Koziols ''Dienu'' pilnībā pārņemšot gada laikā • IR.lv

Koziols ''Dienu'' pilnībā pārņemšot gada laikā

16
''Dienas mediju'' līdzīpašnieks Viesturs Koziols un ''Dienas žurnālu'' vadītāja Inga Gorbunova. Foto: Nora Krevneva, F64

Mediju uzņēmumā kādā amatā varētu strādāt PLL preses sekretārs Vaikulis

Akciju sabiedrības "Diena" lielākais īpašnieks Viesturs Koziols iecerējis līdz 2011.gada augustam iegūt pilnīgu kontroli "Dienas" uzņēmumu grupā, atpērkot mazākuma akciju daļu no otra līdzīpašnieka – Roulendu ģimenes. To Koziols paziņoja otrdien intervijā Latvijas Radio, ziņo aģentūra LETA.

Viņš noraidīja pirmdien SIA ''Mediju nams'' vadītāja Armanda Pučes teikto, ka Roulendi būtu piedāvājuši "Dienu" pārdošanai kādam citam, uzsverot, ka viņš ar britu investoriem vienojies jau pērn, iegādājoties kontrolpaketi, – gada laikā viņš var nopirkt arī pārējās akcijas, esot arī vienošanās par mehānismu, kā tiks noteikta akciju cena.

Koziols noraidīja arī runas, ka par "Dienas" iegādi interesētos Krievijas uzņēmēji. Viņš nenoliedza, ka nākotnē varētu pārdot laikrakstu, taču tas būtu iespējams tikai pēc 3-5 gadiem, kas ir minimālais laiks, lai nodrošinātu mediju koncerna vērtības palielināšanos. "Dienas" īpašnieks konkurējošās izdevniecības izpausmes vērtēja kā "starta šāvienu abonēšanas kampaņai".

Pēc Koziola stāstītā, ekonomiskā situācija "Dienā" ir uzlabojusies, bet vēl ir daudz darāmā. "Abonentu skaits lēnām, bet pieaug – par 1-3% mēnesī," viņa klāstīto citē aģentūra BNS.

Patlaban tiekot meklēti cilvēki vairākiem amatiem "Dienas medijos", kas varētu pārņemt daļu Koziola pienākumu. Uz darba interviju līdz ar vairākiem citiem pretendentiem bijis arī apvienības "Par labu Latviju" (PLL) preses sekretārs Edgars Vaikulis, taču neesot runa par viņa iespējamo darbu laikrakstā "Diena", bet, iespējams, kādā amatā "Dienas medijos".

"Piemēram, "Dienas medijos" vienīgais valdes loceklis esmu es pats. Nopērkot šo kontrolpaketi, manos plānos bija lielu daļu laika veltīt šim uzņēmumam, bet manos plānos nebija un nav 14 stundas dienā Mūkusalas ielā pavadīt. Un tāpēc es meklēju un meklēšu cilvēkus, kuri varētu atvieglot manu darba dienu, profesionālus cilvēkus, kuri varētu palīdzēt man šos procesus vadīt, administrēt un tā tālāk," klāstīja uzņēmējs.

Koziols atklāja, ka kopš laikraksta "Diena" pārņemšanas kopumā atlaidis 37 cilvēkus, taču ne tikai žurnālistus. "Pēdējā laikā mēs esam tiešām šķīrušies no diezgan daudziem žurnālistiem. Un esmu priecīgs par to, jo mēs nevarējām atrast kopīgu valodu. Mēs – tas ir galvenokārt "Dienas mediju" galvenais redaktors Guntis Bojārs uzskatīja, ka ar šiem žurnālistiem, no kuriem mēs esam pēdējo divu mēnešu laikā šķīrušies, nevarēsim sastrādāties, jo ir atšķirīgi viedokļi, uzskati par metodēm, varbūt arī zināmā mērā par ideoloģiskiem jautājumiem. Tāpēc mēs esam tiešām ar vairākiem žurnālistiem šķīrušies," viņš norādīja.

Laikraksta īpašnieks uzsvēra, ka atlaisti ne tikai žurnālisti, bet notikusi diezgan būtiska reorganizācija medija administrācijā. "Šī optimizācija bija jāveic neapšaubāmi, jo diezgan daudzas lietas, bija uzbūvētas nepareizi, nebija pietiekoši pareizi procesi tieši no vadības viedokļa organizēti," skaidroja Koziols.

Kā apgalvoja Koziols, pēdējie "TNS Latvia" dati liecina, ka starp lielajiem nacionālajiem laikrakstiem tikai "Diena" un radniecīgais "Dienas Bizness" ir spējuši palielināt savas auditorijas. Palielinājušies reklāmas ieņēmumi, nedaudz pieaudzis arī abonentu skaits un pamazām izdodas atgūt tos lasītājus, kas iepriekš "aizmuka".

Koziols noraidīja pieņēmumus, ka "Diena" viņa vadībā bijusi vai ir kāda politiskā spēka rupors. Kā skaidroja uzņēmējs, tas novestu pie lasītāju skaita samazināšanās, kas uzņēmuma īpašniekiem būtu neizdevīgi.

AS "Diena" koncerna uzņēmums SIA "Dienas mediji" pērn strādājis ar 2,24 miljonu latu zaudējumiem, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA "Lursoft" informācija, ziņo LETA. 2008.gadā "Dienas mediju" zaudējumi bija 1,43 miljoni latu. Uzņēmuma apgrozījums pērn krities par 56,5% līdz 5,45 miljoniem latu. 2008.gadā "Dienas mediji" strādāja ar 8,16 miljonu latu apgrozījumu.

"Dienas mediju" produktu portfelī kopumā ir 35 drukātie un digitālie mediji, no tiem 23 preses izdevumi – 16 laikraksti un septiņi žurnāli, 12 interneta portāli. SIA "Dienas mediji" izdod biznesa rokasgrāmatas un organizē konferences un seminārus.

Komentāri (16)

ltvpanorama 16.11.2010. 10.37

Nu jau vairāk kā gads kopš no Dienas ir palicis tikai nosaukums un arī kopš nopirku pēdējo numuru..cerēt jau vari, Koziol, taču lai būvētu laikrakstu, ko cilvēki lasītu ir vajadzīga uzticība tā veidotājiem un saimniekiem..Tev tādas nav un nekad nebūs…bet nu ja naudu nav kur likt, to var tērēt arī spēlējot avīžniekos..

+6
-1
Atbildēt

0

ievuliitis 16.11.2010. 10.58

Var jau cerēt, ka uz pašvaldības vēlēšanām kādi caurkritušie politiķi gribēs uzlabot savu tēlu ar slēptas reklāmas palīdzību, ko apmaksās no partiju melnām kasēm. Protams, ja tās jau nebūs sausas izsmeltas uz to brīdi. Bet vai tad pērkamai presei kādreiz pircēju trūcis?:) Nebūs naudas šiem, atradīsies citi ar naftas dolāru sponsoriem:)) Tikai niša ta’ jau aizņemta. Lapsa aizlicis kāju priekšā.

+4
0
Atbildēt

0

IneseT 16.11.2010. 11.04

labi, ka atlaida arī žurnālistus un sākuši rakstīt ‘tikai Dienā’ sēriju par sadzīviskiem jautājumiem – nu man nekādas intereses nedz abonēt, nedz pirkt šo laikrakstu. cik nu sanāk darbavietas abonētajā avīzē iemest aci uz 5 minūtēm viedoklu lapā un Gārfīlda komiksā – tik daudz man no Dienas. un nav ka organisms prasītu vairāk.

+3
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu