Problēmu risināšanā iespējamais „airBaltic” vadītājs izvēlējās struktūru samazināšanu
Valsts akcionāru atbalstīto Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” vadītāja amata kandidātu Martinu Gausu raksturo divi būtiski faktori – viņa vadībā lidsabiedrība “Malev” nekļuva par radošāku un inovatīvāku kompāniju, turklāt vadītāja amatam Ungārijas lidsabiedrībā viņu izvirzīja Krievijas akcionāri, biznesa portālam “Nozare.lv” norāda aviācijas eksperts Tālis Linkaits.
“Vērtējot Gausa kandidatūru, man kā vērotājam no malas ir svarīgi divi apstākļi – pirmais, ka Gausu “Malev” vadībā ieteica Krievijas akcionāri, un tas ir būtisks apstāklis. Otrs – nevarēja redzēt, ka Gausa kunga vadībā kompānija kļūtu par radošāku un inovatīvāku kompāniju, faktiski tur notika struktūru saīsināšana,” uzsver Linkaits.
Viņš skaidro, ka Ungārijas lidsabiedrības “Malev” darbība pēdējos gados nav bijis veiksmes stāsts. “Vienlaikus jāatzīst, ka “Malev” un “airBaltic” liktenis ir līdzīgs, arī kompāniju lielums ir līdzīgs, līdz ar to es pieņemu, ka Gausa kungam ir pieredze un izpratne par to, kā šāda lieluma aviokompānijas strādā, kur ir problēmas un kā ar tām tikt galā,” uzsver eksperts.
Kāpēc “Malev” netika izvests uz pozitīvā ceļa, kādi bija apstākļi, kāpēc neizdevās paveikt iecerēto, būtu jāprasa Gausam, sacīja Linkaits.
Viņš arī atgādina, ka no 14.oktobra “airBaltic” pilnībā kontrolē valsts un “tā ir valsts pārstāvju atbildība kādu prezidentu lidsabiedrībai izvēlēties”. Ja jau Gauss tiekot izvēlēts, tad valsts pārstāvjus esot apmierinājis jaunā prezidenta piedāvātā stratēģija.
Vērtējot noteikto atalgojumu – ap 20 000 latu mēnesī, eksperts norāda, ka augsta līmeņa profesionāļus ir grūti atrast tik īsā laikā, turklāt tie uzdevumi, kas būs jārisina jaunajam “airBaltic” prezidentam neesot vienkārši.
“Algas lielums ir pieņemams, cits jautājums, vai atalgojuma paketē ietilpst attaisnojuši bonusi, kas saistīti tieši ar kompānijas izvešanu no pašreizējās situācijas. Ja kompānija kļūs rentabla, tad varētu tikt piešķirtas papildu prēmijas. Ceru, ka varētu būt iekļauti paketē arī šādi stimuli,” uzsver eksperts.
Labākais kandidāts “airBaltic” vadītāja amatam ir bijušais Ungārijas lidsabiedrības “Malev” vadītājs Martins Gauss, piektdien telekompānijas LNT raidījumā “900 sekundes” sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Kā norādīja Augulis, Gauss bijis labākais kandidāts gan pēc zināšanām aviācijā, gan aviokompānijas attīstības redzējuma, gan pieredzes, gan spējām.
Augulis arī norādīja, ka Gauss ir piekritis veikt aviokompānijas vadītāja amata pienākumus, un viņa alga varētu būt 20 000 latu mēnesī, kas ir mazāk nekā iepriekšējā vadītāja Bertolta Flika atalgojums 26 000 latu mēnesī.
Patlaban “airBaltic” valdē darbojas aviokompānijas operāciju vadības direktore Laila Odiņa un bijušais investīciju baņķieris Vitolds Jakovļevs.
Kā ziņots, starp “airBaltic” akcionāriem tika parakstīta vienošanās par nosacījumiem pamatkapitāla palielināšanai, Latvijas valstij un BAS lidsabiedrībā ieguldot 153 miljonus eiro (107,1 miljonu latu). Saskaņā ar “airBaltic” akcionāru vienošanos tika izbeigts valstij neizdevīgais akcionāru līgums.
“Air Baltic Corporation” ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un “Baltijas Aviācijas sistēmas” (47,2%). “Baltijas Aviācijas sistēmas” vienādās daļās pieder bijušajam lidsabiedrības vadītājam Bertoltam Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai “Taurus Asset Management Fund Limited”.
Komentāri (18)
JānisLetiņš 21.10.2011. 12.10
Sākās!!! Vai pie mums var kādreiz kādu sakarīgu biznesmeni iedabūt, kas nebūtu saistīts ar oligarhiem vai Krieviju????????
Kad liekas, ka nu jau varēs mierīgi padzīvot, atkal nokaitina!!!!
Kā Majakovskis teicis “I pakoj nam toļka sņitsa…”
3
Liene > JānisLetiņš 21.10.2011. 12.50
Как и большинство своего племени националистов, вы тоже неграмотны и патологически ненавидите Россию и русских.
Данные строки написал не Владимир Маяковский, а Александр Блок:
http://www.google.lv/#hl=ru&sugexp=kjrmc&cp=7&gs_id=q&xhr=t&q=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%B9+%D0%BD%D0%B0%D0%BC+%D1%82%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BA%D0%BE+%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%82%D1%81%D1%8F&pf=p&sclient=psy-ab&site=&source=hp&pbx=1&oq=%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%B9+%D0%BD&aq=0&aqi=g4&aql=f&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=6696f0e7e42d4c0b&biw=1024&bih=667
Про засилье же России, то оно только в ваших националистических мозгах.
0
Liene > JānisLetiņš 21.10.2011. 19.43
Вы просто не хотите видеть, что все путевые бизнесмены так или иначе связаны с Россией.
Поменьше ставьте восклицательных и вопросительных знаков, тогда, может, и поймёте.
Хотя мозги националиста практически обречены, но чудеса тоже бывают.
0
JānisLetiņš > JānisLetiņš 21.10.2011. 14.14
@buen-a
Labi par Bloku atvainojos, bet pārējās muļķības tu vari droši paturēt pie sevis!
Parasti jau es tevi ignorēju, pat mīnusiņus nelieku, šī ir pirmā un cerams, ka pēdējā reize, kad veltu tev dažas minūtes no savas dzīves! (Johaidī, tik un tā žēl, tik ļoti es savu laiku vēl nekad neesmu izniekojusi)
0
sivrita 21.10.2011. 13.43
jābūt lielai pārliecībai vai ieinteresētībai, lai izvēlētos:
1)vēl vienu vācieti (nacionālās saites grūti saraujamas);
2)cilvēku, kas ar nespēju ko darīt vai nevēlēšanos neko darīt ir piedalījies aviokompānijas bankrotā.
vai tiešām par 20 000 Ls mēnesī nevarēja dabūt kādu veiksmīgāku citas tautības cilvēku…
2
sivrita > sivrita 21.10.2011. 22.31
ja vācieši neskaidros apstākļos nomestu kādu letiņu no lufthansas stūres (jo Fliks Vācijā veidoja pilnīgi citu informācijas fonu par notiekošo airbaltic un Latvijā kā lielākā daļa no mums to zin), tad gribi negribi paliks saites ar iepriekšējo vadītāju – tautieti, kurš pie tam ir arī akcionārs vismaz uz papīra…(iedomājāties kādu letiņu par Lufthansas akcionāru:))…
par Latvijas pašlepnumu… mums tik lielu kompāniju vadītāju nemaz nav tik daudz… un aviācijas nozarē vēl mazāk, lai neteiktu ka vispār nav… ir kaut kādi sētas komentatori – eksperti tā kā Linkers un tad vēl airbaltic darbinieki… it kā jau airbaltic darbinieku virzīšana būtu labi un pat ilgtermiņā nepieciešami… bet kaut kā gaužām grūti nācās tā cīņa ar Fliku un airbaltic (tā teikt paņēmām uz izturību) un tajā pašā laikā tur nebija neviena darbinieka, kas kaut kādas profesionalitātes vai sirdsapziņas vadīts būtu izrādījis lojalitāti valstij… labākajā gadījumā smalkjūtīgi klusēja…
ir gan arī vēl citi Latvijas cilvēki, bet ar tiem jau ar nav tik skaidri… vieni par labu darbu valsts labā pieprasa naudu kas pat airbaltic liktos liela (parex krīzes administrators) otri 7-reiz padomātu vai ir vērts iet par valsts kompānijas vadītāju, jo nevar jau zināt kādi būs nākamo vēlēšanu rezultāti… kādi vēji pūtīs un kādos sūdos viņus izvazās…
kā mēs zinām uz mūsu Latvenergo vadītāja vietu ar nebija baigais spiets progresīvo Latvijas uzņēmumu vadītāju, un nācās pārcelt no viena valsts (pašvaldības) uzņēmuma vadītāju uz Latvenergo… kas nekas labs nav… jo ilgstoši strādāt monopola stāvoklī gribi negribi smadzenēs notiks kaut kāds klikšķis…
0
Gunārs Nažinskis > sivrita 21.10.2011. 16.01
Tautībai jau nevajadzētu īpašu nozīmi likt – galvenais lai strādātu godprātīgi.
Piemēram man labāk patiktu radošs un efektīvs LV pilsonis. Kaut kā nepatīk, ka LV joprojām topā ir “ārvalstu ekspertu” sidroms. Iznāk, ka savus pilsoņus noniecinām pat uz tiem nepaskatoties.
Šāda pieeja ir pilnībā aplama. Mums galu galā ir jāsāk cienīt pašiem sevi. Tas ir pamats, lai mūs cienītu citi …
0
māsa 21.10.2011. 13.17
Jā, bet viņš ar krievu akcionāriem saistījās kā CIP un vienlaicīgi FIB darbinieks!
Vai tādā gadījumā Gauss ir pozitīvi neitrāls vai jau 2x vairāk nosodāms tēls IRa autoru un komentētāju domās un prātos?
p.s. nesarežģīšu uzdevumu ar stāstu, ka viņa māsīca viesojās Ķīnā, bet brālēns kādu laiku pavadīja Lībijā, kas Āfrikā! Traks var palikt!
0