Satiksmes ministrs norāda, ka 18 miljonu latu zaudējumi bijuši vien pēc pirmā ceturkšņa
Nacionālās lidsabiedrības AS “Air Baltic Corporation” (“airBaltic”) zaudējumi gada pirmajos piecos mēnešos bija 13 miljoni latu, otrdien intervijā Latvijas Radio sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), vēsta aģentūra LETA.
Gada pirmajā ceturksnī kompānijas zaudējumi bija 18 miljoni latu, bet aprīlī un maijā gūta piecu miljonu latu peļņa, liecina “KPMG” veiktais audits. Augulis atgādināja, ka gada pirmie trīs mēneši bija smagi visai aviācijas industrijai pasaulē, un zaudējumus cieta lielākā daļa aviokompāniju, ne tikai “airBaltic”.
Viņaprāt, pašlaik nav vērojamas kompānijas maksātnespējas pazīmes – vasaras mēnešos plānots gūt peļņu, ar ko kompensētu gada sākuma zaudējumus – aviokompāniju peļņas laiks no maija turpinās līdz septembrim, oktobrim.
“Politiķu dažādi izteikumi publiskajā telpā [“airBaltic”] neko labu nav nodarījuši,” sacīja Augulis, netieši norādot uz ekonomikas ministra Arta Kampara (JL, “Vienotība”) izteikumiem, apspriežot nacionālās aviokompānijas finanšu situāciju un tās iemeslus.
“Audits nav apstiprinājis atsevišķu politiķu izteiktos pieņēmumus, ka “airBaltic” līdzekļi aizplūduši uz ārzonām vai citām kompānijām,” uzsvēra satiksmes ministrs.
Lai arī auditā kompānijas vadības ļaunprātīgas darbības nav konstatētas, Augulis uzskata, ka akcionāru sapulcē jāpārskata “airBaltic” vadības atalgojums, jo iepriekš plānotais nav izpildīts. Akcionāru kompetences jautājums būšot izvērtēt Bertolta Flika darbību “airBaltic” vadītāja amatā, kā arī to, vai šos pienākumus nevarētu veikt cits menedžeris.
Audits arī liecina, ka akcionāriem – valstij un “Baltijas Aviācijas sistēmām” – jāiesaistās “airBaltic” likviditātes nodrošināšanā. Pēc Auguļa domām, tas jādara, veicot papildu akciju emisiju un piesaistot jaunus investorus, tai pašā laikā saglabājot valsts līdzdalību kompānijā. Patlaban nebūtu izdevīgi pārdot valstij piederošās aviokompānijas akcijas, jo netiktu gūti pietiekami ieņēmumi.
Augulis atzina, ka valsts komunikācija ar Fliku, kurš atrodas Vācijā un nevēlas doties uz Latviju, joprojām ir tikai ar preses starpniecību.
Ministrs norādīja, ka 2009.gadā noslēgtais akcionāru līgums ir neizdevīgs valstij un neļauj tai rīkoties šajā uzņēmumā kā saimniekam. Ar otru akcionāru runāts, ka pēc audita un akcionāru sapulces tiks lemts par izmaiņām akcionāru līgumā.
Valdība otrdien slēgtajā sēdes daļā plāno uzklausīt provizoriskos audita rezultātus, kas veikti “airBaltic”.
“Air Baltic Corporation” ir dibināta 1995.gadā. Aviokompānijas galvenie akcionāri ir Latvijas valsts (52,6%) un “Baltijas Aviācijas sistēmas” (47,2%). “Baltijas Aviācijas sistēmas” vienādās daļās pieder Flikam un Bahamās reģistrētajai kompānijai “Taurus Asset Management Fund Limited”.
Komentāri (22)
ievuliitis 28.06.2011. 10.48
Vai Flika prombūtne nav uzskatāma par darba kavējumu?
Vai nozares ministram tas nav ienācis prātā?
0
dro 28.06.2011. 10.30
It kā izskaidrojami zaudējumi, bet Fliks tomēr nolēmis uzkavēties Vācijā?:)
1
marčiks > dro 28.06.2011. 10.39
Fliks izvērtē nākotnes izredzes un spriež, ka vācu gefengnisā lasīt grāmatas un spēlēt basketbolu tomēr patīkamāk, nekā tikt dupsētam smirdošā Centrālcietuma kamerā.
0
silvija_vitina 28.06.2011. 11.45
diez, vai Vācijā “slimības lapas” izraksta tikpat viegli? Traki baidos par Flika veselību.. ka tik nesasirgst ar kādu neārstējamu kaiti, ko nekur citur, kā tik fāterlandē, neārstē.
0