Tas atstātu vēl lielākas negatīvas sekas uz valsts ekonomiku
Jautājumu par finansējumu “airBaltic” glābšanai nevajadzētu saistīt ar pensiju indeksācijas izmaksām, – LNT raidījumā “900 sekundes” šorīt sacīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (Vienotība), atbildot uz jautājumu, ko teikt pensionāriem, kuru pensiju indeksācijai valdība atteica finansējumu, bet tagad lidsabiedrības glābšanā atrod divreiz lielāku summu.
Dombrovskis norādīja, ka nevajadzētu saistīt šos divus jautājumus. “Situācija ir nepatīkama. Ja valdība neliktos ne zinis par “airBaltic”, tas atstātu vēl lielākas negatīvas sekas uz valsts ekonomiku un budžetu nākotnē,” skaidroja Ministru prezidents.
Premjers norādīja, ka valdības lēmumu par valsts finansējuma ieguldīšanu nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” pamatkapitāla palielināšanā nedrīkstētu ietekmēt gaidāmās Saeimas ārkārtas vēlēšanas, – “to nedrīkstētu padarīt par vēlēšanu jautājumu”.
Otrs “airBaltic” akcionārs “Baltijas Aviācijas sistēmas” (BAS), kam pieder 47,2% daļu, paudis gatavību gan piedalīties uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanā proporcionāli vienādās daļās, katram akcionāram pamatkapitālā ieguldāmā summa varētu būt 50-70 miljoni latu.
Ir arī otrs iespējamais scenārijs, ka valsts pārņem BAS daļas, taču Dombrovskis uzsvēra, ka tas neesot valdības primārais mērķis, jo nav zināma BAS daļu vērtība. “BAS piedāvāja valstij par lielu naudu atpirkt viņu daļas, bet valsts daļas tādā cenā nez kāpēc netiek vērtētas,” sacīja Dombrovskis.
Viņš nevarēja atbildēt, kad tiks pieņemts galīgais lēmums par valsts līdzdalību “airBaltic” glābšanā. “Ja būs ātri panākta vienošanās ar BAS un kreditoriem, lēmums būs vēl šogad,” piebilda premjers.
Premjers norādīja, ka BAS un kreditori neiebilst pret “airBaltic” vadības maiņu. Pašlaik turpinās kandidātu atlase uzņēmuma vadītāja amatam.
Jau ziņots, ka tiks gatavoti šā gada valsts budžeta grozījumi, lai nodrošinātu nepieciešamo finansējumu, ko ieguldīt nacionālajā lidsabiedrībā “airBaltic”.
Komentāri (38)
disassociative 07.09.2011. 11.59
Pensiju indeksāciju varbūt arī nevajadzētu, bet, ja jau tā ir satiksmes nozare, tad brūkošos Latvijas ceļus un vienmēr trūkstošo finansējumu šai nozarei gan. Pa brūkošajiem Latvijas ceļiem mašīnas laužam visi un katru dienu, Air Baltic pakalpojumus izmantojam varbūt pāris reizes gadā. Varbūt ir vērts nopietni pārskatīt Air Baltic darbību un beidzot noskaidrot cēloņus, kāpēc šī aviokompānija regulāri ir melnais caurums, kurā pazūd nauda un tikai tad domāt, mums ir vai nav vajadzīgs šis uzņēmums? Biedēt ar to, ka no lidostas Rīga neviens vairs nekur nelidos ir klaja demagoģija. Nebūs Air Baltic, ātri vien būs citas aviokompānijas, kas tikai saasinās konkurenci un līdz ar to mums, pasažieriem, tas būs tikai ieguvums. Par nodokļu maksājumiem valstij, ko pazaudēsim, ja nebūs Air Baltic, arī visai diskutabls jautājums, ja zinam, ka darbinieki maksā nodokļus ārzonām un lielāko daļu pakalpojumu veic Flikam pietuvināti vai piederoši uzņēmumi. Nu un, protams, Flikam laiks stāties tiesas priekšā par ļaunprātīgu uzņēmuma novešanu līdz bankrotam. Varbūt viņa advokāti spēs pierādīt nevērīgu uzņēmuma vadību, ne ļaunprātību, bet arī tas jau būs kaut kāds rezultāts. Air Baltic ir izpumpēts līdz pēdējam, bet šim uzņēmumam nauda atrodas.
0
Jānis Arstanovs 08.09.2011. 11.32
Brendu smaržas par vislabākajām cenām Latvijā!
http://www.ienacunnoperc.lv
NEPALAID GARĀM!
0
Ilona Auziņa 07.09.2011. 14.28
>Maxss. Man sava nostāja un vērtējums partijām jau eksistē kopš ir atjaunota valsts. Tās summas precīzi nosaukt nevar tādēļ, ka nav zināmi visi lielumi. Nav pat zināma BAS patiesā vērtība. Tāpat nav zināms kur palika iepriekš valsts ieguldītā nauda AB. Tāpēc Dombrovskis arī šajā gadījumā izvēlas vienīgo pareizo ceļu un pirms nav zināms viss nepieciešamais, valsts naudu tur neiegulda. Diemžēl ne jau visiem interesē šīs valsts uzplaukums, sevišķi tiem kuriem aiz muguras stāv viņu etniskā dzimtene un kuri faktiski vairs nav piederīgi ne šeit, ne tur. Tādi klaidoņi, kuri nevar atrast savas mājas, vienmēr būs tikai patērētāji un vieglākā ceļa gājēji. Tie kuri to saprot, tie pieņem šo valsti par savām īstajām mājām, to sargā un pilnveido. Bet tie kuri melo un jauc galvu pensionāriem, grib tikai ņemt, viņus Latvijas nākotne neinteresē. Bet lai ņemtu, ir jātiek pie teikšana un ko vēl vieglāk ir piekrāpt kā vecos pensionārus, kuri dzīvo galējā nabadzībā, piesolot novirzīt viniem lielu daļu no valsts kopprodukta. Jā, jā, tie saka, šie ir īstie mūsu glābēji, par tiem arī balsosim. Tā viņi ir krāpti jau 20 gadus, tāpēc viņi ir tādā nabadzībā, toties solītāji dzīvo kā “nieres taukos”.
1
modriss > Ilona Auziņa 07.09.2011. 16.44
->Janka
Sorry, ja konkrēta summa nav zināma, tad var izteikt tuvinātu ciparu (tā arī pasakot), bet nevis masu mēdijos izplatīt ziņas ar cipariem amplitūdā no 30-170 milj. Vakar tika minēts, ka valstij jāiegulda puse no nepieciešamajiem 50-70 milj., bet šodien jau saka, ka valstij nepieciešams ieguldīt visu šo summu. Tā nu iznāk, ka šajos izteicienos konsekvences nav un dziļi šaubos, ka pieņemtie lēmumi būs “vienīgais pareizais ceļs”.
Bet runājot par pensionāriem, tad diez vai Jūsējie pārmetumi ir vietā. Nav Dombrovska valdības (arī Vienotības un pirmsvēlēšanu periodā deklarēto sadarbības partneru ZRF) piedāvājums tik skaidrs un sociāli taisnīgs. Pietiekami populisma un deklaratīvu paziņojumu, bet tai pat laikā skaidrs, ka konsolidējot budžetu tā vai citādi pensijām ķersies klāt. Tad kālab brīnīties par iluzorā “mazākā ļaunuma” izvēli no pensionāru skatu punkta. Bez tam arī pašreizējie “citādie” solītāji dzīvo un visticamāk arī dzīvos kā “nieres taukos”. Tā ka faktiski atšķierība nebūs liela. Diemžēl…
Savukārt pie Jūsu minētās “klaidoņu” kategorijas var pieskaitīt arī vairumu šobrīd ārzemēs dzīvojošo/strādājošo LR pilsoņu. Visas minētās pamatiezīmes šai grupai piemīt.
0