Dombrovskis: Ja paliks Fliks, naudas nebūs • IR.lv

Dombrovskis: Ja paliks Fliks, naudas nebūs

35
Valdis Dombrovskis. Foto: Lauris Vīksne, F64

Valdības vadītājs “airBaltic” vadībā saredz nozares profesionāli ar labu reputāciju

Ja Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” vadībā paliks Bertolts Fliks, valsts finansējumu uzņēmuma darbības stabilizēšanai nedos, intervijā LNT raidījumam “900 sekundes” sacīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (Vienotība).

Premjers uzsvēra, ka pašreizējā situācijā svarīgi esot, lai arī uzņēmuma mazākuma akcionārs būtu ieinteresēts uzņēmuma attīstībā. “Ja Fliks un otrs mazākuma akcionārs “Baltijas Aviācijas sistēmas” nepiekrīt valsts nosacījumiem, valsts nav gatava ieguldīt lidsabiedrībā līdzekļus, ņemot vērā iepriekšējo pieredzi ar uzņēmuma pamatkapitāla palielināšanu,” skaidroja Dombrovskis.

Gan Fliks, gan valdība ir vienisprātis, ka lidsabiedrības vadībā ir jābūt nozares profesionālim, taču atšķiras viedokļi, ka tas ir tieši Fliks.

“Tas, ka “airBaltic” joprojām ir dzīva un ir tik liela, ir, pateicoties profesionāļiem tās vadībā, politiķiem tajā nav vietas,” raidījumam “900 sekundes” sacīja Fliks.

Fliks nekādā gadījumā nepiekristu akcionāru līguma izmaiņām, kas dotu valstij tiesības ietekmēt uzņēmuma vadību. To jau vairākus mēnešus ārpus Latvijas atrodošais lidsabiedrības vadītājs Fliks teica trešdien intervijā LNT raidījumā “900 sekundes”, kas viņu intervēja 23.augustā – vēl pirms valdības sēdes, kurā tika lemts par “airBaltic”.

“airBaltic” prezidents Fliks raidījumam atzīst, ja viņa atrašanās kompānijas vadībā esot vienīgais priekšnosacījums tālākām darbībām, viņš neturētos pie sava krēsla.

“Noteikti par līgumu var runāt jebkurā laikā. Ko es nekādi nevarētu pieļaut, un tas ir pilnīgi skaidrs… Es domāju, ka uzņēmuma vadībā var būt tikai profesionāli cilvēki. Tas, kāpēc “airBaltic” ir vēl dzīva, kāpēc “airBaltic” vēl strādā un izaugusi līdz tam lielumam, tas ir pateicoties tam, ka kompānijā strādā profesionāli, nevis politiski ielikti cilvēki. Tādēļ es domāju, kompromisi nav īsti iespējami. Jo par lidojumu drošību nevar būt politisku kompromisu. Tādēļ ir profesionāli cilvēki, nevis politiski ielikti. Ir lietas, par ko var diskutēt, bet ir lietas, kas nav apspriežamas,” raidījumā teica Fliks.

Fliks ir pārliecināts, ka valsts piedalīšanās pamatkapitāla palielināšanā nav labākais variants.

Jau ziņots, ka valdība otrdien lēma piedalīties Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” glābšanā, kā nosacījumu izvirzot kompānijas vadības un menedžmenta maiņu.

Pēc valdības sēdes satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) paziņoja, ka konsultāciju kompānijai “Prudentia” divu nedēļu laikā ir jāizvērtē, kā valstij labāk piedalīties kompānijas tālākā attīstībā. “Prudentia” pētīšot divus scenārijus – valsts piedalās līdzvērtīgi kā otrs akcionārs vai “valsts pilnībā piedalās visā kompānijas darbībā”. Pēc valdības pārstāvju teiktā, pārdot “airBaltic” akcijas pašreizējā situācijā valstij nav ieteikuši konsultanti.

Valdība arī nolēmusi, ka jāmaina “airBaltic” vadība, taču, kā varētu panākt pašreizējā “airBaltic” vadītāja Bertolta Flika atcelšanu, vēl nav skaidrs – Augulis norādīja, ka tas būs “Prudentia” uzdevums un tiks izvirzīts uzdevums arī SM.

Savukārt Ministru prezidents LNT raidījumā teica, ka “airBaltic” vadībā jābūt nozares profesionālim, turklāt ar labu reputāciju, ko par līdzšinējo uzņēmuma vadītāju viņš nevar teikt.

Valdība iesaistīsies Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” glābšanā, kā nosacījumu izvirzot kompānijas vadības un menedžmenta maiņu, jo valsts kapitāla daļu pārdošana pašreizējā situācijā faktiski būtu to atdošana par pārāk zemu cenu, skaidroja Dombrovskis.

 

 

Komentāri (35)

disassociative 24.08.2011. 10.32

Lai AirBaltic atkoptos un patiešām beidzot sāktu nest labumu valstij, nevis ikgadējus zaudējumus, ar Flika maiņu vien nepietiks. Būs jāmaina visa partneru sistēma. Cik dzirdēts, tad visus naudīgākos darbus veic Flika un viņam pietuvināto kompānijas. Arī zīmols ir jāatgūst, bet ne pārpērkot par naudu, bet attiesājot. Un Flikam pēdējais laiks nonākt prokuratūras uzmanības lokā. Un ne tikai Flikam, arī dažiem bijušajiem un esošajam Satiksmes ministram.

+11
0
Atbildēt

1

    austrisv > disassociative 24.08.2011. 15.36

    Cik dzirdēts, tad Fliks par AB zīmolu nav samaksājis, bet bija jāsamaksā gada laikā!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

ekmanis 24.08.2011. 09.12

Jā, tas profesionāļu tandēms Fliks-Šlesers krietni patukšoja valsts kasi.

+8
-1
Atbildēt

1

andrisskrastins 24.08.2011. 10.13

Tātad nekas būtībā nav mainījies:
1) Fliks sevi uzskata par kolosālu profesionāli, kas ir pelnījis pieminekli (totāls paškritikas trūkums, sociopāts tāds pats kā Šlesers – nav brīnums);
2) Fliks un Šlesers domā ka ar blefu tiks cauri, cenšoties skaidrot to atkal ar savu profesionālismu (nekomentēšu cik labi viņiem tas izdodas, redzat paši);
3) Izskatās, ka valsts tomēr AB nevarēs glābt, jo Fliks ir piesējies pie komandtiltiņa un grib noiet ar visu kuģi – vai arī AB naudas problēmas ir blefs, nauda sabāsta kabatās, lai piespiestu valsti pārdot uzņēmumu par sviestmaizi viņam;

+7
0
Atbildēt

4

    inesite15 > andrisskrastins 24.08.2011. 13.38

    – nu, nevar tak nomierināties :)))
    Ta tie krutie prosesionalji buutu tie KASSS – NEVAREETU TU PASACIIT ??? – pasham no sevis nelabi nekad nav palicis ?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    inesite15 > andrisskrastins 24.08.2011. 13.34

    Tu kaut kad lidojis esi ?

    Vai miglā sēdies ?

    Vai patlaban kādā partijā mēģini ieberzēties ?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    gunasniedzina > andrisskrastins 24.08.2011. 12.16

    Visas atbildes var dot maksātnespējas administrators.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    inesite15 > andrisskrastins 24.08.2011. 13.31

    n., nezin – domā – partkoms Tev lidošanu nodrošinās …. man, piemēra pēc, TIKAI UN VIENĪGI Belaičuka laika kadri un stūrētāji kādu-nekādu ( BET STABILU iespēju robežās ) pārliecību par to, ka viss bus vairāk … vai kaa …. :) uzturēja – pie šito nacionaljno-profesionaljno zāļīšpēteru dēlu uzsēšanās gaisa flotes vadīšanā man kak bi i lidot varāk negribas – pat, ja buutu par ko – KIRDIK .

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu