Nekā personīga: par ''airBaltic'' jautājumiem apspriežas arī ar Lembergu
Tā kā no ''airBaltic'' līdzīpašnieka Bertolta Flika ne uzņēmuma padomei, ne Satiksmes ministrijai (SM) nav izdevies iegūt ziņas par lidsabiedrības finanšu stāvokli, satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) meklēšot neatkarīgu auditorkompāniju, svētdien vēsta TV3 raidījums ''Nekā personīga'' (NP). Ja izrādīsies, ka aviokompānijas budžetā ir tikai problēmas, Augulis kā vienu no risinājumiem pieļauj valsts daļas pārdošanu.
Galīgo lēmumu Augulis solās pieņemt pēc tam, kad būs gan auditoru, gan aviokompānijas padomes ziņojums. Palīdzību ziņu iegūšanā SM lūgusi pat Krievijas miljardierim Vladimiram Antonovam, kurš šonedēļ viesojies Latvijā. Viņš ''Latvijas Krājbankas'' ēkā ticies ar Fliku un Auguļa padomnieki Arti Stucku. Jau vēstīts, ka tajā pašā dienā ''airBaltic'' jaunajai padomei vajadzēja lemt, kā no Flika atgūt kompānijas zīmolus un mainīt valstij neizdevīgo akcionāru līgumu taču lidsabiedrības vadītājs atteicās sniegt ziņas par uzņēmuma finansēm un citiem būtiskiem aspektiem.
Augulis nav noliedzis, ka ''airBaltic'' jautājumā konsultēsies arī ar Ventspils mēru Aivaru Lembergu, kurš pats personīgi pērnā gada oktobrī tikās ar Antonovu. Kā NP sacīja Augulis: ”Mums ir valde, Zaļo un zemnieku savienības valde, kurā mums piedalās arī ''Latvijai un Ventspilij'' pārstāvji, ne tikai Lemberga kungs, runājam par jautājumiem, apspriežamies, kāda ir situācija, kā ir jāvirzās. Tas, ka valde ir informēta, kā un kādā veidā mēs darām, tas ir fakts.''
Kā ziņots, Antonovam piecus gadus caur Lietuvas ''Snoras bankas'' pieder ''Krājbanka'', viņš ir ''Rradio 101” kreditors un ieguvis ietekmi laikrakstā ''Telegraf”. ''Krājbanka'' ar 31 miljonu latu kreditē arī ''airBaltic”, un Fliks tajā ieķīlājis gan savu ceturtdaļu aviokompānijas, gan no tās iegūtos zīmolus.
Ir.lv jau vēstīja, ka šogad Flika daļa ''airBaltic” saruka uz pusi un par aviokompānijas pastarpinātu īpašnieku kļuva ofšora fonds, kuru pārstāv ar ''Krājbanku'' saistītais Krievijas uzņēmējs Staņislavs Kovtuns. Šobrīd puse ''airBaltic” pieder valstij, ceturtā daļa – Flikam un vēl ceturtdaļa – Kovtuna pārstāvētajam fondam.
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (''Vienotība'', JL) iepriekš pauda pārliecību, ka ''airBaltic” jāpaliek valsts kontrolē, taču tagad NP atzinis, ka tas būšot atkarīgs no satiksmes ministra ziņotā.
Komentāri (15)
mary75 20.02.2011. 21.54
Sen jau nav saprotams, kā kompānijā, kur 50% pieder valstij, var notikt tādas lietas tad priekš kam tur tie visi valsts pilnvarnieki utt?
Par tā zīmola pazudēšanu vien visi tie pilnvarnieki, kas toreiz tur bija, ar toreizējo SM Gerhardu priekšgalā, kurš te zināja, te, atkal, neko nezināja par šo lietu, būtu jātiesā.
Varbūt, ko nesaprotu, bet – kā valstij, kurai pieder 50% akciju, var nekas nebūt skaidrs par kompānijas finansiālo stāvokli, un jālūdzās Flikam, kurš mierīgi var visus pasūtīt, vai tad viss tas ir pilnīgi normāli un likumīgi, un viņš arī drīkst tā darīt?
Vismaz diletantam tādi jautājumi rodas, iespējams jau, ka viss ir likumīgi, bet, izskatās kaut kā dīvaini.
0
raimonds_bossltd 20.02.2011. 22.08
to dzeris49
Pēc pirmās ekstremitātes noraušanas Fliks sniegtu visizsmeļošākās ziņas par viņa gremdētās aviokompānijas stāvokli. Valsts, ja vien tā ir valsts, ir visspēcīga.
1
daina_tabuna > raimonds_bossltd 21.02.2011. 09.16
Ne jau Flikam tās ekstremitātes jārauj. Viņš ir tikai marionete. Varētu sākt ar Aināru, bet viņš jau raudās…
0
Janka, Janic 20.02.2011. 20.41
satiksmes ministrs paudiis Lembes viedokli , kaa smagajos noziegumos apsuudzeetais lems taa buus.
0