Krievijas izmeklētāji: piloti, iespējams, piespiesti nolaisties riskantos apstākļos
Augstas Polijas amatpersonas, kuras atradās Krievijā avarējušās prezidenta Leha Kačiņska lidmašīnas pilota kabīnē, izdarīja spiedienu uz apkalpi, kura tāpēc ignorēja ieteikumu nolaisties citā lidostā, trešdien paziņoja Krievijā bāzētās izmeklēšanas komisijas pārstāvji, iesniedzot Polijas pusei gala ziņojumu.
Kā ziņots, Kačiņskis gāja bojā līdz ar 95 citām amatpersonām 2010.gada 10.aprīlī, avarējot prezidenta lidmašīnai, kad tā biezā miglā mēģināja nolaisties lidlaukā netālu no Smoļenskas. Maskavā bāzētās traģēdijas izmeklēšanas komisijas vadītāja Tatjana Anodina apstiprināja, ka lidmašīnas "Tu-154" pilota kabīnē atradušās augstas poļu amatpersonas, kas izdarījušas spiedienu uz apkalpi, ziņo aģentūras LETA-AFP.
"Augstu amatpersonu – Polijas gaisa kara spēku komandiera un Protokola daļas vadītāja – atrašanās pilota kabīnē un gaidāmā negatīvā reakcija no galvenā pasažiera puses bijis psiholoģisks spiediens uz apkalpi," paziņoja izmeklētāja. Viņa gan neidentificēja "galveno pasažieri", taču noprotams, ka ar to domāts prezidents Kačiņskis.
Lidojuma laikā apkalpe atkārtoti saņēmusi informāciju par nepiemērotiem laika apstākļiem no Severnijas lidostas Smoļenskā un lidmašīnas "Yak-40" apkalpes, kas bija nolaidusies lidostā iepriekš, stāstīja Anodina. "Neraugoties uz to, "Tu-154" apkalpe nepieņēma lēmumu nolaisties rezerves lidostā. Var uzskatīt, ka ar šo faktu sākās kritiskā situācija lidojuma laikā," amatpersona atstāstīja izmeklētāju secinājumus.
Kā ziņots, Polija decembra beigās noraidīja Krievijas izmeklētāju pirmos secinājumus, kuri jau bija balstīti šādā notikumu skaidrojumā. Valdības runasvīrs Donalds Tusks asi kritizēja komisijas paziņojumu, nodēvējot to par nepieņemamu, rakstīja BBC. Tas tapis, pieļaujot nevērību un kļūdas izmeklēšanā, izdarot nepamatotus secinājumus un bez pozitīvas attieksmes pret Polijas interesi negadījuma izmeklēšanā, paudis valsts pārstāvis.
Tagad izmeklēšanas komisijas pārstāvis Aleksejs Morozovs sacīja, ka pārbaudes ziņojums ir papildināts un uzlabots saskaņā ar Polijas puses norādījumiem.
Komentāri (12)
shefere 12.01.2011. 19.21
Man nebutu ne aizdomu enas, ka vainigs cilveciskais faktors vai ta ir bijusi kada tehniska kibele, ja vien si avarija butu notikusi kada cita valsti. Bet ta ka avarija notika Krievija, tad esmu aizdomu pilna un neticu tadai liktenigai tragedijai, it seviski tapec, ka krievi pasi izmekle un tad vel visas tas neskaidribas pec avarijas, kas ta ari nav ticami izskaidrotas … Nope, neticu!
0
Guncītis 12.01.2011. 18.08
jau no paša sākuma krievu “izmeklētāji” baro mēdijus ar atlasītu un daļēju info. Melno kasti nav atdevuši un neatdos, tik bārsta ar noteiktu intervālu “versijas”. Šīs “versijas” easyveidīgie regulāri apstiprina ar “profesionālu pilotu” info. Un papildus tam krievija šo procesu uzdod par attiecību uzlabošanu ar Poliju.
0
austrisv 12.01.2011. 18.59
tas , ka Krievijai bija baigi labā izdevība tikt valā no toreizējā Polijas prezidenta, gan ir visai redzams. Interesanti gan, kāpēc tad Krievija neļāva pašiem poļiem izmeklēt to katastrofas vietu un neparko neatdod to lidmašīnas vraku!
Kur tad Smoļenskas dispečeru vaina???? Kas tad nosaka lidmašinas augstumu nolaižoties un nolaišanās virzienu? Es gan neesmu nekāda lidojumu speciāliste, bet aizdomas pret Krievijas rīcību šajā gadījumā man ir pamatīgas. Pārāk jau nu laba izdevība bija!
0