiek ar cieņu un padevību uzklausīts, ka dāļājam pilsonību un uzturēšanās atļaujas pa labi un pa kreisi un naivi ceram, ka nekas slikts no tā nenotiks… Ir simts un viena lieta, kur Latvijas priekšstāvjiem būtu jāietur stingrāka stāja un pašcieņa un jāierāda aizrādītājiem pienākošā vieta.
Tai pašā laikā nepiekrītu, ka Kalniņa argumenti par eiro ir objektīvi un vērā ņemami.
Tas ir sens paņēmiens, kā pie patiesiem faktiem pievelk vēlamus rakstītājam secinājumus. Bet saprast Kalniņu var – skaņdarbi rakstās pēdējos gados maz un ēst gribas, bet Puzes saimnieks ir devīgs.
P.S. Bet likt virsrakstā, ka Kalniņš slavē Putinu savā intervijā ir atkal diezgan negodīgs paņēmiens, kā ievirzīt lasītāju viedokli vēlamajā gultnē, jo vēstule Neatkarīgajā (kāds izsmiekls!) tak ne par to.
0
peerku 18.01.2013. 09.40
Veselais saprāts ir pametis komponistu Imantu Kalniņu, ja tas jebkādā sakarā var slavēt Putinu un Lukašenko.
15
aldis_grunde > peerku 18.01.2013. 09.59
Izlasi visu Imanta Kalniņa vēstuli, ne tikai virsrakstu!
Putins un Lukašenko tiek pieminēti kā valstsvīri, spēcīgi līderi, pretstatā tādiem, kas tikai izpilda Briseles norādījumus. Ne jau par viņu īstenoto politiku ir stāts.
0
aldis_grunde > peerku 18.01.2013. 10.28
>roberts_j
Es jau nesaku, ka tam piekrītu, tikai gribēju pateikt, ka vēstule nebija slavinājums Lukašenko un Putinam, bet tā bija par ES modeļa izmaiņām tajā īsajā laikā, kopš mēs tur esam iestājušies. Stājoties ES tika teikts, ka tas būs garants mūsu neatkarībai, bet tagad mēs aizvien vairāk valstiskas funkcijas nododam Briselei un tuvojamies federācijai.
0
Sanšains > peerku 18.01.2013. 11.04
tvvērotājs:
Izlasi visu Imanta Kalniņa vēstuli, ne tikai virsrakstu!
===========================
Nu, nelasīs taču, un arī to, ko Kalniņš kopumā mēģinājis paust, necentīsies saprast.
Cik procentu sabiedrības ir tādi, kuri mēģina iedziļināties un uzklausīt arī tādus uzskatus, kas nesaskan ar paša jau gatavajiem uzskatiem? 2%? Varbūt 3%?
Arī es, lai cik man par sevi šajā ziņā negribētos domāt labu, ne vienmēr to spēju.:)
0
Sanšains > peerku 18.01.2013. 11.52
Šeloba –
Ja pūš spēcīgi sānu vēji, tad laikam grūti noturēties uz ceļa, paliekot tikai pie sava. To varam redzēt arī bezdomu dedzīgo eiropistu gadījumā. Tiem ar’ nepietiek ar sevi, tie ar’ ideoloģisko balstu meklē kaut kur ārpusē.
Par sovoku gan es Kalniņu tomēr nesauktu.
0
agatanita > peerku 19.01.2013. 09.39
Tas aiz skaudības, kalniņa kungam laikam vēl nav 14(bijušo) sievu
0
dzintarz > peerku 18.01.2013. 20.50
Hari!
Saanu véji Tevi stipri aizpuhtishi.
Iespehjams.
0
dzintarz > peerku 18.01.2013. 21.08
Haris tvvērotājs:
Izlasi visu
====
Nu, nelasīs taču,
Cik procentu sabiedrības ir tādi, kuri mēģina iedziļināties…
=====
Tikai Haris.. tikai harris.
0
My Paradise, My Rules > peerku 20.01.2013. 00.15
Tad jau Kalniņš varēja sameklēt kādu labāku piemēru, nevis Lukašenko un Putinu. Vēl jau nav izmirusi paaudze, kas dzīvoja PSRS un kurai komunistu meli ir līdz brošai. Kā var slavēt Putinu, ja tas ir gandrīz vai visbagātākais cilvēks Krievijā, bet turpat 50 km aiz Maskavas robežām cilvēki nodzeras, ja valstī nav progresa un demokrātijas. Atradis ko slavēt!
0
putekliic > peerku 18.01.2013. 12.06
Vēsturē ir bijis ne mazums ģēniju, kuriem uz vecumu iestājās plānprātība.
Bet vispār man šķiet, ka šis ir gadījums, kad cilvēks kaut kad ir uzbūris kaut kādu ideālo Laviju, bet tagad redz, ka lietas attīstās savādāk un par to iecepās. Tas vēl būtu piedodams. Bet slavēt Lukašenko, nu piedodiet, tur jau kaut kas tiešām nav kārtībā…
0
gliters > peerku 18.01.2013. 11.35
Haris
Tak cauri redzams tam Kalniņam – meklē garīgo patvērumu no “viņķelisma” un “gejkretīnisma”… Agrāk oranžo un Lemberga “žuļicismā”, tagad jau putinismā un lukašenkovismā. Citas alternatīvas jau mentālais sovoks izdomāt nespēj…
0
guna_sniedzina > peerku 18.01.2013. 10.51
@Bet Swazilendas karalis Mswati III arī ir viens no bagātākiem vīriešiem pasaulē, tikai viņa pārvaldīta valsts ir starp pasaules nabadzīgākām.
Mswati III ir labi rūpējas par ģimeni, katrai no 14 sievām pa pilij un Maybacham.
Lūk kādu ģimenisko cilvēku aizmirsis paslavēt Kalniņš!
0
gliters > peerku 18.01.2013. 13.26
Haris
Nodzīvot visu mūžu PSRS’ā, turklāt darbojoties varas uzturētajā mākslas darbinieku saimē lai arī “iekšsistēmas opozicionāra” lomā un nekļūt par sovoku vnk nevar – tā mentalitāte pārņem savā varā pašam negribot.
Kas attiecas uz pārējo – Kalniņa domu gājiens ir tik “plakans”, ka pat kļūst garlaicīgi noskatīties – Rietumu demokrātija tūvplānā izrādījusies ne tik skaista, kā rādijās pa dzelzs priekškara spraugu un vilšanās raisījusi vēlmi meklēt patvērumu tajā, kas varbūt nav gluži tīkams, toties ierasts un saprotams. Tik nesprot Kalniņš un Co, ka NAV KUR ATGRIEZTIES, tā pasaule vairs neexistē.
Tālāk – par Lukašenko “neatkarību” neizteikšos… Baltkrievu valoda ir nogrūsta ķēķī un pati Baltkrievija ir Krievijas vasaļvalsts, kas drošībā zem Kremļa “jumta” rāda zobus Briselei. Runājot par Putinu – no kā viņš ir pasargājis krievu tautu? No “gejkretīnisma”? Tas, ka aizliegts praids, vēl nenozīmē, ka krievu jauniesaucamie šo lietu neizbauda armijā pēc pilnas programmas – PIESPIEDU KĀRTĀ, turklāt. No imigrantiem? Tik kāpēc krievi internetā raud, ka Sarkanajā laukumā Jaungadu sagaida “čurkas” vien? Valsti no izlaupīšanas? Jā, tiesa – ārzemniekiem neļauj, paši izlaupa un ienākumus iegulda tajos pašos “sapuvušajos Rietumos”. Tad kuras Rietumu negācijas nav sastopamas “Gudrā Vladimira” pārvaldītajā valstī?
Man gan liekas, ka Kalniņš ir smagi “nobraucis pa fāzi” un tie, kas viņam piebalso – tāpat.
0
austrisv > peerku 18.01.2013. 10.29
Cik dzirdēts tad Putins ir palicis par vienu no bagātākajiem cilvēkiem pasaulē uz Krievijas tautas rēķina. Vai tad arī tas ir slavējami? Kaut kā sāk atgādināt Zimbabvi un tās prezidentu, kad pats , liekas, Mugabe, dzīro no rīta līdz vakaram, bet kā ar tautu?
Vai tad cilvēks dzīvo no maizes vien? Un kā tad ar KGB varu Krievijā, pie tam tiem ir vara piešķirta pāri likumiem!
0
grislits > peerku 18.01.2013. 10.10
Un vispār, tie abi nerūpējas par valsi, bet par sevi. Valsts ir tikai savu ambīciju, varas un naudas nodrošināšanai, tauta/nācija viņiem ir pie kājas, bet tauta ir galvenā valsts sastāvdaļa.
0
grislits > peerku 18.01.2013. 10.04
tvverotaj, ņemot vērā Latvijas vēsturi un ģeopolitisko situāciju, no tādiem piemēriem ir jāatturas, lai meklē kādus citus piemērus, jo tiem viņa minētajiem valstsvīriem uz vienu pozitīvu lēmumu/piemēru ko minēt, ir 100 negatīvi.
0