Rēzeknes zīdaste atlidoja! • IR.lv

Rēzeknes zīdaste atlidoja!

6
Kultūras būve Gors ir daudzfunkcionāls objekts, kurā ir divas akustiskās koncertzāles (viena no tām būs piemērota kino demonstrēšanai), telpas un aprīkojums semināru un konferenču rīkošanai, telpas profesionālajam orķestrim, dzimtsarakstu nodaļai un kafejnīcai

Vasarsvētkos, 19.maijā, Rēzeknē tika iesvētīta un ieskandināta Latgales vēstniecība Gors jeb Austrumlatvijas koncertzāle – pirmā neatkarīgās Latvijas laikā būvētā koncertzāle

«No vīzijas līdz realitātei ceļš ir tāls. Tomēr ne nepaveicams. Būvniecība jāuzsāk nākamgad, lai jau 2012.gadā Austrumlatvijas reģionālais daudzfunkcionālais centrs vērtu durvis pirmajam koncertam.» Šādus piesardzīgus vārdus pirms četriem gadiem teica toreizējā koncertzāles projekta darba grupas vadītāja Skaidrīte Baltace. Rēzeknes pašvaldības 2006.gadā konceptuāli pieņemtais lēmums par Austrumlatvijas daudzfunkcionālā centra būvniecību izraisīja pretrunīgu reakciju, idejai bija kvēli atbalstītāji un vēl kategoriskāki noliedzēji. Vieni uzskatīja, ka šāda objekta būvniecībai nav īstais laiks ekonomiskās krīzes dēļ, citi uzsvēra, ka Rēzeknē jau sen nepieciešamas investīcijas infrastruktūras objektu būvniecībai, lai rosinātu jaunus un aktīvus cilvēkus nebraukt projām. Toreiz, tāpat kā patlaban, tuvojās pašvaldību vēlēšanas, tāpēc Rēzeknes domes lēmums (priekšsēdētājs Juris Guntis Vjakse (TP)) uzņemties tik grandiozu projektu, kaut arī ar Eiropas Savienības fondu atbalstu, bija nepopulārs un riskants. Tā arī notika – vēlēšanās uzvarēja Saskaņas centra politiķi, kuri visasāk iebilda pret būvniecības projektu. Tomēr jau pēc neilga laika viņu viedoklis mainījās, koncertzāles būve tika ietilpināta arī pašreizējās, Aleksandra Bartaševiča vadītās domes plānos. 

2010.gada 12.maijā Rēzeknes upes ielokā koncertzāles pamatos tika svinīgi iemūrēta kapsula ar vēstījumu nākamajām paaudzēm, oktobrī – sākti būvdarbi. Mēnesi pēc lielajiem plūdiem, kas nopietni apdraudēja koncertzāles pamatus, par gadu vēlāk, nekā sākumā tika prognozēts, tveicīgi karstā 19.maija vakarā tomēr notika tas, kam rēzeknieši pat baidījās noticēt. Kad no jaunās būves jumta atskanēja komponistes Ilonas Rupaines ieskandinātā zvanu melodija, daudziem acīs bija prieka asaras, bet, ienākot lielajā zālē uz pirmo Rēzeknes koncertzāles simfoniskā orķestra koncertu (diriģents Jānis Stafeckis), bija jājautā – vai tiešām esam Rēzeknē, Latgalē, jo tādas otras būves Latvijā pagaidām nav.

Austrumlatvijas koncertzāle – šī reģionam nozīmīgā kultūras būve jau sākotnēji bija iecerēta kā daudzfunkcionāls objekts. Tajā ir divas akustiskās koncertzāles (viena no tām piemērota arī kino demonstrēšanai, režisors Ivars Zviedris to nosaucis par vienu no labākajām Latvijā) ar transformējamu grīdu sistēmu, telpas un aprīkojums semināru un konferenču rīkošanai, pilsētas profesionālajam pūtēju orķestrim, kafejnīcai un dzimtsarakstu nodaļai. Koncertzāles būvei rūpīgi sekoja līdzi akustikas speciālisti no Zviedrijas, bet abus Steinway&Sons koncertflīģeļus Hamburgā pašrocīgi izvēlējās pianists Vestards Šimkus, kurš piekritis spēlēt koncertzāles atklāšanas koncertā 29. un 30.maijā.  

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu