Fliks teju par tūkstoti lidojumu draud samazināt arī nākamgad
Jau novembrī un decembrī nacionālā lidsabiedrība “airBaltic” par vairāk nekā 700 reisiem, salīdzinot ar pērno gadu, samazinās lidojumus. Savukārt nākamgad reisu skaits tiks samazināts par 9400 lidojumiem salīdzinājumā ar šo gadu.
Kā informē “airBaltic” prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks, tas nozīmē, ka vidēji “airBaltic” 2012.gadā starptautiskajā lidostā “Rīga” izpildīs par 25 lidojumiem dienā mazāk nekā šogad. Šis samazinājums esot tieši saistīts ar valdības lēmuma par uz maksātnespējas sliekšņa esošā uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanas novilcināšanu.
Konkrēti Fliks paziņojumā min 726 lidojumus novembrī un 723 lidojumus decembrī, savukārt 2012.gadā “airBaltic” plāno 45 517 lidojumus, kas ir par 9400 lidojumiem mazāk nekā 2011.gadā.
Jau ziņots, ka 12.septembrī un 13.septembrī “airBaltic” kopumā atcēla 18 reisus. Tā kā Satiksmes ministriju (SM) nav apmierinājis Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” vadības skaidrojums par atceltajiem reisiem, ministrija pieprasījusi “airBaltic” papildu informāciju. Lidostā informēja, ka patlaban “airBaltic” nav informējis, ka būtu plānots atcelt reisus arī turpmāk, raksta LETA.
Valdības vadītājs Valdis Dombrovskis (Vienotība) reisu atcelšanu nodēvēja par Flika destruktīvu rīcību.
Valdība vakar pēc vairāku stundu debatēm tā arī nepieņēma lēmumu, kā rīkoties ar problēmās nonākušo “airBaltic”, lēmuma pieņemšanu atliekot uz nākamās nedēļas sēdi 20.septembrī – pēc 11.Saeimas ārkārtas vēlēšanām.
Biznesa portāla “Nozare.lv” rīcībā esošā neoficiālā informācija liecina, ka valdības konsultantu “Prudentia” ziņojumā par “airBaltic” situācijas novērtējumu konstatēta ievērojama lidsabiedrības ieņēmumu naudas plūsmas virzība cauri Flikam pietuvinātu Vācijas uzņēmumu, kas mērāma pat vairākos simtos miljonos latu un notikusi pēdējo gadu laikā.
Tāpat, iespējams, šodien notikusi valdības līmeņa tikšanās ar “Prudentia” pārstāvjiem, kurā apspriesta, bet noraidīta iespēja pieprasīt “airBaltic” maksātnespēju.
Vienlaikus “Nozare.lv” tapis zināms, ka par SAS obligācijām, iespējams, samaksājušais Luksemburgā reģistrētais finanšu pakalpojumu uzņēmums “Trasatlantic Holdings Company”, kas saistīts ar Krievijas izcelsmes miljardiera Vladimira Antonova biznesu, darījumam nav izmantojis savus līdzekļus.
“Air Baltic Corporation” ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un “Baltijas Aviācijas sistēmas” (47,2%). “Baltijas Aviācijas sistēmas” vienādās daļās pieder lidsabiedrības vadītājam Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai “Taurus Asset Management Fund Limited”.
Patlaban starp “airBaltic” akcionāriem – Fliku un valsti – ir saspringtas attiecības saistībā ar “airBaltic” finanšu stāvokli un nepieciešamajiem ieguldījumiem lidsabiedrībā.
Komentāri (15)
Kinskis 14.09.2011. 19.42
…reisu atcelšanu nodēvēja par Flika destruktīvu rīcību
—–
Vispār jau destruktīvo rīcību varētu novērtēt ne tikai ar lielu “fui”, bet pārrēķināt kādā naudas izteiksmē. Izrēķina naudas plūsmu pie līdzšinējā darbības apjoma, un naudas plūsmu saskaņā ar Flika jauno biznesa plānu. Tas pats ar visiem zīmoliem un citām nemateriālajām vērtībām. Nu kaut kā tamlīdzīgi – profesionāli konsultanti to labāk zinātu. Starpību tad būtu jāprasa no privātā akcionāra.
0
dzintarz 14.09.2011. 21.13
Kas tur neaptverams. Normāli viduvējs “Ponzi speciālists”.
Bet to valsts padomes/valdes pārstāvju vārdus un famīlijas gribētos redzēt kaut kur nopublicētus pilnā sastāvā ar “raskladku” pa gadiem.
Tikai zināšanai – lai nekad dzīvē šos jefiņus nepieņemtu darbā.
Varbūt vienīgi par “slotas operatoriem” un arī tad tikai caur konkursu.
Droši vien tie jefiņi iekš LinkedIn un citās vietās arī eksponējas.
Viņu reputāciju iznīcināt ir katra godīga pilsoņa pienākums.
2
boss > dzintarz 14.09.2011. 21.31
Vismaz manam prātam neaptverami, ka airBaltic(am) nepieder neviena lidmašīna (kopš kura laika?) un visas tiek nomātas. Nacionālā lidsabiedrība bez nevienas lidmašīnas.
Pēc dažādām afērām Panamas kanāla rakšanas laikā radās teiciens – iet kā pa Panamu. Drīz kaimiņi varēs pārfrāzēt un teikt – iet kā pa Latviju.
0
juris > dzintarz 14.09.2011. 23.41
Bolero_10, visas aviokompānijas lidmašīnas nomā no kādiem naudīgākiem vīriem, jo lidmašīnas ir pārāk dārgas, lai tās atļautos nopirkt. Tāpat tās neekspluatē visu tās dzīves ciklu.
0
Ilze Nagla 14.09.2011. 19.17
Nekas cits kā apzināta kaitniecība neizskatās – pazemina kompānijas vērtību, lai pa lēto varētu atpirkt VAI lai atdotu valstij iztukšotu. Jebkurā gadījumā vilcināšanās ar valdības lēmumu tai par labu nenāk. Žēl sabeigto veiksmes stāstu, aiz kura jau nu noteikti stāv zināmi politiķi – “biznesmeņi”, kuriem visatļautība šķiet pati par sevi saprotama.
FUI!
0