Kanādas aviobūves uzņēmuma "Bombardier" lidmašīnām nepilnīgi aizveras durvis
Svētdienas vakarā "airBaltic" reisa Rīga-Brisele lidmašīna veica iepriekš neplānotu nosēšanos Rīgas lidostā saistībā ar traucējumiem salona spiediena režīmā. Šis jau ir otrais gadījums neilgā laika posmā, kad salonā rodas problēmas ar gaisa spiedienu un lidmašīna spiesta atgriezties lidostā. Speciālisti secinājuši, ka problēmas rada lidmašīnas durvis, kas pilnībā nenoslēdzas.
Problēmas salona spiediena režīmā radušās jaunajām "airBaltic" no Kanādas aviobūves uzņēmuma "Bombardier" iegādātajām lidmašīnām "Q400Next Gen", biznesa portālam "Nozare.lv" apstiprina Civilās aviācijas aģentūras aeronavigācijas daļas vadītājs Māris Čerņonoks.
Secināts, ka problēmas izraisījusi lidmašīnas durvju nepilnīga aizvēršanās. Tādēļ salons nav hermētiski noslēgts, un pasažieri izjūt diskomfortu spiediena maiņas dēļ, ko šādā situācijā nevar regulēt. Ja durvis ir noslēgtas, spiediena maiņas nejūt.
Eksperts kategoriski noliedza pieņēmumu, ka traucējumi "Bombardier Q400 NextGen" salona spiediena režīmā varētu radīt lidaparāta eksplodēšanu vai nopietnus veselības traucējumus pasažieriem. Kanādas ražotājs neesot ievērojis kādu tehnisku niansi, par kuru Civilās aviācijas aģentūra jau ziņojusi Eiropas Aviācijas drošības aģentūrai.
Defekts vizuāli no iekšpuses nav konstatējams, arī signāli apkalpi nebrīdina par problēmām. Tikai lidmašīnai paceļoties parādās indikācijas, ka durvis tomēr nav noslēgtas. Arī iepriekšējā reizē pagājušajā nedēļā "airBaltic" lidmašīna atgriezusies lidostā "Rīga" šī paša iemesla dēļ.
''airBaltic'' pārstāvis Jānis Vanags dienu pēc ziņas izplatīšanās par jauno lidmašīnu defektu uz Ir.lv jautājumiem par to novēršanu vai garantijām no ražotāja vien norādīja, ka neesot pamata runāt par lidaparātu ''Bombardier A400 NextGen'' nepilnībām vai defektiem, bet gan par šo lidmašīnu ''tehniskajām īpatnībām''.
Ņemot tās vērā, ''airBaltic'' sadarbībā ar ražotāju esot uzlabojusi procedūras, ar kurām lidmašīnas tiek apkalpotas ikdienā, it sevišķi sala apstākļos. Vanags uzsvēra, ka ''airBaltic'' lidmašīnu izmantošana notiek stingri saskaņā ar lidaparāta specifikāciju un starptautiskiem noteikumiem. ''airBaltic'' floti tuvākajās nedēļās papildināšot vēl piecas ''Bombardier'' lidmašīnas, tāpēc tās tiks izmantotas vēl plašāk nekā šobrīd.
Jau vēstīts, ka kopumā astoņas "Bombardier Q400 NextGen" lidmašīnas iegādājās uzņēmums "Nordic Aviation Capital AS" (NAC), no kura aviokompānija "airBaltic" lidmašīnas saņem līzingā. Kopējā lidmašīnu vērtība pēc cenrāža ir 212 miljoni ASV dolāru (aptuveni 114,5 miljoni latu).
Komentāri (25)
alise_j 06.12.2010. 15.26
Kāds Flika virtuves puisis vai meita nevar paskaidrot, kāpēc lidmašīnas ir izdevīgāk līzingot no “Nordic Aviation Capital AS” (NAC), nevis ņemt naudas kredītu bankā un pašiem nopirkt? Bankas procenti ir augstāki nekā tiem no NAC? Un, protams, interesanti, kam pieder tas NAC? Ka tik ne …?
0
alise_j 06.12.2010. 15.37
Kas vēl nav redzējuši, kā izskatījās tā 14. septembra Lufthansas avārijas nosēšanās ar Kariņa kungu uz borta – laipni lūgti paskatīties… Lūk tur patiešām IR visa degviela pirms tam “jāiztērē” gaisā, lidinoties pa apli!
Limks:
http://www.youtube.com/watch?v=E2m-rDee8Iw
2
j_priednieks > alise_j 11.12.2010. 00.07
skaista nosēšanās :)
0
Kristaps_ > alise_j 06.12.2010. 17.04
Paldies par video, oioioi
0
(Jānis Kalnbergs,Kai 06.12.2010. 17.03
Protams kad AirBaltic pirka lidmashiinas ar defektu jo taas bija leetaakas.Tapat kaa braakeeta prece veikalaa ir nocenota.
0