Studenti varēs turpināt studijas citā programmā
Latvijas Universitātes (LU) Senāts nolēmis likvidēt vidusskolas matemātikas skolotāju studiju programmu, taču esošajiem studentiem piedāvās turpināt studijas citā programmā, LETA informēja LU Akadēmiskā departamenta direktors Ojārs Judrups.
Šāds lēmums pieņemts, jo profesionālajai studiju programmai “Vidusskolas matemātikas skolotājs” 2013.gadā būtu beidzies akreditācijas laiks. Turklāt Augstākās izglītības padomes (AIP) īstenotajā Eiropas Sociālā fonda projektā “Augstākās izglītības studiju programmu izvērtēšana un priekšlikumi kvalitātes paaugstināšanai” LU Fizikas un matemātikas fakultātes realizētā profesionālā studiju programma “Vidusskolas matemātikas skolotājs” tika iekļauta trešajā grupā, kuras programmas nav vēlams turpināt.
“Eksperti savu lēmumu skaidroja tā, ka programma pēc līdz šim īstenotās formas, tas ir, piecu gadu studijām ar iespēju iegūt vidusskolas matemātikas skolotāja kvalifikāciju, bet ne akadēmisko bakalaura grādu, nesaskanēja ar Boloņas procesa vadlīnijām. Līdz šim programma tika realizēta saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem,” stāstīja Judrups.
Pēc AIP izvērtējuma saņemšanas LU nolēmusi līdzšinējo programmu “Vidusskolas matemātikas skolotājs” likvidēt, taču, pilnveidojot programmas realizāciju, pārcelt uz otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmu “Dabaszinātņu informācijas tehnoloģijas skolotājs”, papildinot to ar nepieciešamo studiju moduli vidusskolas matemātikas skolotāja sagatavošanai.
Profesionālajā studiju programmā “Vidusskolas matemātikas skolotājs” pašlaik studē 64 studenti, kuriem būs iespēja turpināt studijas otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā “Dabaszinātņu informācijas tehnoloģijas skolotājs”, kurā ir izveidots modulis vidusskolas līmeņa matemātikas skolotāju sagatavošanai un kura apstiprināšana patlaban tiek gaidīta no Izglītības un zinātnes ministrijas.
“Līdz ar akcepta saņemšanu studenti, turpinot studijas, iegūs ne tikai matemātikas skolotāja kvalifikāciju, bet arīdzan bakalaura grādu, kas iepriekšējā variantā nebija iespējams,” skaidroja Judrups.
Komentāri (7)
Una Grinberga 03.07.2012. 21.42
Pieci gadi, lai izmācītos par vidusskolas matemātikas skolotāju? Man jājautā, ko viņi tur mācās? Un vispār pedagogu mācības ir maksimāli jāintegrē. Nevajag ražot kārtējos bezdarbniekus, bet jāpaplašina jauno skolotāju prasmju horizonts, piem. matemātikas, fizikas un informātikas skolotājs, ģeogrāfijas, vēstures un sociālo zinību skolotājs; bioloģijas un ķīmijas skolotājs utt. Protams, katrs vēlāk var izvēlēties savu specializācijas priekšmetu, bet pamatā tad skolotājam ir jāspēj vienkārši pārprofilēties vai mācīt visus savas priekšmetus. Un jāizglīto ir tik daudz, lai būtu veselīga konkurence uz budžeta vietām. Ja vajag, var piesaistīt konkrētās nozares speciālistus, kas var apgūt pedogoģijas pamatus.
2
snjuu > Una Grinberga 03.07.2012. 21.46
” pedagogu mācības ir maksimāli jāintegrē”
==
Izskatās, ka tieši tas arī notiek.
0
austrisv > Una Grinberga 04.07.2012. 10.29
Piekrītu Nasing, jo jau LPSR laikos Daugavpilī sagatavoja skolotājus divās specialitātēs, piemēram: fizika, matemātika un ķīmija- bioloģija! Taču universitātē , kā vēl no LPSR laikiem, sagatavo tikai vienā specialitātē! Jautājums, kurš skolotājs spēs sev nodrošināt pilnu slodzi skolā, un kurš būs nekonkurētspējīgs?
0
garausiitis 03.07.2012. 19.58
Tā viņš ir , nekādu matemātiku skolās . Kā tur tas Rungainis rakstīja – gatavosim labākos gultu klājējus :)
0
snjuu 03.07.2012. 20.24
Īsāk – lai kļūtu par vidusskolas matemātikas skolotāju būs jāstudē nedaudz ilgāk…
0