Kādus uzņēmumus Latvija piedāvā Ķīnai? • IR.lv

Kādus uzņēmumus Latvija piedāvā Ķīnai?

23
Valsts prezidents Valdis Zatlers Latvijas nacionālās dienas atklāšanā "World Expo" centrā Šanhajā. Avots: LETA
Sanita Jemberga

Sarakstā nav “airBaltic”, kaut tā interesējusi Ķīnas ceturto lielāko aviokompāniju

Valsts prezidenta vizītes laikā Ķīnai iesniegts uzņēmumu saraksts, kuros Latvija gribētu redzēt ķīniešu investīcijas. Prioritārie trīs ir Lucavsalas atpūtas un izklaižu parks, Ventspils ziemeļu ostas attīstība un pie Rīgas iecerētā konferenču un izstāžu zāle “Messe Riga”, kuros vajadzīgo investīciju apjoms sasniedz 1,6 miljardus eiro, liecina Ir.lv rīcībā esošā informācija.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) sagatavotajā sarakstā privātajiem investoriem piedāvāti aprakstītie trīs valsts vai pašvaldības uzņēmumu kontorlētie projekti, bet valsts un privātā biznesa partnerībai vēl divi: Rīgas ziemeļu transporta koridors un ciklotrona projekts Salaspilī. Privātā biznesa projekts, ko piedāvā investīcijām, ir loģistikas parks “Central Europe – Asia Gateway” Jēkabpilī, kura mērķis ir apkalpot kravas, kas plūst no Ķīnas, Kazahstānas, Krievijas uz Rietumeiropas valstīm. Kopējais visu projektu vajadzīgo ieguldījumu apjoms ir, aptuveni lēšot, 3,1 miljards eiro.

Sarakstā nav nacionālās lidsabiedrības “airBaltic”, lai gan par tās akciju iegādi interesējās ceturtā lielākā Ķīnas lidsabiedrība “Hainan Airlines”. Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Juris Pūce ir.lv paskaidroja, ka valdība nav lēmusi par sev piederošo 52,6% akciju pārdošanu, līdz ar to uzņēmumu sarakstā nevar iekļaut.

Lucavsalas projekts, kas pieder Rīgas pašvaldības uzņēmumam “Rīgas pilsētbūvnieks” un kurā iecerēts apbūvēt 73 hektārus, aprakstīts kā iespēja izveidot Rīgu par vienu no reģiona atraktīvākajām pilsētām izklaides ziņā, piesaistot ne tikai Baltijas tūristus, bet ceļotājus no Skandināvijas un Austrumeiropas. Tam nepieciešams apmēram miljards eiro un tiek meklēts attīstītājs, kas par savu naudu to varētu uzcelt, pretī saņemot ilgtermiņa zemes izīrēšanas līgumu uz 30 – 50 gadiem vai ilgāk.

“Rīgas pilsētbūvnieks” kontrolē arī Rīgas vicemēra Aināra Šlesers (LPP/LC) izloloti “Riga Messe” projektu, kas paredz būvēt lielu izstāžu zāli pa ceļam uz lidostu. To iecerēts sākt būvēt 2012.-2013.gadā un nepieciešami 80 – 100 miljoni eiro. Daži speciālisti gan apšaubījuši tā lietderību. Ventspils ziemeļu ostai nepieciešamās investīcijas lēstas 500 miljonu eiro apjomā, bet ciklotrona centram Salaspilī, kur ražotu medicīnā nepieciešamos izotopus: 22 miljoni eiro. Gan šo, gan “Riga Messe” projektu Latvija kā iespējamās investīciju vietas piedāvāja arī nesenajā Vācijas kancleres Angelas Merkeles vizītes laikā.

Komentāri (23)

::Vai cis :: 22.10.2010. 10.01

Manuprāt, tiešās ārvalstu investīcijas ir patiesi nepieciešamas Ziemeļu transporta koridoram, Šlesera iecerētā ‘Messe”un Lasvegasas izbūve Lucavsalā, kas, cik atceros, arī bija Šlesera iecere, ir kārtējais burbuļprojekts bez jebkāda tehniski ekonomiskā pamatojuma – akurāt kā kristāla kupols virs Doma laukuma.

+5
-1
Atbildēt

0

lismanis 22.10.2010. 10.13

ja es būtu ķīnietis, tad mani diezvai ieinteresētu kāds no šiem projektiem.

+1
0
Atbildēt

6

    daina_tabuna > lismanis 22.10.2010. 11.36

    @klusais
    30 dienas ir no ostas līdz ostai, ja nav jāgaida. Tāpēc arī rakstīju līdz 45. Citreiz Ķīnas iekšienē vien nočakarējas divas nedēļas, kamēr tiek līdz uzkraušanai. Dzelzceļš nav slikts variants. Bet tomēr industriālie rajoni pārsvarā ir gar austrumu piekrasti.

    Šaurums… baisi sekls jau nav. Parastajā kuģu ceļā kaut kas ap 16- 17 m, bet jēga riskēt, ja galu galā nonāc Rīgas ostā, kur ar to lielo kuģi nav ko darīt. Ventspilī tomēr var gandrīz jebkurš. Vienīgi jāpiestrādā, lai arī garumā var tiešām jebkurš izgrozīties. Vienīgi Ventspilij mīnuss ir pievadceļi. Ja pa ceļiem kravas pēctam jāved uz Eiropu, tad vienalga jābrauc vispirms Rīgas virzienā. Nelīdīs tak caur Liepāju, kur līdz Lietuvas robežai kratoties šoferiem zobi izbirs. Līdz ar to vispirms vēl tas jāpielabo.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > lismanis 22.10.2010. 10.22

    Nav tik traki. Ķīnieši milzīgus preču daudzumus pārkrauj caur Eiropas ostām. Ja ir iespēja lētāk to izdarīt nezaudējot kvalitāti, tad kapēc gan nē. Latvija ir 1- 2 dienu attālumā no lielajiem tirgiem. Ja konteineris no Ķīnas uz Eiropu iet līdz pat 45 dienām, tad vēl 1 vai 2 dienas šurp vai turp neko nemaina. Tāpēc Ventspils varētu būt interesanta. Rīga gan nē- dēļ seklā Irbes jūras šauruma un ne mazāk seklās Rīgas ostas.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > lismanis 22.10.2010. 12.21

    @klusais
    Ko nu par Šleseru. Mums ir vēl atjautīgāki ļaudis, kas piedāvā Daugavu ar Dņepru savienot un tad ar baržām kravas vestu :-)

    Industriālie parki būtu o.k. Nav arī pilnīgi nereāli. Vienīgi, tad bez masīvas ķīniešu (turku, indiešu) emigrācijas neiztikt, jo nebūs jau kam tur strādāt. Droši vien tāpēc nekas tāds tā arī nav realizēts.

    Bet par tām 600- 700 jūdzēm un 3- 4 dienām plusā… Jārēķina. Kompensētos, ja loģistikas izmaksas sanāktu zemākas (iekraut, izkraut, sašķirot, uzglabāt, sapakot, pārpakot, uzlīmēt leibļus, nogādāt līdz durvīm u.tt.). Bet ņemot vērā cik tas viss ir attīstīts tādā Roterdamā vai Hamburgā… uz lētā darbaspēka vien neizbraukt.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > lismanis 22.10.2010. 13.08

    Dolārs – tas Dņepras kanāls ir jau no 80-tajiem manuprāt padomā. Tā kā ir sanācis paburāt pa Ķīles kanālu, Trollhetenas kanālu, Gotta kanālu , caur Maleranu ezeru izien no Sodertaljē līdz Stokholmai,tad man ir savs viedoklis par kanāliem.
    Nu un runājot par tām kravām – iedomājies ko vien nenozīmē Polijas ceļi…. – laiks un tehnikas laušana. Uun cik ta maksā viena konteinera loģistika , ja es pagajušogad par 20 pēdu konteineru no Šanhajas maksāju 880 USD.
    Par parkiem – tur galvenais stāsts ir kurš strādās – mūsējie diemžēl nav gatavi to pavilkt.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > lismanis 22.10.2010. 11.14

    Dolārs – konteiners no Ķīnas līdz eiropai iet aptuveni 30 dienas, reāls varētu būt variants pa dzelzceļu no Urumqi – 7 dienas , bet tas jākalkulē skatoties ar frakta cenām jūrai . Bez tam jāatrisina ķīnas iekšējie pārvadājumi un to izcenojumi, jo ražošana koncentrēta ap okeāna piekrasti, bet ceļš līdz Urumqi ir ap 2000 km . Runā ,ka ķīnieši patreiz daudz investē šajās rietumu teritorijās, lai attīstītu tur ražotnes ar skatu Krievijas virzienā. Dolārs – cik ta ir sekls Irbes šaurums?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > lismanis 22.10.2010. 12.10

    Dolārs – jā ir pāris vietas Irbē, kur tie 16-17m , vai tik Šlesers nebija sadomājies Rīgu rakt līdz 19 m? Tad jau Irbe ar jādziļina :) un loci tur vajag :) . Bet kulties ar kuģiem caur kategatu ,lai pēc tam vestu kravas uz Eiropu atpakaļ – tas nu gan nedaudz jocīgi… Tā uz aci tās ir liekas 600-700 jūdzes – 2 dienas vienā virzienā, divas otrā….
    Dzelzceļš ir labs variants tikai tad ,kad jūras frakts 20 pēdu konteinerim nokrita zem 1000 USD , dzelzceļs dabīgā ceļā nomira….
    Bet ir dzirdēti stāsti par industriālajiem parkiem nākotnē Baltijā, kur no pusfabrikātiem gatavot Made in EU , tas gan būtu reāli , jo 3,5% ievedmuita tiktu ieekonomēta.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

daina_tabuna 22.10.2010. 10.08

Viens ir skaidrs- ķīnieši neinvestēs projektos, kas mums pašiem visvairāk nepieciešami- ražošanā. Neinvestēs tāpēc, ka viņiem konkurenti nav vajadzīgi. Vienīgais uz ko varam cerēt ir loģistikas un transporta projekti. Tūrismu un izklaidi var aizmirst- tur ne tikai ķīnieši neinvestēs, bet pat vietējais nebūtu neko prātīgs, ja to darītu (izstādes ir no šīs pašas kategorijas).

+2
-1
Atbildēt

2

    daina_tabuna > daina_tabuna 22.10.2010. 16.15

    @freifunkLV
    Sarkasms laikam Tev ir sveša lieta…

    Kas attiecas uz konkurenci… konkurents var būt jebkurš, ja vien ir investors. Lai ražotu televizorus, pietiek ar vienu rūpnīcu. Pārējais jau atkarīgs no jaudas. Viena nemaz ne tik liela rūpnīca var ražot desmit miljonus televizoru gadā. Latvijā tādu rūpnīcu uzcelt nav nekādu problēmu. Darbiniekus sakasītu, atlikušos ievestu. Tādi televizori (ja komplektētu no Ķīnas, Taivānas, Korejas komponentēm) būtu pietiekami konkurētspējīgi salīdzinot ar ķīniešu pašu ražotajiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    anita_meistere > daina_tabuna 22.10.2010. 13.35

    konkurents kīniešiem:D ???? nu beidz…Latvija pec sava tirgus izmēra ir pielīdzināma kīnas mazpilsētai.

    Mums ir vēl atjautīgāki ļaudis, kas piedāvā Daugavu ar Dņepru savienot un tad ar baržām kravas vestu :-) ….pilnīgs absurds, muļķu mānīšanai. šim projektam nav absolūti nekāda ekonomiska pamatojuma, nemaz nerunājot par ietekmi uz vidi. ka ir vajadzīgs šads kanāls, ja ir izbūvēt dzelzceļa infrastruktūra..kas ir daudz daudz ātrāka.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu