2/3 aptaujāto vēlāk pirkumus nožēlo, bet 1/3 noteiktus pirkumus plāno to atlaižu laikā
Vairāk nekā puse jeb 56% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju veic spontānus pirkumus atlaižu iespaidā, tā liecina "Swedbank" Privātpersonu finanšu institūta veiktā aptauja.
Divas trešdaļas respondentu norāda, ka vēlāk savus pirkumus ir gadījies nožēlot.
Aptaujas rezultāti liecina, ka spontāniem pirkumiem sievietes ļaujas mazliet biežāk nekā vīrieši, tomēr vīrieši salīdzinoši biežāk mēdz nožēlot atlaižu laikā veiktos pirkumus.
Vīrieši 17% gadījumu jeb divreiz biežāk nekā sievietes apgalvo, ka atlaižu akcijas viņu iepirkšanās paradumus neietekmējot.
Uz stratēģisku pieeju atlaižu izmantošanā aptaujā gan norāda tikai trešā daļa respondentu, kas iepriekš ieplāno pirkumus, kurus veikt tieši atlaižu laikā. Savukārt 14% aptaujāto apgalvo, ka akcijas un atlaides viņu iepirkšanās paradumus ietekmē maz vai neietekmē vispār.
Lai izvairītos no liekiem pirkumiem atlaižu iespaidā, trešā daļa aptaujāto veido pirkumu saraksti, bet sestdaļa respondentu pirkumiem atvēl konkrētu naudas summu. Retāk respondenti min pirkuma atlikšanu uz vēlāku laiku, kā arī izvairīšanos no veikaliem akciju un atlaižu laikā.
Institūta aptauja par iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem atlaižu laikā veikta šā gada janvārī, internetā aptaujājot 1000 respondentu vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Komentāri (8)
disassociative 31.01.2011. 16.46
Latvijā vispār vissaprātīgāk ir neko nepirkt, ja regulāri braukā apkārt. Uzcenojumi ir vājprātīgi. Un pārtiku arī saprātīgāk ir pirkt pa tiešo no zemniekiem, ja tas ir iespējams. Ja nu tiešām kaut ko vajag, tad jāsagaida izpārdošanas un tad cena ir tuvu patiesībai.
1
lebronj2356 > disassociative 31.01.2011. 21.01
Piemēram, kopš piena ražotāji/pārstrādātāji un lielveikali izdomāja skrūvēt cenas pagājušā gada beigās šā sākumā, bez emocijām iepērku šos produktus Vidzemes tirgū, sanāk 15-30 % lētāk, ja citām produktu grupām būs līdzīgi, darīšu tāpat. Jo nevar jau citādāk tajos cietajos vietējo slaucēju paurīšos ieskaidrot, ka uzcenojumi ir vienkārši graujoši, iemesli arī parasti vienkārši no pirksta izzīsti – Eiropā ceļas cenas, mēs arī, kaut ne eksportē un ne tuvu Eiropas algu maksā. No zemniekiem pa tiešo ir pagrūtāk, darbojas diezgan visādi spekulanti, tā kā reizēm nav ne labāks ne lētāks par lielveikalos pieejamo. Nepārtikas preces – apģērbus, apavus, u.c. arī labi ārpus LV pirkt :), elektroniku gan nav vērts cik nu mani novērojumi !
0
lebronj2356 31.01.2011. 16.13
Lai neņem ļaunā, bet iepērkas spontāni laikam tie/tās kam pavājāka redze un alga no četriem cipariem. Cenas, maigi izsakoties, šokē. Tāpēc, vismaz es, pirms ko pērku tomēr paskatos uz cenu, reizēm noder arī uz termiņu paskatīties. Akcijas šādā ziņā noder.
Vēl viena lieta, kas raisa neizpratni, reizēm pat kaitina – ir lielveikalu ķēžu stulbā maniere katrai cenai beigās likt ciparu 9, tā ir tāda kā pircēju hipnoze vai kā ?
0
andrejs_kirsis 31.01.2011. 14.03
Visgrūtāk iestāstīt sievietēm, ka jāpērk tas, ko vajag, nevis tas, kas lēts. Ja man tās palaistuves mācas virsū pa telefonu ar savām draņķa precēm, sūtu viņas darīt kaut ko, ne pārāk pieklājīgu…
0