Šogad grantu programmā “Atspēriens” kopā pieejamais budžets ir 98 000 latu
Grantu programmas “Atspēriens” atbalstu pirmajā kārtā saņems septiņi jaunie uzņēmēji, kas vēlas ražot apģērbu, pārtiku, izveidot jaunu kinoteātri, kā arī radīt jaunus digitālos produktus un programmas, ziņo LETA.
Atbalstu ražošanas iekārtu iegādei saņems SIA “Smartyfood”, kas ceps dzīvo dārzeņu maizi bez glutēniem, miltiem, cukura un rauga, pievienojot linsēklas un saulespuķu sēklas, tādējādi padarot produktu par veselīgu piedevu maltītēm. Iekārtu iegādei finansējumu saņems arī Elīna Veidemane, kura ražos vakuumā kaltētas ogas un augļus. Vakuuma kaltēšana ir īpaši saudzējoša gan produkta kaltēšanas laikā, maksimāli saglabājot izskatu un formu, gan arī galarezultātā, jo iegūtais produkts ir pietuvināts svaigam, nekaltētam produktam.
Māris Prombergs savukārt saņems finansējumu jauna kinoteātra izveidei Kaņepes Kultūras centra otrajā stāvā, Skolas ielā 15, kurā plānots piedāvāt alternatīvu kino programmu. Kinoteātris savu darbību sācis jau pērn decembrī, un vietējā mērogā sadarbojas ar filmu izplatītājiem “Rija films” un “ACME Film”, kā arī neatkarīgām filmu studijām un producentiem. Granta līdzekļus kinoteātra veidotājs paredzējis izlietot iekārtu iegādei, telpu labiekārtošanai, mājaslapas izstrādei.
Atbalstu ražošanas iekārtu iegādei saņems arī SIA “BlankBlank” – jauns modes zīmols, kas autortehnikā ražo brīvā laika apģērbu, izmantojot dažādas apstrādes tehnikas – balināšanu, batiku, sietspiedi, druku, cauršaušana, plēšana utt. Šie apģērbi ir roku darbs, un patlaban jau radīti 35 dažāda veida modeļu apģērbi sievietēm un vīriešiem, kas pieejami Latvijas konceptveikalos “Paviljons”, kā arī citos veikalos. Ražotāji radījuši kreklus tādām grupām kā “Instrumenti”, “Triānas parks”, “Momend” un citiem.
Arī Zane Verika par grantu programmas līdzekļiem plāno iegādāties ražošanas iekārtas – viņa plāno ražot ekoloģiski rīta kaņepju auduma mājas tekstila preces “Kichi”, lai parādītu, ka no sen aizmirsta, izturīga un dabai draudzīga materiāla var ražot modernus un greznus interjera produktus. Projekta realizācija ietver inovatīvu pieeju kaņepju auduma pielietojumam mitrās telpās un mitrā, sāļā klimatā.
“Atspēriena” konkursā uzvarējuši divi digitālie projekti – SIA “SS Media Room” saņems atbalstu digitālā žurnāla “Lilla” izdošanai ar mērķi radīt un izplatīt kvalitatīvu, augstvērtīgu un oriģinālu saturu, izdodot ikmēneša žurnālus, grāmatas un izglītojošas programmas. Pirmais digitālais produkts – ikmēneša digitālais žurnāls “Lilla” – tiek izdots no 18.decembra.
Atbalstu guvusi arī SIA “DriveWiz” mobilā aplikācija, kas radīta, lai novērstu autovadītāju paradumu rakstīt īsziņas pie stūres un uzlabotu satiksmi, radot iespēju nosūtīt sistēmā paziņojumu ģimenei, draugiem, kolēģiem vai citiem interesentiem par braucieniem uz darbu, mājām vai atpūtas vietu ar aicinājumu kopīgi izmantot transportlīdzekli.
Kā ziņots, programmas pirmajai kārtai šogad tika iesniegti 104 pieteikumi. Visvairāk pārstāvētas ir tādas nozares kā ražošana, informāciju tehnoloģijas un tūrisms, kur saņemtais biznesa ideju pieteikumu skaits kopā veido apmēram 80%.
Piešķirto grantu līdz pat 8000 latu jaunie uzņēmēji var izmantot specifiskas tehnikas un licenču iegādei, grāmatvedības un jurista-konsultanta pakalpojumu apmaksai, interneta mājaslapas izstrādei, kā arī citu biznesa izmaksu segšanai.
Šogad grantu programmā “Atspēriens” kopā pieejamais budžets ir 98 000 latu.
Rīgas domes un “Swedbank” grantu konkurss “Atspēriens” šogad notiek jau piekto gadu, turpinot veicināt jauno uzņēmumu attīstību. Šī ir vienīgā grantu programma Rīgā dibinātiem uzņēmumiem. Kopš 2009.gada grantu programmā “Atspēriens” atbalstīta 91 uzņēmējdarbības ideja, piešķirot kopējo līdzfinansējumu vairāk nekā 400 000 latu apmērā.
Grantu programmu “Atspēriens” administrē Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments.
Komentāri (18)