Vēl neveidos komisiju, lai vērtētu KNAB priekšnieka atbilstību amatam
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (''Vienotība'', JL) pieņēmis lēmumu atcelt Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) priekšnieka Normunda Vilnīša rīkojumu par biroja reformām un pieļauj turpmāku vadītāja rīcības vērtēšanu, vēsta aģentūra BNS, atsaucoties uz premjerministra preses sekretāres Līgas Krapānes sniegto informāciju.
Valdības vadītājs ir iepazinies ar Ģenerālprokuratūras Krimināltiesiskā departamenta virsprokurora Arvīda Kalniņa vadītās starpinstitūciju komisijas ziņojumu, kuras uzdevums bija vērtēt KNAB struktūras jaunā modeļa un biroja priekšnieka lēmumu un rīcības tiesiskumu, kā arī atbilstību valsts interesēm un demokrātiskās pārvaldes principiem.
Komisija pieļauj, ka prokuratūras pārbaudes gaitā, iespējams, būs jāpaplašina pārbaudāmo jautājumu un iesaistāmo personu loks, tāpēc Dombrovkis uzskata, ka līdz prokuratūras pārbaudes pabeigšanai lemt par komisijas izveidi, kas vērtētu KNAB priekšnieka atbilstību amatam, būtu priekšlaicīgi.
Līdz šim ne virsprokurora Kalniņa vadītā komisija, ne valdības vadītājs no KNAB priekšnieka nav saņēmis biroja jaunās struktūras modeļa reglamentu un darbinieku amatu aprakstus. Tā kā starpinstitūciju komisija konceptuāli atbalstīja tādu modeli, kas paredz reģionālās struktūrvienības izveidošanu biroja korupcijas apkarošanas blokā, un spēkā esošais modelis paredz funkciju dublēšanos, KNAB pārraugošais premjerministrs nolēmis atcelt biroja priekšnieka 2010.gada 1.aprīļa rīkojumu par grozījumiem iestādes reglamentā.
Ministru prezidents atzīst, ka reformu atcelšana neatrisinās KNAB izveidojušos konfliktu starp Vilnīti un viņa vietniekiem, nodaļu vadītājiem. Tomēr Dombrovskis uzskata, ka lietderīgi būtu sakārtot normatīvo bāzi par biroja priekšnieka disciplināratbildību, radot skaidru un nepārprotamu normatīvo regulējumu. Kā uzskata premjers, ņemot vērā KNAB īpašo statusu un nozīmi, jautājumiem par biroja tiesisko regulējumu jābūt arī Saeimas darba kārtībā.
KNAB priekšniekam Normundam Vilnītim Dombrovska lēmums atcelt rīkojumu par biroja reformām neesot pārsteigums, taču viņš amatu labprātīgi nepametīšot. Tā KNAB vadītājs paziņoja telefonintervijā Latvijas Radio. Pēdējā laikā neviens no premjera lēmumiem Vilnīti nepārsteidzot – tie bijuši ''nevis saprātīgi, bet politiski'' lēmumi.
Vilnītis valdības vadītāja lēmumu neizprotot, jo pērn jūnija ģenerālprokurs biroja reglamentu izvērtējis un atzinis par spēkā esošu. Reglamentā ir runa par reģionālās grupas izveidi, kura no pērnā gada 1.aprīļa sākusi darbu, pēc Vilnīša domām, ļoti veiksmīgi. "Tagad es saprotu, ka šis darbs tiks bremzēts vai paralizēts," uzsvēra KNAB vadītājs, piebilstot, ka premjeram tagad būs jāuzņemas atbildība par šo lēmumu.
Vilnītis kā jurists rīkošoties likuma ietvaros – vispirms iepazīšoties ar premjera lēmumu un tad lemšot par tālāko rīcību. KNAB priekšnieks par premjera lēmumu esot uzzinājis no preses, nevis saņēmis to personiski oficiāli.
Vilnītis joprojām sevi saredz KNAB priekšnieka krēslā. "Es domāju, ka man savs darbs jādara, jo man šo pilnvarojumu ir devis parlaments, nevis konkrēti kāda no amatpersonām," viņš norādīja. Ja premjeram ir vēlēšanās bremzēt viņa lēmumus un darbus, kurus atzinusi gan Nacionālā drošības padome, gan komisijas, Vilnītim tas neesot saprotams.
KNAB priekšnieka vietnieks Alvis Vilks aģentūrai LETA paudis, ka atbalsta premjera soli, jo Vilnīša iecerētā reforma ir neveiksmīga. Vilks gan norādīja, ka vēl jāsagaida prokuratūras viedoklis par Vilnīša veikumu. KNAB priekšnieka vietnieks, kurš kopā ar savu kolēģi Jutu Strīķi iepriekš publiski kritizēja Vilnīša darbību, uzsvēra, ka par uzvarētāju šajā konfliktā nevarot runāt, jo šāda konflikta risināšana mazina darba spējas, un neviens no tā nevar būt ieguvējs.
Komentāri (59)
www.vecamate.lv 10.01.2011. 16.11
Tā vai kā,Vilnīša nomaiņai vajadzīgs Saeimas atbalsts.Kura nav.ZZsiem viņš labs un vēlams, tāpec biku žēl VD- neko jau būtiski nevar padarīt..Alternatīva- kāds salds burkāniņš hūtei.Dīls.Par ostām,tiesām,par ko? Un vai vispār V kompromisu nav par daudz? Tā jau vienās kamanās ar šeptīgo vīriņu, kuramos bij doma nu ļoti apkarot, saukt pie kārtības..Politika,realitāte laba,saprotama.. bet būtību takš katrs redz un saprot.Turam seju,principus vai godīgi sakam, kā Repše savalaik- ” nu ko jūs,tauta, tik maz nobalsojāt.. paši vainīgi.Un tā arī dzīvojam,veseli ēduši .Vai radošāk- varbūt pamainīt dažus vēlēšanu likumus, lai nav tā, ka politika a priori ir atkarīga no naudiņām,tās devējiem?Ir varianti :)
1
oskaar > www.vecamate.lv 11.01.2011. 02.41
Variantu nav. Ja reiz toreiz tie ķēmi nometa Loskutovu un iecēla Vilnīti, un mēs visi viņiem to atļāvām, tad tagad atliek tikai gaidīt Vilnīša pilnvaru beigas. Ja nu vienīgi viņu (Vilnīti) tiešām kāds nenoķers kādam apsūdzētajam izklāstot izmeklēšanas detaļas.
Netieši Vilnīša tendenciozitāti (vai iespējams- nespēju objektīvi vērtēt procesus) apstiprina Vilnīša ģimenes itin apjomīgās kredītsaistības. Ja tādas bija arī Vilnīša amatā apstiprināšanas brīdī, tad laikam ir skaidrs- kādēļ tobrīd valdošie viņu iecēla KNAB vadītāja amatā.
0
mary75 10.01.2011. 16.24
Katram redzams, ka Vilnitis grauj un sabotee KNAB darb’ibu, bet, k’a vienmeer notiek taadas lietas mu’l’kuzemee, dara to “likumiigi”.
Ne vi’n’s pirmais ne peedeejais, kurs likumiigi nodara kaiteejumu valstij, un kuru nevar pat atcelt, kur nu veel sodiit.
Skaidrs, ka ja V jaaizveelas – riskeet zaudeet varu un konflikteet ar huuti, vai atstaat Vilniiti, tie izveeleesies peedeejo variantu.
IIsteniibaa, kas tad ir mainiijies?
PLL vietaa Lembergs, kurs visu nosaka, un bez kura V nevar pasaakt neko jeedziigu??
Es tomeer domaaju, ja valdiib’asa buutu gan ZZS, gan SC, V buutu lielaakas manevra iespeejas, lai cik nepat’iikams Urbanovics, bet, vai tad Lembergs labaaks?
Patreiz situaacija, kuraa atrodas V, izskataas stipri nozeelojama.
Bet, taa ir veeleetaaja izveele, taisniiba.
4
buchamona > mary75 11.01.2011. 17.24
Kaapeec Tu domaa, ka Urbanovicham nepatiik Vilniits? Un, cik tas maksaas Latvijai, lai SC peekshnji atteiktos no savaam intereseem LR , kuras SC saskaneeja ar PLL pirms veeleshanaam. Kaapeec, lai tagad SC balstiitu Dombrovski?
Nav runa par to, ka Urbanovichs kaadam patiktu vai nepatiktu. Runa ir par to, ka Urbanovichs ir atjaunotaas LR ienaidnieks. SC ir speeks, kursh visiem liidzekljiem censhas izdzeest jebkaadu lieciibu par LR pirms okupaacijas un, ja par Vilniisha nomeshanu ir jaamaksaa ar Kremlja politiskaas ietekmes palielinaashanos LV, tad, lai labaak Vilniitis veel paseezh, liidz savu pilnvaru beigaam “knaabii”
0
Dzintars Kalniņš > mary75 12.01.2011. 10.52
@ombros
iespējams, Tev taisnība… bet vajadzētu vienoties – Latvijas valsts iedzīvotāju interesēs. Un par tiem “aliens”, kā Tu viņus sauc, nobalsoja viena trešdaļa balstiesīgo. diemžēl. :)
0
Dzintars Kalniņš > mary75 11.01.2011. 15.55
@Dzeris
Es jau gribēju minēt, ka Vilnīša jautājumā Vienotībā ir jāvienojas ar SC, jo Lembis uz to neparakstīsies. Pilnībā Tev piekrītu – Vienotība ir diezgan nožēlojamā situācijā.
0
raimonds_bossltd > mary75 11.01.2011. 19.05
to changalis
Nevienā jautājumā Vienotība nevar vienoties ar SC, jo tā mērķis ir Latvijas valsts likvidēšana, arī caur KNAB graušanu. Šaubos, vai ar SC būtu jāiet kopā pat tad ja zemei uzbruktu citplanētieši, jo kas tad SC paši ir ja ne “aliens”?
0
andris902 11.01.2011. 16.34
…situāciju var atrisināt pietiekami ātri nepārkāpjot likumu….tas, ka darbinieki ir iesnieguši Ģenerālprokuratūrā ziņojumu par priekšnieka iespējamajiem pārkāpumiem…liek situāciju izvērtēt ierosinot dienesta pārbaudi…uz pārbaudes laiku Vilnītis tiek atstādināts no pienākumu pildīšanas…situācija ir jāizvērtē pamatīgi!…un pēc vienas pārbaudes var sekot otra…un vēl…un vēl, jo var atklāties jauni pierādījumi vai pārbaudāmie materiāli…:))…Vilnītis sūdzēsies?…tiesāsies?…lai notiek!…arī izmaksājot kompensāciju par Vilnīša tiesību ierobežošanu….ieguvums būtu daudzkārt lielākas…nekā kaitējums, kas tiek nodarīts iestādei, Vilnītim ieņemot KNAB priekšnieka amatu…
1
Edzs > andris902 12.01.2011. 02.03
@Zane
tu piedava manuprat visjedzigako risinajumu.
vajag meklet jebkadus formalus un neformalus ieganstus Vilnisha atstadinashanai. uz Saeimas balsojumu nav ko ceret un V shoreiz nedrikst atljauties tirgu ar Lembergu lai pirktu no vinja ZZS balsis jo cena bus nesamerigi augsta.
kompensacijas Vilnitim no daudziem aspektiem izmaksas letak.
0